Пътното проектиране минава от съветски към немски модел

Гаранционните срокове на магистралите се увеличават с 2 години, а на ремонтите - с една

Пътното проектиране минава от съветски към немски модел

Проектирането и строителството на пътища минава от съветски към немски модел. Това съобщи министърът на регионалното развитие в оставка Николай Нанков пред бТВ. Два дни преди инцидента в Своге, взел 17 жертви на 25 август, той е разписал обнародването в Държавен вестник на новата наредба за проектиране на пътища, уточни Нанков.

Промените бяха предприети след материали по темата в Mediapool, сред които "По магистралните коловози", призна преди време Нанков. 

Наредбата за проектиране на пътища не е променяна от времето на социализма – повече от 30 години, посочи Нанков. В нея има около 20 нови нюанса. Сега ще се работи по немски модел с всички съвременни изисквания за пътна безопасност, каза Нанков.

Увеличаване на гаранционните срокове

С цел строителите да бъдат по-прецизни в работата си, е планирано увеличаване на гаранционните срокове за ново строителство и за рехабилитация, каза още Нанков. Предложението е за ново строителство на магистрала гаранционният срок да бъде увеличен от пет на седем години, а за рехабилитация на път – от две на три години, посочи той.

Първоначалните намерения на Нанков бяха гаранционният срок за ново строителство на магистрали да бъде 10 години, но очевидно са възприели максималната гаранция по света, която е 7 години.

Плащането след пускането на магистралата


Регионалният министър в оставка съобщи още, че е разработен нов модел на работа между възложителя и изпълнителя, като правомощията на възложителите се увеличават.

От обясненията му се разбра, че държавата вече ще плаща на изпълнителя, след като обектът бъде въведен в експлоатация, т.е. след получаването на т.нар. Акт 16.

Този модел ще бъде приложен още с възлагането на новите отсечки на магистрала "Хемус". Обществените поръчки ще бъдат обявени през тази седмица, каза Нанков.

Този нов модел на работа ще важи за всички бъдещи проекти, които се финансират от бюджета, каза Нанков. Той посочи скоростния път Видин – Ботевград и магистралата Русе – Велико Търново.

Инвентаризация на пътищата

Регионалният министър в оставка съобщи, че е наредил на всички Областни пътни управления в страната до 15 септември да бъде направена пълна инвентаризация на всички пътища.

Трябва да бъдат описани дефекти и проблеми с пътната настилка, сигнали от институции, неправителствени организации, граждани, каза Нанков. След това предстои да бъдат предприети мерки за отстраняването им.

Споделяне
Още от Бизнес

Защо главният прокурор размахва пръст на политици?