Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пътят Пловдив-Асеновград догодина ще е с магистрални габарити

Започна реконструкцията му с близо 25 млн. лв., повечето от които от евфофондовете

2 коментара
Пътят Пловдив-Асеновград догодина ще е с магистрални габарити

След 15 месеца пътят Асеновград – Пловдив ще има магистрални габарити, заяви регионалният министър Николай Нанков през журналисти след символичната първа копка за реконструкцията на 11-километровия участък, която ще струва близо 25 млн. лв., от които 21 млн. лв. са по оперативната програма "Региони в растеж".

"Догодина със сигурност ще имаме рехабилитирана отсечка и ще разширим лентите за движение до габарити на магистрала. Ще има 2 активни ленти за движение и една аварийна, като 2 метра ще бъде разделителната ивица между двете платна“, обясни Нанков.

По време на ремонтните дейности движението няма да се спира, тъй като строителството ще се извършва поетапно. Първо ще се изгради новата лента с две платна в източна посока, а след това ще бъде рехабилитиран и старият участък от пътя. С изграждането на отсечката ще бъде осигурен бърз транспортен достъп на жителите от общините Куклен и Асеновград и от област Смолян до магистрала "Тракия“, посочиха от ведомството.

"С новите габарити на пътя ще бъде решен и проблемът със сигурността и безопасността на преминаване“, заяви министърът. ", "От личен опит знам защо този път е наречен "пътят на смъртта“, тъй като има десетки тежки ПТП с жертви на годишна база. От 2014 г. до 2017 г. тежките катастрофи се увеличават с 6-7 средногодишно", каза още той, Според статистиката от последните пет години, в тази отсечка е имало 396 катастрофи, при които са ранени 117 души, а 7 са загинали.

Трасето се ползва от пътуващите към областите Кърджали, Смолян и Хасково. Свързва Пловдив с Асеновград, но прави и основните връзки с летището, с Бачковския манастир и с курорта Пампорово.

Ремонтът на участъка е дългоочакван не само за жителите на областите Пловдив и Смолян области и за общините, през чиято територия минава и които свързва, но и за цяла южна България, продължи Нанков. Трасето е основната икономическа ос за развитие и през нея преминава трафикът от и за летище "Пловдив“, допълни той.

Ремонтът ще се прави фирмата "ИСА 2000“ ЕООД. Строителният надзор ще осъществява ДЗЗД "Пътконсулт 2000 – ИРД“, в което участват: "Пътконсулт 2000“ ЕООД и "ИРД-Инженеринг“ (Италия). Авторският надзор ще е на "Пътпроект“ ЕООД.

"Проектът за рехабилитация на участъка между Пловдив и Асеновград не само е един от първите за подобряване на състоянието на пътища с финансиране от европейската оперативна програма, но и сред най-важните, чието изпълнение стартира", коментира още регионалният министър.

Според него трябва да има и глобални дългосрочни виждания относно пътната инфраструктура в региона на Пловдив. В тази връзка се предвиждат две кръгови кръстовища на настоящия проект. Едното ще се изгради на кръстовището между околовръстния път на Пловдив и входа на града, което поетапно трябва да прерасне и в пътен възел. Той ще се обвърже с доизграждането на 7-километров участък от околовръстния път на областния център, което е ангажимент в нашия мандат, посочи министърът. Отделно, със съдействието на кметовете на общините Куклен, Родопи и Асеновград, ще доработим проекта и ще изградим и локални платна. Това е икономическата ос на Пловдив – Асеновград и всички икономически субекти и Института по овощарство имат нужда от тях за включване във второкласния път, подчерта той.

Регионалният министър обърна внимание, че са важни и вертикалните връзки в региона, освен вече изградените и рехабилитирани хоризонтални, които свързват Пловдив и София. Затова е предвидена и рехабилитация на пътищата Пловдив - Кричим - Смолян и Асеновград - Кърджали. Преди година бе направена рехабилитация на участъка Асеновград - Смолян и ремонт и на трасето Асеновград - Поповица, напомни още той.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Pesho
    #2
  2. Ген. Иван Колев
    #1

    Като чета това: "Започна реконструкцията му с близо 25 млн. лв., повечето от които от еврофондовете" се сещам за едно от многото мъдри изказвания на др. иво христов, президентски съвет(н)ик. А именно: "Ние обслужваме чужди интереси, от което не печелим нищо. Губим отношенията си с Русия и губим пари за транзит. Но в замяна получаваме уверения, че у нас в България има демокрация". Губим, а? Както и курнелията, дето демокрацията и била отнела. Сигур са им малко еврофондовете, та им се струва, че губят. Гюбре!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.