Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пенсионерите ще пътуват безплатно само извън пиковите часове

14 коментара

Да се ограничи пътуването с градски транспорт на пенсионери с преференциални карти в пиковите часове обсъжда на комисиите към Столичен общински съвет (СОС), съобщи в сряда изпълнителният директор на Столична компания за градски транспорт Николай Костов.

За сметка на това цените на преференциалните карти ще останат 5 лева, но те няма да важат в часовите пояси от 7 до 9 часа сутринта и от 16 до 18 часа. Ако пенсионерите с преференциални карти искат да пътуват тогава, ще трябва да си закупуват нормални билети.

Отново се обсъжда идеята билетът, закупен от шофьора, да струва по-скъпо. Например при увеличение на цената му до 70 стотинки, купеният от превозното средство билет да е 80 ст.

В същото време общинските съветници от БСП и ДСБ оспориха увеличението на билетите за столичния градски транспорт с 20 стотинки от 1 май. Това стана причина в сряда общинската комисия по местно самоуправление да отхвърли предложението за поскъпване на возенето в обществения транспорт.

В същото време нейните членове поискаха тази комисия да стане водеща при вземането на решението за поскъпване на градския транспорт. В момента предимство има комисията по транспорт.

Гласувайки против поскъпването на билетчето, съветници от БСП поискаха да се въведе допълнителен подбор на искащите преференциални карти. От ДСБ мотивираха отрицателния си вот с факта, че от последното поскъпване на билетите досега е измерена инфлация от 8% и не е логично те да се покачат с над 30%. Демократи за силна България предложиха цената на билета да стане 60 стотинки.

След заседанието на комисията, новият изпълнителен директор на Столична компания за градски транспорт (СКГТ) Николай Костов заяви, че въпреки увеличението на билета до 70 стотинки, това няма да гарантира финансовата стабилност на компанията.

“Цената от 70 стотинки е психологическа граница. Тя няма да покрие всички наши разходи, но при всички положения няма да влоши състоянието ни”, обясни Костов.

На заседанието бе поставен и въпросът с контрола върху контрольорите в градския транспорт. Бе обсъдено дали и при тях да не се въведе GPS-система, която да следи колко превозни средства дневно обслужват. Това може да стане, като в служебната им карта се имплантира чип. Чрез внедряване на система в колите от градския транспорта, контрольорите ще се отчитат с картите си, че са проверили същото превозно средство и така работодателят им да следи дали в действителност се изпълняват ангажиментите по контрола за редовността на пътниците.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

14 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Иван
    #15

    Пак се прилага известният и много гаден номер-противопоставят се хора от различни социални групи.Пенсионер съм.Разбирам пишещите тук непенсинери,както и трудностите на транспортната компания.Въпреки,че пенсията ми не е висока,считам за най-справедливо е да няма абонаментни карти на преференциални цени за никого и при никакви условия.Всички получават транспортна услуга и трябва да я заплащат.В пиковите часове кавалкади от набори с внуците препълват и без това натъпканите превозни средства с преференциални карти.Как ви се струва предложението-абонаментни карти за половин маршрут да струват наполовината цена.

  2. abc
    #14

    Simo, kade e tova "navsiakade po sveta", kadeto otstapkata za vazrastni i mladi grajdani e "ne poveche ot 18%"? V grada, v koiot az jiveia decata mi plashtat 65% ot cenata na bileta, a vazrastnite v zavisimost ot vida na bileta/kartata polzvat 35-50% namalenie. V dopalnenie, transportat do/ot uchilishte e izcialo bezplaten, nezavisimo ot dohoda na roditelite. Stava vapros za darjava ot EU.

  3. Д.служител
    #13

    МОЛЯ МНОГО ЯСНО ДА СЕ РАЗБЕРЕ ОТ ВСИЧКИ, ЧЕ ТАКОВА ЖИВОТНО КАТО "БЕЗПЛЕТАН ТРАНСПОРТ ЗА ДЪРЖАВНИТЕ СЛУЖИТЕЛИ- НЯМА!" ПЛАЩАМЕ СИ КАТО СТОЙ ТА ГЛЕДАЙ ПО 40 ЛВ. МЕСЕЧНО- КАРТИ ИЛИ БИЛЕТИ, ВИСИМ СИ ПО СПИРКИТЕ КАТО ВСИЧКИ ВАС, МИЛИ ХОРА, БЛЪСКАМЕ СЕ С БРАТЯТА РОМИ И АКО ВЛЕЗЕ КОНТРОЛЬОР С БОДРА КРАЧКА ПОДМИНАВА ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ СЪГРАЖДАНИ И ПЪРВО ИДВА ПРИ МЕН, ТЪЙ КАТО ОСВЕН ВСИЧКО ОСТАНАЛО АЗ ТРЯБВА ДА СЪМ С КОСТЮМ- ЧИСТА И СПРЕТНАТА- ГРИМ, ПРИЧЕСКА, ПАРФЬОМ... ЗА ЗАПЛАТА 300ЛВ. МЕСЕЧНО...СМЕНЯМ ПО 2-3

  4. Комунистка
    #11

    Предлагам на всички пенсионери да им се дава определен брой безплатни билети при получаване на пенсията им, тогава те сами ще избягват часовете пик, а не като сега по цял ден да обикалят града. Освен това съм против един пенсионер с голяма пенсия да ползва безплатна карта, а един работещ със значително по-ниска заплата, отглеждащ деца - да си купува скъпи билети и карти!!!

  5. пътничка
    #10

    Безплатно пъуване има само за държавни те служители и някои други специални служители. Пенсионерите НЕ ПЪТУВАТ БЕЗПЛАТНО .Докога ще продължава и се разширява този битов терор за софиян ци !!!Градският транспорт е на 20 и повече минути ; това кой го следи и къде в Европа има така организиран градски транспорт.С какво се обосновава вдигането на цените -за това великите ни журналисти не питат, само разпростра няват лъжи : кажете точно кои пенсионери пътуват безплатно !!!

  6. whitemoon
    #9

    Слепци ...ограничението на времето за пътуване /а поради изключителната бедност на една значителна част от пенсионерите / това ще доведе до този практически резултат , ...е дискриминация в най чистия си вид.Аз съм на 40 години , адвокат и ще атакувам това позорно решение , ако бъде прието !

  7. Simo
    #8

    Първо на всякъде по света едномесечна карта се покрива от цените на около 40 билета! Второ за пенсионери никъде няма отстъпки! Има за възрастни и млади граждани! Отстъпката е от порядъка на 18%! Тоест ако бирета е по 70 стотинки, едномесечна карта за цялата градска мрежа трябва да е 28 лева, за хора над 62 години и за младежи до 25 години не по-малко от 23.50 лева! Ако човек пътува и рейсът се повреди или пък на шофьора му е скимнало не знам си какво -- да е длъжен да качи пътниците на друг рейс със същите билети! В някои държави дават карти с отстъпки на хората, плащащи данъците си в населеното място, т.е. софиянците малко по-ефтино в София, пловдивчаните в Пловдив и т.н.т.

  8. us citizen
    #7

    pravilno e ot vodacha bileta da e skap, navsiakade e taka po sveta

  9. spoko
    #6

    ...

  10. Pinokio
    #5

    Samo v BG.Obshtinski sqvetnici utcastvat v upravlenieto na edna firma, ta bila tya i dqrjavna. Za kakvo ima direktor na taya firma? Ako byudjeta im e otricatelen ili se vdiga cenata na uslugata ili se rejat hora i moshtnosti. Naprimer shte sprat kqsnite avtobusi shte sa na po ryadko i t.n.Bileti ili karti kupeni na po niski ceni vajat za pik tcasovete. Hehe smyah v zalata. Bileti kupeni ot shofyora ili konduktora sa na sqshtata cena. (rabota im e da karat ne da prodavat bileti). Kato nyama bileti

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.