Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Печалбата на "Боинг" потъна с 53% заради спрения модел 737 Макс

6 коментара
Печалбата на "Боинг" потъна с 53% заради спрения модел 737 Макс

Най-големият в света самолетостроител – американската компания "Боинг" (Boeing), отчете в сряда срив с 53 процента на печалбата си към края на септември 2019 г. Причината е в забраната за полети на най-продавания му модел 737 Макс (737 MAX), предаде Ройтерс.

Тези самолети бяха приземени след катастрофата с Боинг 737 Макс (Boeing 737 Max) на индонезийската авиокомпания "Лайън еър" (Lion Air) край Джакарта в края на октомври 2018 г. Всичките 189 пътници и членове на екипажа загинаха при падането в морето. Месеци преди това – през март, самолет от същия модел на Етиопските авиолинии от Адис Абеба за Найроби се разби, при което загинаха 157 души.

И в двата случая като причина за трагедиите беше посочена системата за стабилизиране на полета, а редица държави ограничиха въздушното си пространство за този модел самолети, преди това да сторят и САЩ.

За третото тримесечие "Боинг" има отрицателен паричен поток в размер на 2.89 млрд. долара спрямо положителен поток от 4.1 млрд. долара година по-рано. Основната оперативна печалба е спаднала до 895 млн. долара или 1.45 долара на акция в сравнение с 1.89 млрд. долара или 3.58 долара на акция за същия период на миналата година.

Междувременно пред семействата на жертвите край Джакарта са били представени данни от индонезийското разследване на катастрофата. То установило, че механични и концептуални дефекти в командната система, които са изиграли ключова роля за смъртоносния инцидент, предаде Франс прес.

"По време на разработката и сертифицирането са били изразени хипотези относно реакцията на пилота при проблеми с функционирането, които не са имали очаквания ефект въпреки съответствието им с действащите директиви", се казва в документа.

Окончателният доклад за катастрофата на 29 октомври 2018 година ще бъде публикуван тази седмица, най-вероятно в петък, според някои медии. Разследващата комисия изтъква в него и допринасящия фактор на слабостите в автоматичната система за стабилизиране при полет Ем Си Ей Ес (Maneuvering Characteristics Augmentation System - MCAS).

Документът уточнява, че системата е била уязвима, тъй като се е основавала само на един датчик, а в случая с катастрофиралия самолет на "Лайън еър" той е бил сменен и недобре калибриран при ремонта.

Според заключенията на индонезийските власти фактът, че пилотите на 737 Макс не са били обучени как да действат при такъв тип повреди, е усложнил ситуацията.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. В и К
    #6
    Отговор на коментар #5

    нЭкой вини капитализма, който токущо наказа Боинг за малоумните им и според мен управленски решения. А за суперджетските кои поема отговорности и разходи - путистанския народ.

  2. Преслав
    #5
    Отговор на коментар #4

    Този някой е напълно прав. Предлагали са като екстра допълнителен датчик в което авиокомпаниите не са виждали смисъл да се охарчват. Изобщо не са били наясно с опасностите б:)

  3. В и К
    #4
    Отговор на коментар #3

    Гледай си суперджета, нЭкой.

  4. Илиев Пешо
    #3

    "Дори не мога да повярвам, че някой ще допусне такъв самолет в експлоатация" По публикуваното - може да се сложи дублаж на системата - срещу допълнително заплащане. Капитализъм все пак.

  5. lindentown
    #2

    "..системата била уязвима, защото била основана на само един датчик..." ??!! Дори не мога да повярвам, че някой ще допусне такъв самолет в експлоатация, ако нещо се основава на само един датчик. Навсякъде има изисквания за redundancy ( т.е. не само двойно, но дори тройно осигуряване), за да не се допусне т.н. single point of failure. Няма американски инженер в "Боинг", който да проектира подобно нещо. Освен ако проекта не е бил аутсорсван в Индия.

  6. 1107a
    #1

    Икономията на средства от разработката на 737 Макс, май излезе ялова...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.