Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пазарът на имоти в България започна да се окрупнява

13 коментара

Една от най-големите агенции за недвижими имоти у нас – “Адрес” - обяви в понеделник, че започва да продава активно франчайз на пазара у нас. 

Специалната дирекция “Франчайз” ще определя районите, в които ще се дават на фирми партьори и ще координира работата в тях. Новата дирекция ще се ръководи от Валентин Кръстев.

Пазарът на недвижими имоти в България започна да показва първите си признаци, че страната ни вече е член на Европейския съюз – т.е. нашият пазар стана част от една регламентирана и стройно функционираща система.

В началото на годината анализаторите от специализирания сайт за недвижими имоти http://www.imoti.net/ предвидиха, че през 2007 г. ще започне да намалява броят на пазарните играчи и аматьорите на имотния пазар. Прогнозата на специалистите е, че случайните компании на него ще започнат да се оттеглят от него.

Франчайзът на пазара на недвижими имоти е първата стъпка за това окрупняване и легитимиране на играчите. Работещите на пазара малки агенции за недвижими имоти получават още една възможност да останат на пазара – да платят за утвърдена и голяма марка на пазара и да работят под нейната защита, като ползват създаденото от голямата фирма ноу-хау, база данни и създадените правила за работа.

“Адрес” не е първата агенция за недвижими имоти, която предложи марката си на пазара, но практически на този етап има най-големи шансове да успее, защото е българска агенция и познава отлично развитието на нашия имотен пазар с всичките народопсихологически черти, отразени в развитието му.

Франчайзинг на имотния пазар първи предложиха от международната агенция за недвижими имоти “RE/MAX”. Тяхната концепция да отдават под наем марката си на по-малки фирми, които да работят под нея, съществува от 70-те години на миналия век. Опитът на международната агенция на международния пазар действително е несравним с този на “Адрес”, която се е появила на пазара отпреди петнайсетина години. Но практически на българския пазар международната фирма работи от около година.

Освен “RE/MAX”, фрайчайзинг в пазара на имоти от края на миналата година предложиха и международната агенция за недвижими имоти “ЕРА” и “Сенчъри 21”( Century 21).

Според малките фирми на пазара за недвижими имоти в страната, реални оферти за франчайз им предлага само “RE/MAX” и сега българската агенция “Адрес”. Останалите две компании са по-скоро още на нивото на заявеното намерение да влязат сериозно на родния пазара на недвижими имоти.

Изпълнителният директор на “Адрес – България” Катя Ценова уточни, че от началото на проекта са сключили 6 договора за градовете Благоевград, Банско, Разлог, Сандански, Плевен и Елена. А до края на годината очакват договорите им за франчайзинг да достигнат до 30.

Условията, които предлага на партньорите си “Адрес”, са първоначална такса от 5 до 25 хил. евро за получаване на марката. Цената се определя в зависимост от района, на който ще работи фирмата партньор. Освен първоначалната такса, националната агенция ще получава и по 10% от месечния оборот от франчайз-получателите и още 2% от оборота им, който ще се насочи за включване в рекламните кампании на “Адрес – България”.

При “RE/MAX” условията за получаване на марката са еднократна такса между 10 и 25 хил.евро.  Франчайз-получателите на компанията работят при твърди 4% за всяка сделка и плащат 9% от комисионата на компанията майка.

Според Валентин Кръстев, директор на “Франчайз” в “Адрес”  голям интерес проявяват  строителните предприемачи и малките агенции за недвижими имоти, които работят в отделните региони.

Чрез франчайзът, малките фирми получават още един шанс да останат конкурентни на пазара, ако естествено са проучили добре условията на пазара. Срещу еднократната такса те ще бъдат обучавани и подпомагани от фирмата майка.

Компаниите продават марката си на по-малки фирми, защото по този начин разширяват мрежата си на нови пазари, практически без да инвестират в разширение.

По думите на изпълнителния директор на “Адрес България” Катя Ценова, компанията набира бизнес-партньори за тези региони, за които иска да получи подборна информация как се развива имотният пазар там, но няма достатъчно капацитет сама да го разработи. 

Границите на отделните региони ще се определят според средното количество имотни сделки, които се реализират годишно в него.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

13 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Малка агенцийка
    #17

    Супер ........това е пирамидата колеги !Искат пари / от5-20 000 евро /, а какви са техните гаранции ?Нулеви !Измамни !Всичкото това е една реклама за " Адрес " , но с обратен ефект.

  2. Nikola Yordanov
    #16

    Dnes v Dnevnik ima edno review na Freakanomics, kydeto edna ot tezite e, 4e brokerite 6te otmrat v tozi vid ili pone 6te pe4elet po-malko. Vseki s dostyp do internet mozhe da sravnqva, prodava, ubezhdava i t.n. da prodava. Avtorite go iz4islqvat - edin broker raboti za vas okolo 40 4asa. I vi vzema 2.5% - koito sa 2500 lv ot edin apartament za 100 000 lv. 40 4asa e normalnata rabota sedmica. Mese4nmo - 10000. E to i az iskam da stana broker! :-)

  3. kk
    #15

    Много съм любопитен да разбера, колко договора ще сключат.Адрес не е никаква марка и според мен вървят на зле, та затова се опитват да променят нещо.

  4. watchdog
    #14

    "Адрес” предлагат най-надутите цени по офертите и вземат най-високия процент комисионна от всички фирми на пазара на недвижими имоти. И сега, за да не фалират, са тръгнали да си продават и името... Ха-ха-ха!!!Who do you think you are!

  5. Bamze
    #13

    Я се вземете в ръце бе хора! Тази статия е 100% реклама на "Адрес". Не е добре да се случват такива неща в независими медии. Освен това кога станаха "Адрес" толкова голяма и велика компания и какво толкова предлагат, което другите да не знаят.

  6. Тиквеник
    #12

    ако има още тикви,нерабрали пазара - да плащат ..........за въздух в шарени балони по 20 000 евра

  7. Бай мангал
    #11

    Такава глупост не бях чувал.Какво е това толкова велико име дето другите трябва да плащат.?Никаде несъм видял пред офисите на “Адрес” да има навалица.

  8. STEFAN D-R D TCHOLAKOV-SVERIGE
    #10

    Някога мислех друго нещо за Никита Хрусчов http://www.stefan-tcholakov.com/index.php?p=links&year=3 Някога мислех друго нещо за Никита Хрусчов, въпреки тази история с обувката дето я показа в ООН не беше интеллигентна ! Сега мисля, че той сгреши тогава и трябваше да покаже на САЩ и НАТО, че са намерили лозе бе кучета ! По-добре да беше станала нова световна война, за да се изчисти тази престъпно-юдейка капиталистическа машина, която убива човечеството с тяхната демокрация ! Тази - САЩ демокрация

  9. енчо
    #9

    Това е рекламата на Мпул-недв имоти:"Адрес” не е първата агенция за недвижими имоти, която предложи марката си на пазара, но практически на този етап има най-големи шансове да успее, защото е българска агенция и познава отлично развитието на нашия имотен пазар с всичките народопсихологически черти, отразени в развитието му." А това е предложението им:"Условията, които предлага на партньорите си “Адрес”, са първоначална такса от 5 до 25 хил. евро за получаване на марката. Цената се определя в зависимост

  10. Spravedliv
    #8

    Tia ot address parvo da gi provery inspeciata po truda da gi pitat zashto poveceto im slujiteli niamat nikakvi dogovori i ne plashtat zaplati kato ne plashtash tvarda zaplata spestivash mn pari. Samo deto sa Incubator za novi firmi vseki koito ima poveche akal si pravi sobstvena shtoto pri tiah ne se izdarja i te tragnali marka da prodavat.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.