Пенсионерите ще пътуват безплатно само извън пиковите часове

Да се ограничи пътуването с градски транспорт на пенсионери с преференциални карти в пиковите часове обсъжда на комисиите към Столичен общински съвет (СОС), съобщи в сряда изпълнителният директор на Столична компания за градски транспорт Николай Костов.

За сметка на това цените на преференциалните карти ще останат 5 лева, но те няма да важат в часовите пояси от 7 до 9 часа сутринта и от 16 до 18 часа. Ако пенсионерите с преференциални карти искат да пътуват тогава, ще трябва да си закупуват нормални билети.

Отново се обсъжда идеята билетът, закупен от шофьора, да струва по-скъпо. Например при увеличение на цената му до 70 стотинки, купеният от превозното средство билет да е 80 ст.

В същото време общинските съветници от БСП и ДСБ оспориха увеличението на билетите за столичния градски транспорт с 20 стотинки от 1 май. Това стана причина в сряда общинската комисия по местно самоуправление да отхвърли предложението за поскъпване на возенето в обществения транспорт.

В същото време нейните членове поискаха тази комисия да стане водеща при вземането на решението за поскъпване на градския транспорт. В момента предимство има комисията по транспорт.

Гласувайки против поскъпването на билетчето, съветници от БСП поискаха да се въведе допълнителен подбор на искащите преференциални карти. От ДСБ мотивираха отрицателния си вот с факта, че от последното поскъпване на билетите досега е измерена инфлация от 8% и не е логично те да се покачат с над 30%. Демократи за силна България предложиха цената на билета да стане 60 стотинки.

След заседанието на комисията, новият изпълнителен директор на Столична компания за градски транспорт (СКГТ) Николай Костов заяви, че въпреки увеличението на билета до 70 стотинки, това няма да гарантира финансовата стабилност на компанията.

“Цената от 70 стотинки е психологическа граница. Тя няма да покрие всички наши разходи, но при всички положения няма да влоши състоянието ни”, обясни Костов.

На заседанието бе поставен и въпросът с контрола върху контрольорите в градския транспорт. Бе обсъдено дали и при тях да не се въведе GPS-система, която да следи колко превозни средства дневно обслужват. Това може да стане, като в служебната им карта се имплантира чип. Чрез внедряване на система в колите от градския транспорта, контрольорите ще се отчитат с картите си, че са проверили същото превозно средство и така работодателят им да следи дали в действителност се изпълняват ангажиментите по контрола за редовността на пътниците.

Споделяне
Още от България