Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пътният бранш излиза на безсрочен протест

Причината - липсата на решения за плащанията повече от година

10 коментара
Пътният бранш излиза на безсрочен протест

Българска браншова камара "Пътища" обяви, че излиза на безсрочен протест в сряда в цялата страна. Причината - липсата на решения за плащанията от страна на държавата на сектора.

Нерешени към момента са въпросите с плащането на остатъка за извършени ремонти за минали години, текущи плащания по големи инфраструктурни проекти, като строежа на магистрала "Хемус" и скоростния път Видин - Ботевград, както и индексация на договорите в строителството.

Всички тези висящи въпроси чакат решение вече повече от година. Миналия четвъртък - на 21 юли, парламентарната комисия по регионална политика трябваше да вземе решение по тях. Насроченото извънредно заседание на комисията обаче беше отменено без да бъде съобщена официално каква е причината. От браншовата камара твърдят, че заседанието е отменено еднолично от председателя на комисията Настимир Ананиев от "Продължаваме промяната".

Причината за отмяната на заседанието е, че не бяха готови правните становища по договорите за текущ ремонт и поддържане и за индексацията на цените, каза Ананиев пред Mediapool. Той посочи, че е изненадан от реакцията на пътната камара, защото във вторник има насрочено заседание на регионалната комисия, на което ще бъде разгледана промяната в Закона за обществените поръчки, която е свързана с индексацията на цените в договорите.

За съжаление все още няма решение по изплащането на средствата по договорите за текущ ремонт и поддържане (ТРП), каза Ананиев. Този въпрос не е в дневния ред на комисията във вторник. Става въпрос за плащания за около 3 млрд. лв., по които има две становища на ДНСК, но от различни началници. Едното казва, че 79% от ремонтите по ТРП са основни и следователно незаконни. Другото становище на ДНСК, което излезе публично миналата седмица, посочва, че те не са основни и са напълно редовни. По този повод регионалната комисия е поискала АДФИ и ДНСК да излязат за всяко едно от около 900-те задания за пътни ремонти на обща сума от 3 млрд. лв. дали е текущ ремонт или е основен, за да няма съмнения, че има някакви нередности, обясни Ананиев.

От браншовата камара "Пътища" обаче посочват в декларация, че отмяната на заседанието на регионалната комисия е "капката", която е преляла чашата и по тази причина излизат на безсрочен протест в цялата страна.

Това са поредните протести на бранша през последната година заради липсата на разплащане за свършената от тях работа. От организацията посочват, че единствената цел на демонстрациите е "да се защити трудът на хилядите работещи в сектора и да се осигурят безопасни условия на пътуване по пътната мрежа на страната".

В декларацията на браншовата камара е посочено, че неразплащането и нежеланието да се поема отговорност е довело до спиране на работата на всички инфраструктурни обекти. Това означава, че е спряло и строителството на магистрала "Хемус", и на скоростния път Видин - Ботевград, както и ремонтите на виадуктите и тунелите по магистралите.

"Престъпно е поведението в ХХІ век българската държава да не съумява да завърши основните си пътни артерии, заради некомпетентни "политици" и зелени рекетьори. Цената на това безхаберие е жестока, защото се измерва в загубени животи...

Българската браншова камара "Пътища" няма повече да наблюдава как некомпетентни и безскрупулни лъжци рушат инфраструктурата на държавата и застрашават живота и здравето на хората и икономическото развитие на държавата" , се казва в декларацията.

От браншовата организация се обръщат за подкрепа към Камарата на строителите у нас и синдикатите.

"Приятели, това не е борба за парите на осем души, както манипулативно и невярно твърди един доказан нарушител на Конституцията! Това е битка за оцеляването на един цял икономически сектор и на стотиците хиляди работещи в него", завършва декларацията на пътния бранш.

Неотдавна премиерът в оставка Кирил Петков обясни, че са отказали поисканите близо 4 млрд. лв. от регионалния министър в оставка Гроздан Караджов за пътния бранш при актуализацията на бюджета и това е довело да разпадане на управляващата коалиция. Като мотив да бъдат отказани парите Петков посочи, че не са искали близо 4 млрд. лева да отидат в 8 души. Тезата на Караджов е, че това е дефицитът за пътния бранш.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

Ключови думи

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Rolo Tomassi
    #10

    Всъщност ГЕРБ в лицето на Б.Борисов, са причината за извратения начин, по който се разви пътно-строителния бизнес в последните 13 години.
    Заради неговата политика по отношение на обществените поръчки сега наблюдаваме това явление - целия пътно-строителен бранш на безсрочни протести, заради спрени плащания.
    Той така раздаваше поръчките и така разпределяше парите (за да реже после лентички), че криминализира пътно-строителните бизнес и сега, когато някой се опита да върне нормалността в този бранш,

  2. SILENCE
    #9
    Отговор на коментар #8

    Ами питай брокера на мутрочалгарите, БЕ!

  3. полк. Дрангов
    #8

    Слагайте минуси колкото искате ама това са вашите пари! При Борисов бяха два милиарда за плащане. При Гроздан Караджов станаха 3.9 милиарда. (не му ги дадоха и падна правителството) Сега (има няма две седмици) се говори за 4 милиарда!

  4. полк. Дрангов
    #7

    При ГЕРБ бяха два милиарда за плащане и оплюхме Борисов. Защо сега са четири милиарда за плащане? Кой джоб ще отидат допълнителните два милиарда?

  5. Milanova Magda
    #6

    Пътният бранш да протестира пред работодателите си, които са крали без мярка.

  6. ABV
    #5

    нЕкой от тези мутри-"пътищари" може ли да посочи поне една магистрала, път, улица, дори тротоар, из(о)гра(д)Бен през последните 20, който да не се е разпаднал след првия дъжд, сняг или вятър?

  7. ABV
    #4

    Многократно съм писал, че е необходимо закриване на министерства и ведомства като МВТ, МО и прочие и създаването им от начало след лустрация за всеки, който е бил мпкога в достъп със системата. Е, това важи и за "българския национално отговорен капитал" - както самонаричаше мутрите илия павлов!

  8. bgp
    #3

    Всички знаят , че през 1908 година София е била с население от 6 000 !
    С кални улици и доста сламени колиби !

    Населението на България е било 1 300 000 !

    Та толкова за великата ни държава и голямата работа !

    Население без потенциал , и доста изостанало ........ наследници сме на това и еминал едва век !


    За да стане народ от туземното население , трябва да минат поне няколко века !


    Зачеркнете светлооките , русите , светлокожите ..... те нямат общо с българите .......

    Ккаво искам да

  9. bgp
    #2

    Мръсна , подла сган са българите , спреш ли им кражбите и излизат на протест !

  10. Ivo09
    #1

    Не е зле да си потърсят чувалите (или не, защото знаят къде са отишли?)! Все пак това бяха пари предназначени за тях.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.