Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пет експертизи ще установяват истината за шосето край Своге

Шофьорът на автобуса остава единственият обвиняем за трагичния инцидент с 18 загинали

4 коментара
Пътят, на който стана тежката катастрофа, бе ремонтиран, сн. БГНЕС

Прокуратурата е назначила пет експертизи в опит да установи обстоятелствата, довели до катастрофата в Своге, при която загинаха 18 души. Това става ясно от прессъобщение на държавното обвинение, в което се изброява лаконично стореното до момента по разследването на трагедията.

Първата експертиза е техническа и тя ще установява дали асфалтът отговаря на стандартите, защото в този участък на пръв поглед няма никакво сцепление. Втората експертиза ще установява дали мантинелата в участъка е достатъчно здрава и дали е била добре закрепена. Изследването е възложено на Института по металознание към БАН.

Физико–химическа експертиза ще проучва следите от боя върху мантинелата, за да се анализа под какъв ъгъл автобусът се е врязал в предпазната ограда. Четвъртата ще провери движението на самия автобус преди катастрофата. Петата експертиза ще установява дали при строителството на пътя са спазени технически правила и норми.

Разследването се води от Националната следствена служба. До момента обвиняем е само шофьорът на автобуса Григор Григоров, а всички останали замесени в ремонта на пътния участък са разпитани като свидетели. Това са общо 15 души, сред които изпълнителният директор и председателят на Надзорния съвет на "Трейс Груп Холд“ АД и ръководителя на лабораторията на "Трейс". Разпитани са също служители на Агенция "Пътна инфраструктура"

Преди ден "Трейс" оповести своята версия за ремонта на пътя край Своге. Компанията твърди, че е изпълнила качествено и в срок работата. Като доказателство се прилага факта, че работата е приета в началото без забележки от възложителя – Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), инженера – "Мот Макдоналд", и надзора - "Пътконсулт 2000".

Дейностите са били платени от АПИ, всички гаранции по договора са били освободени, а години наред движението през този участък се е осъществявало безпроблемно, при спазване на правилата за движение, посочват от "Трейс".

Относно обвинението за наличието на варовик в износващия пласт асфалт, "Трейс" обяснява, че варовиковите скали са материал, който се използва за почти всички видове асфалт. Това е регламентирано в стандартите за асфалтовите смеси, обяснява компанията.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Ния Генова
    #4

    Значи пак да повторим: АПИ,инженери,надзори,кой ли не още приел работата по ремонта,години наред се използвал безпроблемно участъка от пътя и накрая при един инцидент Трейс стават виновни. Обвинения за надзори,инженери и АПИ няма! И как става така?!?

  2. brambar
    #3

    Сега, за да разясним картинката, ще дам един прост, но затова пък истински пример: 1. Търг за рехабилитация или ремонт - 5 млн. лв. 2. Каса на ГЕРБ - 2,5 млн.лв 3. Реални разходи за рехабилитация - 3 млн.лв. 4. Печалба, вкл. и на скрити подизпълнители - 1,5 млн. лв.ю 5. Реално вложени материали за строителство - 1 млн. лв. Рекапитулация 3 пъти по-малко материали и качество заради корупция и схеми.

  3. Дядо ми Петър
    #2

    Истината е само една: алчни, некадърни и корумпирани инвеститори, изпълнители и контрольори. Като всички останали в нещастната ни Родина - от Дондуков 1 до последния метач на улицата.

  4. Baraev
    #1

    Протектатурата зорлем се праи на тъпа!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.