Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Павлова обяви строежа на нови 450 км магистрали до 2020 г.

7 коментара

Развитието на стратегическата инфраструктура – и най-вече пътната, е основен приоритет на държавата, заяви регионалният министър Лиляна Павлова на конференцията “Стратегическа инфраструктура, България 2012”, която се провежда в четвъртък. Магистралите сега са едва два процента от пътната мрежа.

В етап на строеж са обаче 260 км магистрали (“Тракия”, “Марица”, “Струма”, “Хемус”) и още 180 км първокласни пътища, каза Павлова. До 2020 година ще се направят още 450 км магистрали плюс 800 км скоростни пътища, посочи регионалният министър. Ще се изграждат и модернизират пътищата втори и трети клас, защото те осигуряват заетост и инвестиции вътре в регионите, каза Лиляна Павлова.

По думите на министъра по еврофондовете Томислав Дончев страната ни ще разполага с 11 милиарда лева от ЕС за инвестиции във всички типове инфраструктура за периода 2014 – 2020 г. Това е с 500 милиона лева повече от сегашния програмен период, който свършва през 2013 година.

Инфраструктурата не може да бъде цел сама по себе си – тя е част от политиките за развитие в други сфери – в подпомагане на малките и средните предприятия, в социалната политика и в решаването на демографските проблеми, каза Томислав Дончев.

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски каза, че Оперативната програма "Транспорт" има историческия шанс да се възползва от финансов ресурс, какъвто не е имало през последните 20 години. Усвоените средства по тази оперативна програма вече наближават един милиард лева. Докато доскоро се говореше само за една магистрала - Тракия", то се сега се строят три, каза Московски. Столичното метро скоро ще има 30 километра линии, ще се модернизират стотици километри жп линии.

За строеж на пътища трябват огромни средства и е необходимо да се търсят нови начини за финансиране като например публично-частното партньорство, включващо концесии, посочи министър Московски. С усилията и на президента Росен Плевнелиев в плановете за финансиране на проекти с еврофондове е включена и магистрала "Хемус" – това позволи развитие на пътната мрежа в Северна България, каза Московски.

По думите му строежът на третия метродиаметър на столичното метро е приоритет за следващия програмен период, но неговото трасе вече е одобрено.

За Министерството на околната среда и водите най-важно през следващите няколко години е развитието на базисната екологична инфраструктура, каза екоминистърът Нона Караджова. Това са съоръженията за преработка на отпадъци, канализация и водоснабдителни системи, пречиствателни станции. За последните две години и половина по проектите за тази инфраструктура са платени повече от 900 милиона лева. Голямата ни цел е до 2020 година старите съоръжения да се подменят, а там където ги няма – да се изградят, каза министър Караджова. Очакваме да инвестираме още около 900 милиона лева във ВиК-мрежи и пречиствателни станции, добави тя.

В новия Закон за управление на отпадъците, който е на финален етап в Народното събрание, е заложено да постигнем през 2020 г. минимум 50 процента рециклиране на битовите отпадъци и поне 70 процента оползотворяване на строителните отпадъци, каза още екоминистърът.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #7

    до номер 5

    ЖП-то не е изпаднало и дори ще е най-голямото перо в следващата оперативна програма! метро ЖП терминали !!!

    за пътища почти няма пари като се има предвид че тези от Трансевропейската мрежа трябва да са завършени със сегашните пари - има малко над милиард като основната част ще отидат за тунела на кресна

    това го знаят много добре и управляващите - две години изтъркаха праговете в Брюксел да ходатайстват пари за приближените им фирми от пътното строителство - но навсякъде им казаха

  2. Анонимен
    #6

    В строителството на магистрали има най-голям келепир- бонуси,корупционни сделки и всякакви игрички за източване на бюджета е евросубсидиите.С.БГ е занемарена и отписана- трябват им магистрали стратегически по линията З.Европа към Турция и близкият изток!На кого е ясно без съмнение.

  3. Анонимен
    #5

    Къде пак изпаднаха железните пътища?

  4. Анонимен
    #4

    От къде пари??? Пак ще има за мутренските фири, а пенсионерите и многодетните семейства ще мизерстват! Аман от прости хора!!!

  5. Анонимен
    #3

    To taka se pochna i v Gurcia.Magistrali, metro i kakvo li oshte ne, dokato faliraha, zatunali v dulgove ot *dashnata Evropa*.

  6. Анонимен
    #2

    А дано, ама надали...

  7. Анонимен
    #1

    Много интересно - тази министърка килиметрите ги няма за нищо. Ако е вярно това, което казва тя малката ни България цяло от магистрали и скоростни пътища да е опасана, да..., ама не...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.