Пазаруващите онлайн европейци вярват повече на родните им търговци

Пазаруващите онлайн европейци вярват повече на родните им търговци

Европейските потребители имат по-високо доверие на онлайн търговците, базирани в собствената им страна, отколкото на тези в чужди държави. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов, позовавайки се на проучване на Европейския съюз за нарасналия интерес към интернет пазаруването в Европа.

Доверието на потребителите в онлайн търговците от собствената им държава е над 70%, докато към тези от друга страна е близо 58%. Според Маргаритов по-голямото доверие към онлайн магазините у дома е свързано с обективни обстоятелства и с някои от бариерите пред пазаруването от търговци от друга държава.

"Невинаги чуждестранните сайтове позволяват да платим с наши платежни инструменти. Друга възможна причина е, че понякога отказват доставка в страната, която е различна от тази, в която те самите оперират", даде пример той пред ТВ „Европа“, цитиран от пресцентъра на КЗП.

По данни от проучване на ЕК повече от 6% от анкетираните посочват като основна причина за въздържанието от покупки от чужди онлайн магазини пренасочването им към сайт в тяхната държава с различни цени. Други бариери са възникнал по време или след покупката проблем или отказ за доставка до държавата на потребителя.

Председателят на КЗП обърна внимание на това, че доверието в онлайн търговията е свързано също така и с коректността на търговците и познанията относно потребителските права. Той посочи, че сред най-съществените и често срещани нарушения при проверките на контролния орган е или липсата на информация на сайта за правото на отказ от покупката в 14-дневен срок, или опити този срок да бъде съкратен изкуствено и недопустимо.

Споделяне
Още от Бизнес