От бюрокрация и липса на уважение от страна на лекари и медицински сестри са се оплакали 772 души. 428 от тях са се жалвали от обидно отношение, а 86 - заради забавено лечение.
Резултатите от кампанията разкриват тревожна тенденция лекуващите лекари да не информират достатъчно пациентите си за тяхното състояние и защо са лекувани по съответния начин.
252 сигнала са подадени за корупция в болниците и системата като цяло, отчетоха от пациентската организация. От тях 31 на сто са срещу неправомерно събирани потребителски такси - най-вече от пенсионери, 10 сигнала - за искане на дарения, и 148 са оплакванията на пациенти, принуждавани да избират екипа, който да ги лекува.
От лекарски грешки са се жалвали 238 души.
Горещата телефонна линия, на която хората могат да подават сигнали - 0700 10 515, и сайтът на организацията ще продължат да работят всеки делничен ден.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
7 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Това си е чист геноцид."Икономиите"им водят много болни,които иначе биха се лекували успешно директно в гроба.Тези "икономии"винаги са за сметка на болния,стария и слабия.Това,което не икономисват политиците и мутрите е тяхното лапане от държавната трапеза.
Пациентите в Булгаристан да не се оплакват, защото си имат социален президент !
като ми пееш Пено ле, кой ли те слуша?
li4nata ni lekarka se darji ne 4ove6ki kam pacientite si,vse edno sa jivotni.kazva 4e ne moje da si vodim decata na dryg specialist pediatar i ni pravi probemi.
tochno v tova da im e bil kasmete...pri nasheto pacientoubivashto "zdraveopazvane"...
А как са експендитурите по време на екзекуцията на екзаминациите?Научете този български език бе, журналя! 24 май иде ...
дори се чудя как така не е поставена книга за похвали и оплаквания. Нали докторите са регистрирани по търговския закон и също като едно време можеше да се оплачеш в едни такива книги за оплаквания и похвали така и сега да може да се оплакваме от доктора търговец.Той, доктора- търговец гони оборот и а ти уважаеми пациенте искаш внимание, че и преглед като хората. Не носиш ли пари, значи му губиш времето и той - доктора като истински търговец гледа да те натири по-скоро от кабинета си и да влиза друг, който може да му носи пари. Тая безумна алчност просто трябва да спре, иначе сме обречени на гибел.