Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пекин иска да строи всички магистрали у нас без пари от ЕС

Интерес има към тунела под Шипка и поне 3-4 аутобана

12 коментара
Пекин иска да строи всички магистрали у нас без пари от ЕС

Китай има намерение да построи всички магистрали у нас, за които не достигат средства от европейските фондове или не се предвижда финансиране.

Това стана ясно от подписването на рамкови споразумения за сътрудничество между регионалното министерство и пет китайски компании за изграждането на тунел под връх Шипка, автомагистрала "Черно море", автомагистрала "Русе - Велико Търново", автомагистрала "Хемус", скоростния път "Видин - Ботевград" и други, съобщиха от регионалното министерство.

Петте китайски компании, които проявяват интерес към инвестиция в пътни инфраструктурни проекти у нас, са China Communications Construction Co, China Road and Bridge Corporation, CITIC Construction, MIZRAHI REAL ESTATE GROUP inc. съвместно с China Machinery Engineering Corporation, и Quantum Global Solutions съвместно с PowerChina INTERNATIONAL GROUP LIMITED, е посочено в съобщението на ведомството на министър Николай Нанков, който подписа документите.

За изпълнение на всяко от рамковите споразумения двете страни ще подготвят план за действие с конкретни следващи стъпки. След подписването им предстои да се разработи механизъм за реализация на проектите, който ще бъде в съответствие с националното законодателство и добрите европейски практики.

Предстои да бъдат намерени оптималните модели за реализиране на инфраструктурни проекти у нас – без държавни гаранции, при отчитане интересите на двете страни и задълженията на България като държава член на ЕС и в съответствие с действащата нормативна рамка, се казва в съобщението на МРРБ.

"Приветстваме китайските инвестиции в България, тъй като към момента обемът им не отговаря на потенциала на икономическите ни отношения. Радваме се, че интересът ви към България е сериозен. Това е ясен знак, че виждате възможности за растеж и развитие у нас. Инвестициите на китайските компании биха били плюс за икономиката ни, тъй като те са на светло, иновативни, осигуряват работни места и са социално отговорни", каза още Николай Нанков.

Той е напомнил стратегическото стратегическото географско положение на България с директен достъп от Европа, Близкия Изток и Азия с преминаването на пет европейски транспортни коридора, добрите условия за бизнес, стабилността, членството на страната ни в ЕС.

Уверени сме, че следва да имаме важна роля в процеса на свързване на Европа с Азия, тъй като през България преминава връзката със Западна Европа по река Дунав и най-пряката връзка през Черно море и Персийския залив по Пътя на коприната, заяви Нанков.

Нанков припомни и подписаното през 2016 г. споразумение за сътрудничество с китайското Министерство на жилищата и развитието на градските и селските райони. Така са създадени условия за укрепване и разширяване на двустранните отношения в областта на строителството и архитектурата и е създадена предпоставка за установяване на трайно партньорство и засилване на икономическите връзки, каза Нанков.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. brambar
    #12
  2. brambar
    #11

    И за какво им е на Китай да строят магистрали в България, така и не разбрахме. Явно пак каламбурите на Борисов и Дончев. То и едни катарски фирми бяха докарани да строят. Даже ни убеждаваха, че еги на, вече са на строителната площадка. Глупости на търкалета. Китай няма да пожелае да строи магистрали, защото чисто и просто няма икономически интерес. Китай има интерес от жп линии, тъй като по тях може да доставя в Европа на ниски цени и да спестява по този начин разходи. Всичко останало е "wishful

  3. Nikola Nikolov
    #10

    Да , де - без пари от ЕС , НО ... с с български държавни гаранции , под една или друга форма ... Азиатски тарикати !!!

  4. ivancho ivanov
    #9

    Някъде около средата на тридесетте години корпорацията Форд предлага на България да асфалтира всички първо- и второ-класни пътища срещу задължението армията ни да ползва двигатели с вътрешно горене,дизелови и бензинови за коли, камиони, танкове и т.н. от Форд - по това време вече сме под силното влияние на хитлеристка Германия и правителството ни отказва. Предложението е било и към Гърция и тя го приема - още тогава главната част от пътищата там са били асфалстирани! От Форд! Днес Китай ни предлага!

  5. Коментарът е изтрит в 15:18 на 3 декември 2021 от автора.
    #8
  6. Преслав
    #7
  7. анита хегерланд
    #6

    Тези проекти ще ни вземат еврото и ще ни оставят голи и боси на новите магистрали. Добри договори се подписват само за собствена валута, като лева се обръща в купуване на наши стоки или се реинвестира. Ако правителството задължи Китай да купува наши стоки, това е добра сделка.

  8. edin.drug
    #5
  9. Коментарът е изтрит в 21:14 на 30 ноември 2021 от автора.
    #4
  10. pepe
    #3

    А какво искат китайците в замяна? Питам, защото някъде бях чел, че нямало безплатен обяд. Европа ще си финансира онези пътища, които и трябват. А кой ще изплаща заеми за /останалите/ магистрали в държава, в която половината от населението ще са пенсионери?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.