Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пътят София – Калотина няма да е магистрала, а скоростен път

7 коментара

България ще пести средства от еврофондовете за инфраструктурни проекти като строи скоростни пътища вместо магистрали. Това стана ясно от изказване на регионалния министър Лиляна Павлова пред ТВ7 в четвъртък. Пътят от София до Калотина, който бе замислен като магистрала, ще бъде скоростен път с по две ленти в двете посоки – без допълнителна аварийна лента, характерна за магистралите.

 

Павлова обясни, че сега съществуващият път от изхода на София по бул. Сливница до град Сливница ще се ремонтира и разшири и ще се поставят мантинели, за да се качи скоростта до 130 км/ч. От Сливница до Калотина ще се строи нов четирилентов прав път, тъй като старият е с много завои, каза Павлова. Тя не уточни дали търгът за отсечката ще тръгне през този програмен период за еврофинансиране или ще се отложи за след 2014 г. Прогнозната стойност на пътя (около 44 км) бе около 400 млн. евро.

 

Софийската северна тангента също е замислена като скоростен път, който ще минава по ново трасе – с 8 км по-късо от сега съществуващия 24 км път. Ще минава през земеделски земи и така отчужденията ще са по-евтини, каза Павлова.

 

Търгът за Западната дъга – от магистрала “Люлин” до Околовръстното шосе, ще тръгне в началото на 2012 г, каза още Павлова. Тези осем километра и половина са изключително важни, за да може трафикът от “Люлин” да се влее в околовръстното на София, обясни Павлова. По думите ѝ ако няма жалби по търга, още лятото на следващата година ще започне изграждането на отсечката.

 

Ще положим усилия следващото лято да можем да пътуваме поне до Ямбол по чисто новата магистрала "Тракия", каза още Лиляна Павлова.

 

Европейските пари идват, когато си свършим работата, отговори тя на обвиненията, че пътищата се правят с пари от бюджета. Тя даде пример с магистрала "Тракия". По нея са платени 216 млн. лв. и в момента сме ги декларирали за възстановяване, обясни министърът.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #7

    И какво излиза? Тракия е само 216 млн лв, т.е 140млн евро, а резерва е стопен с 4,8 млрд лв... И народа пак избира същите! Абе какво става в тази западнала и ограбена държава?

  2. поп Грую
    #6

    Павлова,Павлова,какво ти разбира главицата от магистрали мари моме смотана .
    ВСИЧКИ ПЪТИЩА ОТ СЕВЕРНАТА ГРАНИЦА ДО ЮЖНАТА И ОТ ЗАПАДНАТА ДО ЧЕРНО МОРЕ И ТУРСКАТА ГРАНИЦА ТРЯБВА ДА СА МАГИСТРАЛИ ,ЗА ДА БЪДЕ БЪЛГАРИЯ ПРИВЛЕКАТЕЛНА ЗА ПЪТУВАНЕ ПО СТРАТЕГИЧЕСКОТО НАПРАВЛЕНИЕ " ЛОНДОН - БОМБАЙ (МУМБАЙ)".
    И ПОНЕ ОЩЕ ПЕТ МОСТА ПРЕЗ Р.ДУНАВ .
    Тъпунгеляна Павлова - поредната радиоточка ,командвана от радиовъзела в Банкя .
    Наред с другите две - в Софийската община и в Президентството и тази ще препредава

  3. Анонимен
    #5

    Тая освен, че е дебела била и много тъпа! И пътя до Калотина трябва да е магистрала, и пътя до Дунав мост 2, и пътя до македонската граница, че даже и тунела под Шипка! Какво ще спестите като махнете аварийното платно?! В САЩ има магистрали с по 8 летни във всяка посока. На триците скъпи, на брашното евтини!

  4. Анонимен
    #4

    Няма да е магистрала, защото няма такъв трафик. Затова и става скоростно шосе. Но няма цялото да е по ново трасе, а само някои отсечки.

  5. Анонимен
    #3

    Този път е ремонтиран през 2010 г. в по-голяма част !!!!

  6. Анонимен
    #2

    Слушах я при Дудука.Кукавица!Или по-скоро кръстоска между Румянка и Калинка.

  7. Анонимен
    #1

    Павлова, Павлова, койъ ти нарежда ??? ТИМ или БОЙКО ???? Виж си Азиатската физиономия - не си за магистрали, драга ми прислужнице на мафиоти.....

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.