Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пътностроителните фирми поискаха да им се платят дължимите средства

2 коментара
Пътностроителните фирми поискаха да им се платят дължимите средства

Фонд "Републиканска пътна инфраструктура" да се разплати с фирмите, които имат договори за поддръжка и зимно почистване на републиканската пътна мрежа, поиска във вторник Иван Бойков, изпълнителен директор на новото браншово сдружение "Камарата на строителите в България". Бойков поясни, че пътностроителните фирми си искат дължимите пари до декември 2007 година. Той представи виждането на пътностроителните фирми в бранша за състоянието на сектора и проблемите по време на конференция "Екология и пътища", която се проведе в столицата.

Според Бойков, зимният хаос, на който станаха свидетели гражданите тази зима, е резултат на дълго натрупваните проблеми в сектора от години. Има фирми, на които не са разплатени парите за зимно поддържане още от зимата 2006-2007 година, поясни Иван Бойков. Той допълни, че те искат анекси към сключените с пътния фонд договори за поддръжка на шосетата в страната, защото инфлацията отдавна е изяла сумите. Заради снежния хаос по пътищата през тази зима някои от пътно-поддържащите фирми са реализирали загуби от 200-300 процента, уточни директорът на новата строителна камара.

Неразплатените средства на пътната администрация към пътноподдържащите фирми са между 73-75 млн. лв. и са остатък от миналата година, коментира директорът на фонда Милош Поцков. Той отново каза, че при сключването на договорите с фонд "Републиканска пътна инфраструктура" фирмите са се съгласили, че ще им бъде платено по-късно. В края на миналата година при разпределянето на парите от бюджетния излишък, министърът на регионалното развитие Асен Гагаузов каза, че неразплатените средства за 2007 година ще са в рамките на "нормалния" преходен остатък от 50-60 млн. лв.

Поцков обаче се съгласи, че договорите на пътноподдържащите фирми действително трябва да се актуализират. Те се сключват за срок от три години и има компании, които изобщо не са ги актуализирали с индекса на годишната инфлация. Според директора на пътната администрация актуализацията на договорите ще стане скоро, но първо ще трябва да се определи коефициентът на инфлация за всяка година, с който ще се индексират договорите. Милош Поцков коментира, че все още пътната администрация не се е отказала от намерението си да увеличи времетраенето на договорите от три на пет години. Той обаче не се ангажира със срокове за реализация на тази идея.

Планирането на ремонти на републиканската пътна мрежа и възлагането на зимното почистване без наличните средства не само натоварва бюджета на пътната администрация, но създава и много подходяща среда за корупция, каза Иван Бойков. Според него проблем е и практиката, утвърдила се от няколко години насам, поръчките за ремонт и зимно почистване да се вземат от големи фирми, които след това да възлагат дейностите на по-малки фирми подизпълнители. Заради този принцип на преразпределение на поръчките в България не се купува нова техника, поясни Бойков. Големите фирми не купуват, защото знаят, че ще възложат работата на друг, а малките не купуват, защото не са сигурни колко време ще имат поръчки. Иван Бойков каза, че от браншовата строителна камара искат техни представители да участват в тръжните комисии, които избират фирмите по пътностроителните обекти.

Директорът на пътния фонд Милош Поцков каза, че не е против участието на представители от пътностроителните фирми в тръжните комисии, стига те да успеят да се разберат помежду си кой ще ги представлява. Единствената препоръка за избягване на свързани лица при обществените поръчки, която сме получили е да няма свързани лица между фирмите, които кандидатстват за обекти от фонд "Републиканска пътна инфраструктура" и членовете на комисията, която провежда търга и определя избраните, поясни Поцков за обвиненията на Иван Бойков, че се създават условия за корупционна среда в пътната администрация.

Колкото до проблема с възлагането на дейностите по поддръжката на шосетата от едни фирми на други, браншовата камара на строителите ще трябва да реши сама този проблем между членовете си, коментира още Поцков. За фонд "Републиканска пътна инфраструктура" е важен договорът който сключва с главния изпълнител на дейността и той носи отговорността за неизпълнението на работата, поясни директорът на пътната администрация.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Пътищар
    #2

    Инж. М Поцков, слугувал 35г на номенклатурите,не смее да говори като техн лице !!! Задача на фонда е да контролира изпълнението на сключените договори и да се плаща на месечен период, а не да стиска парите, след изпълнините задачи! Всички служители на фонда са тъпи бюрократи, чакащи някакъв подкуп отпоставените в зависимост от тях строителни фирми !!!

  2. Gogo
    #1

    Напълно си прав.Всички са много нагли

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.