Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пазарът на нови коли в България с 45% срив - най-голям в ЕС

Спадът в продажбите на леки коли е над една четвърт в ЕС за 11-те месеца на годината

1 коментар
Пазарът на нови коли в България с 45% срив - най-голям в ЕС

Пазарът на нови коли в България се е сринал с над 45 на сто през ноември на годишна база и е най-голям в целия Европейски съюз.

За сравнение продажбите в ЕС на нови коли през единадесетия месец на годината са намалели с 12 на сто спрямо ноември 2019 г. Общо продадените автомобили са 897 692 броя, след като няколко европейски правителства въведоха нови мерки за ограничаване на втората вълна от пандемията от Covid-19. Това съобщи Европейската асоциация на производителите на автомобили (ЕАПА - ACEA).

В резултат на мерките четирите ключови пазара на леки автомобили в ЕС отбелязват спад през миналия месец. Най-голям е във Франция и Испания, които търпят двуцифрено намаление съответно с 27% и 18.7%, следвани от Италия с 8.3% и Германия - 3%.

Любопитно е, че в Ирландия се наблюдава бум при покупката на нови коли през ноември, като ръстът е с една пета (20%) спрямо същия период на миналата. Повече продажби на нови коли има още в Кипър (10.9%) и Румъния (1.2%), а в Дания се запазват миналогодишните нива (0.3% ръст). Във всички останали страни пазарът на нови автомобили се е свил значително през 11-ия месец на годината.

От януари до ноември обаче в нито една държава на ЕС няма ръст при продажбата на нови коли и това води до свиване с над една четвърт (25.5%) до близо 9 милиона броя. Това е спад с повече от 3 милиона единици в сравнение със същия период преди година.

През 11-те месеца на годината въздействието на Covid-19 продължава да тежи силно върху кумулативните резултати на всички пазари в ЕС, включително четирите основни, отбелязва ACEA. Испания отбеляза най-големия спад (35.3%) досега през годината, следвана от Италия (29%), Франция (26,9%) и Германия (21,6%).

Сривът на пазара в България

В България през ноември  са продадени 1544 нови коли. Това е спад от 45.2 на сто спрямо ноември 2019 г., когато са продадени 2819 нови автомобила.

За 11-те месеца на годината у нас са продадени общо 20 661 нови коли при 32 511 за същия период на 2019 г., което е понижение с 36.4 на сто, показват данните на ACEA.

Това е вторият по големина срив за периода в ЕС. Първото място държи Хърватия с42.4 на сто по-малко продажби.

България е на втора позиция заедно с Португалия (-36.4%) и приблизително с един от главните пазари - Испания (-35.3%).  

Volkswagen остава лидер на пазара

Германският концерн Volkswagen остава лидер на европейския пазарс дял от една четвърт (25.6%)  през първите 11 месеца на годината, но с 13% годишно намаление на продажбите.

Френската трупа - PSA Group е втора с пазарен дял от 15.4 на сто, но с 11.1% свиване на продажбите.

Следват Renault с дял 11.5 на стои спад от 13%., Hyundai със 7.1 на стопазарен дял и спадот 16.5%, и групата Fiat Chrysler - с 6.6 на сто пазарен дял и спад от 2.6%.

При високия клас автомобили BMW Group има дял от 6.5% и спад от 6.4% в продажбите, а при DAIMLER делът се запазва на малко над 6%, а спадът е сериозен - 15%.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. т€еритория на Мики Маус
    #1

    Продават се бензинови и дизелови коли. Дoкато в Англия налагат забрана за продажба на такива.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.