Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пешеходните зони в центъра на София се увеличават

По малките улици ще се кара с до 30 км в час

4 коментара
Столичният бул. "Витоша" става пешеходен до бул. "Ал. Стамболийски".

Пешеходните зони в центъра на София постепенно ще се увеличават, ще бъдат начертани нови велоалеи, а скоростта на колите ще се ограничи. Първите стъпки от плана на Столичната община за нова организация на движението в центъра на града вече са направени.

В четвъртък Столичният общински съвет реши да удължи пешеходната зона по бул. "Витоша" до кръстовището с бул. "Ал Стамболийски". До няколко месеца забранен за коли ще е и участък от ул. "Георг Вашингтон", а максималната скорост на движение в малките централни улици ще бъде намалена на до 30 км в час.

Разширението на пешеходните зони ще продължи със спиране на движението на коли по ул. "Съборна" - от площад "Света Неделя" до Градската градина. Ще се промени и самият площад "Света Неделя", но как ще се реши след международен конкурс, който предстои да бъде обявен. Предвижда се още само за пешеходци да бъде обособена ул. "Граф Игнатиев", както и пространството пред храма "Св. Александър Невски".

С до 30 км в час в центъра

По предложение на зам.-кмета по транспорта Евгени Крусев и главния архитект Здравко Здравков общинарите решиха да се затвори за коли бул. "Витоша" в отсечката между ул. "Алабин" и бул. "Стамболийски". Пространството трябва да стане пешеходна зона до 1 март догодина заедно с обособяването на пешеходна зона по ул. "Г. Вашингтон" между улиците "Трапезица" и "Пиротска".

Според общинската администрация затварянето на тези участъци за коли няма да натовари много трафика в центъра. Аргументите са, че движението по улиците "Алабин" и "Позитано", които пресичат новата пешеходна част от "Витоша", няма да бъде спирано. Освен това и в момента през тази част на бул. "Витоша" не минавали много коли - 300 - 500 на денонощие, а пространството се ползвало основно за паркиране и стоянка за таксита. В същото време от ул. "Алабин" до Ларгото минавали по около 2400 пешеходци на ден.

В допълнение с новата пешеходна зона по малките улици в центъра на града ще бъдат нарисувани велоалеи с широчина от 1 метър, а скоростта на движение ще е до 30 км в час. Става въпрос за пространството между ул. "Леге", ул. Алабин" и булевардите "Васил Левски", "Христо Ботев" и "Цар Освободител". По-ниската скорост на движение няма да важи за булевардите. Според Крусев и в момента колите рядко се движели с по-бързо по малките улици.

Администрацията и съветниците от ГЕРБ аргументираха промените с това, че така ще се стимулира придвижването пеш, с колело или градски транспорт и ще се намали замърсяването на въздуха.

Критики

От опозицията обаче разкритикуваха новата организация на движението с мотива, че няма сериозен анализ как ще се отрази на трафика в района и на чистотата на въздуха. Според Борислав Бориславов (СДС) затварянето на част от бул. "Витоша" за коли ще доведе до сериозни задръствания по ул. "Алабин" и в района на близкия площад "Македония". Това вместо да изчисти въздуха, ще доведе до още повече вредни емисии от чакащите в задръстването коли. Бориславов добави, че не е търсено мнението на хората в района, както и на институциите, чиито сгради се намират там.

Калоян Паргов от БСП също се усъмни в положителния ефект от спирането на движението. "Какво ще постигнем?! Екология в пешеходната зона, а наоколо - дим", коментира той. Паргов предложи вместо да се спира движението на парче да се вземе решение за затварянето на центъра за коли, но след като се направи подробен анализ и се осигурят алтернативи за паркиране и придвижване на хората, които живеят в района.

"Не очаквам страхотни колизии и ужасни картини, каквито бяха представени по време на заседанието. Искаме София да е град на хората", коментира главният архитект Здравко Здравков.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #4

    Интересно е как ще се зареждат магазините в центъра?! Откъде ще минават линейки, пожарни коли и полиция?!

  2. Pesho Valkov_deactivated_1516474286
    #3

    единственото разумно решение да се разтовари центъра от коли е да се повиши неколкократно цената за паркиране ,така че хората да отиват с кола в центъра само при крайна неомбходимост, без да се блокира напълно движението.

  3. Pesho Valkov_deactivated_1516474286
    #2

    пълна безмислица то и сега тези улички са толкова тесни и задръстени с коли ,че не се кара с повече от 20, А още затваряйте улици,да не могат хората да си стигнат до къщите, недай си боже да трябва да се преместваш - ще си носиш мебелите от Витошка до Христо Ботев.

  4. Хитър Петър
    #1

    Центърът се превръща в чалгарник, никой не пита живущите, никой не спазва обществения ред, забрана за вдигане на шум и силна музика след 22часа, полициата отказва при сигнал да идва на адресите. Целта е чрез тормоз прогонването на живущите от центалните градски части и превръщането на жилищата им в хостели и пр. туристически подслони.Това е резултатът от третия мандат на ГЕРБ!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

Участвам