Павлова: Половината държавни пътища са в лошо състояние

Ремонтите на магистралите вече са започнали

Павлова: Половината държавни пътища са в лошо състояние

Половината от републиканските пътища – около 10 хиляди км, са в лошо състояние. Това каза министърът на регионалното развитие в оставка Лиляна Павлова в интервю за Нова телевизия във вторник.  Тя коментира спешното кърпене на дупки, които се отвориха по магистрали и първокласни пътища след падналия сняг.

"За съжаление пак ще трябва да се правят кръпки, защото нуждите са огромни. 20 хил. км са държавните пътища, от тях около 10 хил. км са в лошо състояние. Ние ремонтирахме около 3 хил. км, инвестирахме, освен приходите от винетки, допълнително от бюджета дадохме и тази година 150 млн.", каза Павлова. Според нея на местата, където от години не е правен основен ремонт, е неизбежно да се отварят дупки и резултатът е "кръпки върху кръпки". Павлова добави, че в участъците, където е правена пълна рехабилитация, сега няма проблеми.

Във вторник от АПИ съобщиха, че вече са започнаи спешни огледи за състоянието на пътищата. Мярката е предприета след множество сигнали за разбити пътища в страна.

Приоритетно ще се кърпят старите участъци по магистралите, първокласните и второкласните пътища. Кърпенето на участъци от АМ „Марица”, „Хемус” и „Тракия” вече е започнало, съобщават от АПИ.

"Стандартите и нормите в Европа са на 7 години пълно преасфалтиране, ако искаме да не се случва това. При нас в България 7-годишни пътища се водят нови", добави Павлова. Тя добави, че в момента дупките се запълват със студена асфалтова смес, която е временна, а напролет предстоят по-сериозни ремонти.

Регионалният министър коментира обвинения, че има некачествено изпълнени санирания по програмата за енергийна ефективност. Тя посочи, че има гаранционен период и където има проблеми, строителят е длъжен да поправи пропуските, но заяви, че упреците са част от предизборната компроматна война.

По повод информация на в. "Сега", че "безплатното" саниране излиза по над 17 хил. лева на апартамент, тя каза, че в случая не става въпрос само за изолация и смяна на дограма, а за цялостни ремонти на сградите, включващи и покриви, подпокривни пространства и др. "Такъв тип сравнения са излишни. Ако трябва да го направим на парче – да сменим дограмата и да оставим течащия покрив, какъв ще е ефектът? Дори да излиза по-скъпо, то си заслужава", каза Павлова.

Споделяне
Още от България