Не всички влакове на метрото се движат до новите две спирки – в “Младост 3” и на бул. “Цариградско шосе”, открити шумно в сряда от премиера Бойко Борисов и президента на ЕС Херман ван Ромпой, стана ясно ден по-късно. В мрежата се появиха оплаквания на потърпевши клиенти, които са сваляни от мотрисите на спирката в “Младост 1”, защото влакът трябвало да се връща на обратно.
Шефът на “Метрополитен” АД Стоян Братоев обясни пред Mediapool, че в пиковите часове – от 7.30 до 9.00 часа и от 16.30 до 18 часа, влаковете на подземната железница имат маршрути. Някои ходят до “Младост 1”, други до “Цариградско шосе”, обясни той. Маршрутът е написан на светлинните табла на всяка мотриса, каза Братоев и посъветва хората да четат надписите.
На въпрос защо в обратна посока всички мотриси стигат до последната спирка, Братоев обясни, че хората трябвало да свикнат с маршрутите, защото в бъдеще влаковете към “Младост” ще се разклоняват – едните към летището, другите към “Бизнес парк София”.
Братоев отрече разреждането на влаковете до новите спирки да е свързано с липсата на мотриси. Новите 18 влакчета трябва да пристигнат в София през август-септември, когато ще се открият отсечките от метрото от “Надежда” до бул. “Черни връх”.
При откриването на новите метро спирки тази седмица се оказа, че до тях няма път. Спирката в “Младост 3” е буквално на поляната и до нея се стига по черен път.
Спирката на “Цариградско шосе” пък е изключително неудобна за жителите на “Дружба”, които дори се събраха на протест по време на церемонията по откриването.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
22 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Фандъкова да продаде 5 коли на общинарите и да направи една бетонирана пътека през склона, за да се ползва метрото от живущите в Дружба 2.
Метро до никъде,спирката на това метро излиза в софийската пустош,където царуват бездомните кучета на ж.к.Младост3 да им е честито.
Мрънчовци - четете и мислете: 1. Спирката Ц.шосе е за идващите в София от Ю.Б-я и за това има 1300 местен паркинг. И м/у другото за Метро и 2-5 бизнес сгради. 2.Това разклонение е за да обслужва в бъдеще Дружба и най-вече летището - както е по света. За Бизнес-парка - ще има друго разклонение. 3. И кметицата ви рече - линията изпревари инфраструктурата което е друг проект. Трябваше ли да стои 3 месеца неизползвано метрото докато тя се завърши?
Спирката на Цариградско шосе пък е изключително неудобна за жителите на Дружба. Естествено, тя не е строена за Дружба а за няколкото големи магазина които платиха подкупа! огично беше да се пусне линия по оста на Младост към Бизнес Парка. Така хем нямаше строежът да задръства движението хем щеше да обслужи поне 100 000 жители и още 50 000 работещи в Бизнес Парка. Ние 100те хиляди две години се мъчим със задръстванията на Борисов и новата кметица за да може някой да пълни гушката
С риск да звуча нихилистично - типична българска кретенска работа. Метрото бе построено за да бъде в услуга на ХОРАТА. Спирката в Младост 1А/3 съобразена ли бе с необходимостите на хората? Или може би спирката на "Цариградско шосе"? Ако българските кретени не разберат, че ги ебават с големия х.й, мога само да кажа, че заслужават по-голям...
Метрото на София е една скъпо струваща върховна глупост и безотговорност на тези, които са го планирали и изградили.Метрото е една недомислица, защото така е прекарано трасето му,че да обслужва възможно най-малко хора.Софийското метро трябва да е срам, а не гордост за неговите инвеститори, проектанти и строители.
Присъствах на "общественото обсъждане" на трасето на първият диаметър на това метро в източният му участък.То се състоя в салона на читалището на Дружба-1.Присъстваха малко хора,предимно …
пенсионери, защото не беше достатъчно разгласено. Общественото обсъждане е задължителен елемент от проектирането на големи и скъпо струващи обекти от обществено значение, което инвеститорите в лицето на Софийската община проведоха формално, колкото да отбият номера.Представиха два варианта на трасето.По първия вариант трасето минаваше под сегашния булевард "Копенхаген" намиращ се на Дружба-2, а втория вариант подминаваше Дружба-2 и отиваше направо към Дружба-1.Проектантите казаха,че втория вариант бил с 20 милиона по-евтин, защото е малко по-къс, но пък заобикаля Дружба -2 и лишава жителите от този квартал, както и тези от Горубляне от метровръзка.Опитах се да кажа,че в крайна сметка не трябва да се гледа кой-вариант е по скъп или евтин, а кой най-добре и в най-голяма степен ще обслужва жителите на кварталите на София.Не бях послушан , избра се по-евтиния вариант, който лишава завинаги най-малко 35-40000 жители от ползване на метрото.
Ето по такъв волунтаристичен начин се взеха решенията за избор на вариант на трасето на метрото.По важно беше да се "спестят" 20 милиона, колкото струва само единия крак на футболиста Бербатов, но не и метрото да обслужва жителите на два квартала в столицата.Вижте картата на София.Не трябваше ли метрото след метростанцията пред ректората да мине под гъстонаселените квартали Яворов, Изток и после да свие към Младост?Можеше да струва по-скъпо, но щеше да обслужва повече хора, а не сега да минава по места, които са повече административнопромишлени, а не жилищни?
Ама наистина стана като в поговорката "Хубава работа, ама /българска/ циганска"! Как е възможно въобще Братоев да си измисля такива доводи като за разклонението, което ще стигне Бизнес-парка сигурно през 2020г, напълно нормално е хората да са объркани и ошашавени, откъде-накъде, едни влакчета ще са до края, а други-не, що за идиотизъм е това?
14: Проблемът е, че метрото е пуснато без да е довършена инфраструктурата около спирката на Младост-3, която включва и продължаването на бул. "Андрей Сахаров". Можеха да изчакат месец, два, ама пуста му страст за рязане на ленти.
Публикувайте схема на метрото. И хората да видят за какво става дума. Първо, новата спирка след Младост І може да се ползва от живеещите в Младост ІІІ, но и от живеещите в Младост 1А. Затова е в пространството между тях.Второ, следващата спирка и последна /засега/ до Цариградско шосе не е предвидена за живеещите в Дружба. Те ще ползват метрото след като стигне до квартала им. Предвидени са две спирки за Дружба. А от там ще продължи за летището. За жителите на Младост 4 спирката до Младост ІІІ наистина е далеч, но до там ще стигне разклонение. Всичко е от ясно, по-ясно.
София е един ненормален град. Села на по 5-10км обединени в една агломерация, заемаща огромно пространство, които трябва да бъдат свързани с обществен транспорт. Тъй като това не е лесно, се разчита главно на личен, оттам и ненормалните задръствани, а времето за придвижване от т. А до т. Б често е над 1 ч. Отделно, че градът се застроява без всякакъв план, и дори с GPS ориентацията в този лабиринт не е лесно. Всъщност последното е често срещано в България, да не говорим за липсата на табели с наименования на улиците и номера.