Пациентите се оплакват най-вече от трудния достъп до лечение

Ограниченията в достъпа до лечение и лекарства са най-сериозният проблем, с който се сблъскват пациентите, сочи проучване на Националната пациентска организация, проведено в рамките на информационна кампания за правата на пациентите. От постъпили 2706 пациентски сигнала най-много – 878 са свързани именно с ограничения достъп до лечение и медицинска помощ. Най-често става въпрос за изчерпване на направленията за преглед при специалист и ниските нива на реимбурсация на лекарствата за домашно лечение.

От бюрокрация и липса на уважение от страна на лекари и медицински сестри са се оплакали 772 души. 428 от тях са се жалвали от обидно отношение, а 86 - заради забавено лечение.

Резултатите от кампанията разкриват тревожна тенденция лекуващите лекари да не информират достатъчно пациентите си за тяхното състояние и защо са лекувани по съответния начин.

252 сигнала са подадени за корупция в болниците и системата като цяло, отчетоха от пациентската организация. От тях 31 на сто са срещу неправомерно събирани потребителски такси - най-вече от пенсионери, 10 сигнала - за искане на дарения, и 148 са оплакванията на пациенти, принуждавани да избират екипа, който да ги лекува.

От лекарски грешки са се жалвали 238 души.

Горещата телефонна линия, на която хората могат да подават сигнали - 0700 10 515, и сайтът на организацията ще продължат да работят всеки делничен ден.

Споделяне

Още от България

Одобрявате ли решението за частичен локдаун?