Трoйка по български:

Павлова: Докато мъжете си мерят километрите, аз управлявам пътищата

Лиляна Павлова, сн. БГНЕС

Задочен спор кой е по-по-най в строителството на пътищата се разигра в парламента във вторник.

Първо лидерът на БСП Сергей Станишев, асистиран от депутата и биш зам.-министър на регионалното развитие Димчо Михаелвски обявиха, че по времето на тройната коалиция е направено повече за пътищата, отколкото при управлението на Бойко Борисов. “Червените” сметки признават, че ГЕРБ е построило повече - 200 км нови магистрали, докато предишният кабинет изградил 144 км. Мачът обаче се обръща при ремонта републикански пътища, като тройната коалиция бие с два и половина пъти повече Борисов.

"Управляващите се оправдават с костенурките, щъркелите и блатните кокичета, но когато фактите говорят, правителството би трябвало да мълчи", заяви Станишев след заседание на Изпълнителното бюро на БСП. Той напомни още, че управляващите са обещали “да няма нито ден закъснение и нито лев повече”.

Последва светкавична реакция на правителството. Очевидно изпратена от премиера Бойко Борисов, в парламента скоростно пристигна строителният министър Лиляна Павлова.

"Не ми се струва много мъжка постъпка мъжете да си мерят километрите. Като жена, която за първи път управлява този сектор, бих казала, че ако оставим мъжете да си мерят километрите, няма да я докараме до никъде, а аз като жена имах мъжеството да покажа как се управляват пътища и как се контролира реализацията на пътни проекти", каза Лиляна Павлова от трибунката в кулоарите на Народното събрание.

Според нея предишното правителство строяло като в "ерата на Флинстоун". За пример беше даден ремонтът на прохода "Хаинбоаз", който продължава да не е въведен в експлоатация заради липса на отчуждителни процедури. “Още по-интересното е, че там пътят висеше във въздуха и вместо да бъде укрепен, буквално се държеше на огради и дървени талпи - това е само в ерата на Флинстоун, но те поне с камъни щяха да го правят, а не с дървета”, обясни Павлова.

Бойко Борисов също не остана длъжен на нападките. "Станишев няма как да знае как се строят магистрали, защото по негово време строяха Батко и Братко и именно заради техните строежи ни бяха спрени всички еврофондове", коментира премиерът, цитиран от "Фокус".

Според него Станишев се опитвал да превърне мечтите си в блянове и да приема, че 5-те километра, построени в равната част на Пернишкото поле и открити от него, се броят за магистрала. Премиерът изтъкна, че нито един от булевардите, които е построил през последните 10 години, не е поддал, а за първи път в историята на България готов аутобан се разрушава за недобро качество на изпълнението, имайки предвид участък от 15 км от “Тракия”, който се строи от гръцката “Актор”.

"Съветвам Станишев да вземе лаборатория и журналисти и да отиде на строящите се магистрали, да вземе проби откъдето поиска, а след това да се върне на построените от него 5 километра и от тях да вземе проба. Резултатът ще бъде много интересен, защото ние още не можем да издадем акт 16 на магистралата при Перник - Диканите заради неплатени отчуждителните процедури", каза още Борисов.

Споделяне
Още от Бизнес

Успешна ли е стратегията на правителството за борба с коронавируса?