Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пеевски с две оферти за магистрала "Хемус", Златев невидим

Единадесет кандидати за 9-километровата отсечка между Ябланица и Боаза за 80 млн. лв.

6 коментара
Комисията отваря офртите на кандидатите

Всички големи български строителни компании наддават за отсечка от магистрала "Хемус". Само две са чуждите фирми, които са водещи в обединения с родни дружества. Това са испанската "Асигния" и гръцката "Актор".

Общо 11 са кандидатите за проектирането и строителството на 9.3 км в участъка между Ябланица и Боаза. Индикативната стойност на обекта е 80 млн. лв. без ДДС. Средствата са от републиканския бюджет по програма "Ново строителство" на Агенция "Пътна инфраструктура".

През февруари търгът за строителството на "Хемус" до разклона за Плевен/Ловеч беше прекратен по нареждане на премиера Бойко Борисов заради витаещи съмнения, че изпълнителите са свързани с депутата от ДПС Делян Пеевски и шефа на "Лукойл България" Валентин Златев. Това стана след като австрийската "Щрабаг" сигнализира Еврокомисията, че се обещава строителството на магистралата да стане с европейски средства, каквито реално нямаше предвидени.

Пеевски с две оферти, Златев не играе

Сега в търга отново участват фирми, зад които се смята, че стои Пеевски, докато свързваната с Валентин Златев – "Джи Пи Груп", не е подала оферта, но това не означава нищо.

Най-любопитният кандидат е ДЗЗД "Строители АМ Хемус", който е подал оферта последен. В обединението участват "Интегрирани строителни системи" ЕООД, "Интерпром" ЕООД, "ТОДИНИ ЦЕНТРАЛ АЗИЯ" ООД и "Трансконсулт-22" ООД, от които последните две имат опит в пътното строителство.

Водещи в обединението обаче са първите две. "Интегрирани строителни системи" е регистрирана в началото на 2014 г. и едноличен собственик на капитала е малко познатия в строителния бранш Недко Михайлов, който обаче за по-малко от две години е направил оборот от близо 2.5 млн. лв., като поръчките му са свързани основно с община Правец, сочи справка в регистъра на Камарата на строителите.

"Интерпром" ЕООД има повече от десетгодишна история и в момента се води собственост на Калоян Люсиен Теодосиев. Възходът му обаче е свързан през последните години, като оборотът му нарасна на над 103 млн. лв. за 2015 г., по данни на строителната камара. Дружеството участва в обединенията, изпълнили редица водни цикли с еврофинансиране, сред които на общините Костинброд, Пирдоп, Кнежа, Панагюрище. Участва в обединения по строителството на отсечки от метрото, изграждали са и бензиностанции. Калоян Теодосиев беше и технически сътрудник на бившия депутат от ГЕРБ ген. Стоян Тонев, който подаде оставка след като беше обвинен в злоупотреби за милиони левове в клиниката по дерматология на Военно-медицинска академия по времето, когато беше директор на ВМА.

Интересно също така е, че за да осигурят изискваният опит в строителство на магистрали са привлекли италианската "Тодини", но дъщерното ѝ дружество в Азия.

Депутатът от ДПС Делян Пеевски не е прибегнал до толкова сложни схеми. Перлата в короната му, която по фирмени регистри няма връзка с него - "ПСТ Груп", участва самостоятелно. В момента "ПСТ Груп" се управлява само от бившия зам.-министър на транспорта по времето на първото правителство на ГЕРБ Камен Кичев, а от края на март 2014 г. собственик е кипърската офшорка "Колвик Сървисис Лимитид", зад която не е ясно кой стои.

Другото, свързвано с Пеевски дружество – "Водстрой 98", което чака разрешение от КЗК за покупка от Велико Желев, участва в обединение заедно с компанията на Желев "Хидрострой" и "Пътстрой Бургас". Обединението се нарича "ХВП Ябланица" ДЗЗД.

Останалите участници

Останалите участници в търга са големи пътни компании, всичките с опит в строителството на магистрали у нас и в чужбина.

Самостоятелно оферти са подали "Трейс Груп Холд" АД на Николай Михайлов и "ИСА 200" на Юлиян Инджов.

"Автомагистрали Черно море" АД и "Пътпроект" ЕООД участват с обединението "Хемус ВЕРДЕ" ДЗЗД. "Автомагистрали Черно море" построи магистрала "Хемус" до "диамантения" пътен възел "Белокопитово", който беше пуснат в експлоатация през лятото на миналата година.

"ГБС Инфраструктурно строителство" АД на Симеон Пешов участва заедно с българския клон на австрийската "Щрабаг" чрез обединението ДЗЗД "АМ Хемус Страбаг ГБС 2016". ГБС в момента строи участък от магистрала "Струма", но там си партнира с "Пътстрой 92". Сега компанията  участва заедно с "Геострой" АД в обединението "Геопът – Хемус".

Оферта за "Хемус" е подало и ДЗЗД  "АМ Хемус Инженеринг”. В него  влизат "Пътища Пловдив" АД, "Агромах" ЕООД, "Водно стротелство – Благоевград" АД и "Оберослер Кав. Пиетро" ООД. През март тази година прокуратурата започна разследване срещу "Пътища Пловдив" и "Агромах" за укриване на данъци в големи размери.

Испанската - "Асигния Инфраструктурас" АД е водеща в консорциума ДЗЗД "АМ Хемус 1 – 2016". В него тя си партнира с българските "АБ" АД и "Мега инвест холд" ЕООД.

Другият водещ чужд партньор е гръцката "Актор" АД, която участва заедно с "Атоменергоремонт" АД чрез обединението "Актор АЕР".  Гръцката компания построи участък от магистрала "Тракия", но се провали със строителството на 15-километрова отсечка от "Струма", която беше довършена от "Агромах".

Обектът

Автомагистралната отсечка ще бъде с по две ленти за движение в посока по 4 м, две ленти за спиране по 3 м, средна разделителна ивица - 2 м, водещи ивици и банкети.

Предвидено е изграждането на 5 селскостопански подлеза, 2 селскостопански надлеза, както и подлез при общинския път Брестница - Съева дупка.

Ще бъде направена и етапна връзка при километър 87+600 с път I-4 Коритна - Белокопитово за проектна скорост 60 км/ч.

Срокът за строителството на 9.3 км е 910 дни, което е близо две години и половина.

Победителят ще бъде избран по икономически най-изгодна оферта.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Диана
    #6

    ...Вече лягаме и ставаме с имената на Делян Пеевски на уста...Ама и той май не блести с много сиви клетки, щом и сам се бута между шамарите! К'во да се прави - мозъчно затлъстяване му се вика на т'ва - лоша диагноза.

  2. т€еритория на Мики Маус
    #5

    27 годин след планираното рухване на соц-а, сме държавата на Пеевски, златев и още неколцина! В това ли искахме да се превърне България? И защо дори тези, з акоито гласувахМЕ, са мълчалив коалиционни съучасници във всичко, случващо се у нас?Предаването на Гюлен, меко казано "съмнителните" обществени поръчки и т.н. Затова съм разочарован прекалено, и едва ли бих повторил избора си!

  3. Vitkova
    #4

    Аз нещо не схващам. Бойко Борисов се хвали, че строим най-евтино, за 9 км. даваме 80 млн. лв. без ДДС. Това хич не ми се вижда евтино, а пладнешки обир. По 10 млн. лв. за 1 километър. Че то магистрала Хемус е 450 км., познайте, кога ще я построим.

  4. vivanov062
    #3

    Медиапул, защо не публикувате за обективност и за останалите дружества такава информация?

  5. т€еритория на Мики Маус
    #2

    Аз много исках в България да има капитализъм и демокрация, за да може хора като пеевски да покажат истинския си потенциал!

  6. Мони Монев_deactivated_1503637416
    #1

    Всичко тече и се променя,сaмо мaфиятa НЕ!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.