Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Павлова: Половината държавни пътища са в лошо състояние

Ремонтите на магистралите вече са започнали

11 коментара
Павлова: Половината държавни пътища са в лошо състояние

Половината от републиканските пътища – около 10 хиляди км, са в лошо състояние. Това каза министърът на регионалното развитие в оставка Лиляна Павлова в интервю за Нова телевизия във вторник.  Тя коментира спешното кърпене на дупки, които се отвориха по магистрали и първокласни пътища след падналия сняг.

"За съжаление пак ще трябва да се правят кръпки, защото нуждите са огромни. 20 хил. км са държавните пътища, от тях около 10 хил. км са в лошо състояние. Ние ремонтирахме около 3 хил. км, инвестирахме, освен приходите от винетки, допълнително от бюджета дадохме и тази година 150 млн.", каза Павлова. Според нея на местата, където от години не е правен основен ремонт, е неизбежно да се отварят дупки и резултатът е "кръпки върху кръпки". Павлова добави, че в участъците, където е правена пълна рехабилитация, сега няма проблеми.

Във вторник от АПИ съобщиха, че вече са започнаи спешни огледи за състоянието на пътищата. Мярката е предприета след множество сигнали за разбити пътища в страна.

Приоритетно ще се кърпят старите участъци по магистралите, първокласните и второкласните пътища. Кърпенето на участъци от АМ „Марица”, „Хемус” и „Тракия” вече е започнало, съобщават от АПИ.

"Стандартите и нормите в Европа са на 7 години пълно преасфалтиране, ако искаме да не се случва това. При нас в България 7-годишни пътища се водят нови", добави Павлова. Тя добави, че в момента дупките се запълват със студена асфалтова смес, която е временна, а напролет предстоят по-сериозни ремонти.

Регионалният министър коментира обвинения, че има некачествено изпълнени санирания по програмата за енергийна ефективност. Тя посочи, че има гаранционен период и където има проблеми, строителят е длъжен да поправи пропуските, но заяви, че упреците са част от предизборната компроматна война.

По повод информация на в. "Сега", че "безплатното" саниране излиза по над 17 хил. лева на апартамент, тя каза, че в случая не става въпрос само за изолация и смяна на дограма, а за цялостни ремонти на сградите, включващи и покриви, подпокривни пространства и др. "Такъв тип сравнения са излишни. Ако трябва да го направим на парче – да сменим дограмата и да оставим течащия покрив, какъв ще е ефектът? Дори да излиза по-скъпо, то си заслужава", каза Павлова.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. trezwomislesht
    #11
  2. Авакум Захов
    #10

    Павлова: Половината държавни пътища са в лошо състояние. Да, при това точно рехабилитираните пътища.

  3. Коментарът е изтрит в 21:14 на 30 ноември 2021 от автора.
    #9
  4. Kruger
    #8

    Тези участъци от магистралата бяха "ремонтирани". А сега се почистват от снега и леда с евтини химикали, разрушаващи асфалта. Корупцията и далаверите в държавните поръчки очевидно са стандарт, а не изключение! Печелят само "правилните" фирми, без истинска конкуренция, раздават се яки комисионни, накрая за останалите недостатъчно пари се прави нещо некачествено. Което разбира се , после трябва да се поддържа...пак от "правилните". В това време правораздавателните органи дебелеят, закриляни от Парламента, и се занимават с критиците си (пр. Т. Трайков)

  5. Pilgrim
    #7

    Ь с моста под Шипка какво стана,сигурно не ни разрешиха от Брюксел,макар че китайците щяха да икопаят за 6 месеца и платим с таксата събирана за 10г. и пак сме на печалба. А Хемус ако строим по 9 км. за 1-2 год. значи ще режем лентата-Кой? в чест на 22 век.

  6. Milenca
    #6

    Лиле, и чия е вината за лошите пътища? Моя ли? А Цацата няма ли да се самосезира за ремонтите на ревонтите?

  7. trezwomislesht
    #5

    То да не е да строиш магистрали. Голяма стойност - голяма печалба от 10-те процента.

  8. MAD
    #4

    СЕТИХТЕ СЕ Хитлер за седем години е направил пътища и магистрали в цяла Германия които се използват и до днес. В България от кражби не остава време

  9. Коментарът е изтрит в 15:18 на 3 декември 2021 от автора.
    #3
  10. Лизи Гугуткова
    #2

    Радан Кънев,1 час ·
    17 бона на апартамент средна цена за саниране.
    Не, това не е най-голямата кражба в България - поне засега. (Има шампиони - КТБ, "Белене", бонови книжки и "масова" приватизация)
    Но е най-наглата. Защото ние, обикновените хора, не строим атомни централи и не знаем колко струват. Но правим изолации и слагаме дограми с лични, трудно изкарани пари. И знаем, че е точно два пъти по-евтино.
    Накратко - крадат се 50% от парите. Крадат се от общините, областните управи и МРРБ. На три

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.