Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пътното проектиране минава от съветски към немски модел

Гаранционните срокове на магистралите се увеличават с 2 години, а на ремонтите - с една

7 коментара
Пътното проектиране минава от съветски към немски модел

Проектирането и строителството на пътища минава от съветски към немски модел. Това съобщи министърът на регионалното развитие в оставка Николай Нанков пред бТВ. Два дни преди инцидента в Своге, взел 17 жертви на 25 август, той е разписал обнародването в Държавен вестник на новата наредба за проектиране на пътища, уточни Нанков.

Промените бяха предприети след материали по темата в Mediapool, сред които "По магистралните коловози", призна преди време Нанков. 

Наредбата за проектиране на пътища не е променяна от времето на социализма – повече от 30 години, посочи Нанков. В нея има около 20 нови нюанса. Сега ще се работи по немски модел с всички съвременни изисквания за пътна безопасност, каза Нанков.

Увеличаване на гаранционните срокове

С цел строителите да бъдат по-прецизни в работата си, е планирано увеличаване на гаранционните срокове за ново строителство и за рехабилитация, каза още Нанков. Предложението е за ново строителство на магистрала гаранционният срок да бъде увеличен от пет на седем години, а за рехабилитация на път – от две на три години, посочи той.

Първоначалните намерения на Нанков бяха гаранционният срок за ново строителство на магистрали да бъде 10 години, но очевидно са възприели максималната гаранция по света, която е 7 години.

Плащането след пускането на магистралата


Регионалният министър в оставка съобщи още, че е разработен нов модел на работа между възложителя и изпълнителя, като правомощията на възложителите се увеличават.

От обясненията му се разбра, че държавата вече ще плаща на изпълнителя, след като обектът бъде въведен в експлоатация, т.е. след получаването на т.нар. Акт 16.

Този модел ще бъде приложен още с възлагането на новите отсечки на магистрала "Хемус". Обществените поръчки ще бъдат обявени през тази седмица, каза Нанков.

Този нов модел на работа ще важи за всички бъдещи проекти, които се финансират от бюджета, каза Нанков. Той посочи скоростния път Видин – Ботевград и магистралата Русе – Велико Търново.

Инвентаризация на пътищата

Регионалният министър в оставка съобщи, че е наредил на всички Областни пътни управления в страната до 15 септември да бъде направена пълна инвентаризация на всички пътища.

Трябва да бъдат описани дефекти и проблеми с пътната настилка, сигнали от институции, неправителствени организации, граждани, каза Нанков. След това предстои да бъдат предприети мерки за отстраняването им.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. olele
    #7

    Егаси 30г. По-късно се решават да сменят модела, ни Костов, ни царя, говори ми....

  2. pavel pavlov
    #6

    :)))))според мен има 2 начина да свършиш една работа.качествен и не качествен ,модела е без значение.

  3. dimitardi100
    #5

    Най-после !

  4. Нато Натов
    #4

    Нанков, Нанков, явно отдавна си бил за смяна. Не от съветски към немски, а от мутренски към български модел на проектиране и изпълнение трябва да минем.

  5. Преслав
    #3

    Не знам какъв е съветския и немския модел, но съм сигурен, че в онова време по затворите имаше директори на предприятия осъдени за безстопанственност. Вероятно и в Германия е така. У нас минавате с една въшлива оставка.

  6. brambar
    #2

    Проектантите са най-големите престъпници. Работят в колаборация със строителите, така че строителните разходи да са максимално високи. Отделно обслужват петролните интереси на Лукойл с цел генериране на големи наклони, така че да се харчи бензин по баирите. Едновременно с това се строят мостове вместо тунели, тъй като български фирми нямат изграден опит. Виадуктите, построени по съветски модел на АМ "Хемус", са живо доказателство за безумията в проектирането.

  7. Чалгаристан
    #1

    Да де и по времето на ГЕРБ1 Бойко думаше за качество. Как да разберем какво е като контролът е и на изпълнителя?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.