Пернишката “СК 13” ще ремонтира столичната улица ”Опълченска”

Обединение “Градски магистрали 2013” с водещ партньор “СК-13 Пътстрой” е най-вероятният изпълнител на разширението на 650 метра от столичната улица “Опълченска” между бул. “Тодор Александров” и бул.”Сливница”. Това стана ясно при отварянето на ценовите оферти на седемте участника.

 

Обединението, в което влизат “СК-13 Пътстрой” и “СК-13 Транстрой”, а подизпълнител е общинското дружество “Столичен електротранспорт”, даде най-ниска цена – малко над 5 млн. лв. То получи максималните 35 точки за техническата оферта и максималните 5 точки за срок за изпълнение и съгласно тръжните условия би трябвало да спечели обществената поръчка.

 

До отваряне на ценовите оферти бяха допуснати всичките седем кандидати – нещо, което се случва изключително рядко на търгове на Столична община.

Предложенията на кандидатите:

"ГБС Инфраструктурно строителство" - 6.263 млн. лв без ДДС, срок за изпълнение - 2.28 точки

Обединение "Пътгео Опълченска", в което влизат “Пътища и съоръжения” и “Геострой” - 5.435 млн. лв. без ДДС, срок за изпълнение - 4.23 точки.

"Щрабаг" - 5.795 млн. лв. без ДДС, срок за изпълнение - 2.60 точки.

Обединение “Опълчение”, в което влизат “Трейс груп холд” и “Мега инвест холд” Дупница - 6.334 млн. лв. без ДДС, срок за изпълнение – 3.15 точки

"ПСТ холдинг" - цена: 5.501 млн. лв.без ДДС, срок за изпълнение - 4.48 точки.

Обединение “Градски магистрали 2013”, в което влизат “СК-13 Пътстрой” Перник и “СК-13 Транстрой” - 5.011 млн. лв. без ДДС, срок за изпълнение – 5 точки.

ДЗЗД "Опълченска етап ІІ", в което влизат “Балканстрой” и “Венков инженеринг” - 6.363 млн. лв. без ДДС, срок за изпълнение - 2.18 точки

Плановете са разширението на булеварда да започне до лятото и да приключи най-късно в края на 2014 г. Това е последният етап от разширението на ул.”Опълченска” от Руски паметник до Централната жп гара, което тече вече повече от 15 години.

 

Прогнозната стойност на обекта беше 5.8 млн. лв. за 650 метра. От проведения търг ще бъдат спестени 800 хил. лв., ако се избере офертата на “СК-13 Пътстрой”.

 

Причината за толкова високата стойност на обекта по думите на зам.-кмета по транспорт Любомир Христов е, че няма да се прави “повърхностен и палиативен” а цялостен ремонт. Около 60% от средствата ще отидат за изграждането на подземната инфраструктура, която включва две големи шахти с размери 10 на 6 метра, както и канализационен колектор с размери 4 на 1.2 метра. По този начин ще бъде решен проблемът с наводняването на мазетата при обилни дъждове, обясни Христов. Според пътни и ВиК-специалисти обаче няма нужда от толкова големи съоръжения в тази част на ул.”Опълченска”, защото няма от къде да се вземат толкова много отпадни води.

 

По време на строителството ще се наложи бутането само на една къща в участъка между улиците “Симеон” и “Кирил и Методий”. Къщата музей на “вожда и учителя на българския народ” Георги Димитров няма да бъде засегната при реконструкцията, увери Христов. Първоначалният проект предвиждаше част от нея да бъде разрушена. Това беше причината навремето разширението в този участък да не се направи.

 

Високата стойност на обекта беше обяснена още и с новото улично осветление за 400 000 лв. и подмяна на контактната мрежа за тролеите за още 400 000 лв.

Споделяне
Още от България

Защо името на премиера се свързва с аферата с къщата в Барселона?