Пет експертизи ще установяват истината за шосето край Своге

Шофьорът на автобуса остава единственият обвиняем за трагичния инцидент с 18 загинали

Пътят, на който стана тежката катастрофа, бе ремонтиран, сн. БГНЕС

Прокуратурата е назначила пет експертизи в опит да установи обстоятелствата, довели до катастрофата в Своге, при която загинаха 18 души. Това става ясно от прессъобщение на държавното обвинение, в което се изброява лаконично стореното до момента по разследването на трагедията.

Първата експертиза е техническа и тя ще установява дали асфалтът отговаря на стандартите, защото в този участък на пръв поглед няма никакво сцепление. Втората експертиза ще установява дали мантинелата в участъка е достатъчно здрава и дали е била добре закрепена. Изследването е възложено на Института по металознание към БАН.

Физико–химическа експертиза ще проучва следите от боя върху мантинелата, за да се анализа под какъв ъгъл автобусът се е врязал в предпазната ограда. Четвъртата ще провери движението на самия автобус преди катастрофата. Петата експертиза ще установява дали при строителството на пътя са спазени технически правила и норми.

Разследването се води от Националната следствена служба. До момента обвиняем е само шофьорът на автобуса Григор Григоров, а всички останали замесени в ремонта на пътния участък са разпитани като свидетели. Това са общо 15 души, сред които изпълнителният директор и председателят на Надзорния съвет на "Трейс Груп Холд“ АД и ръководителя на лабораторията на "Трейс". Разпитани са също служители на Агенция "Пътна инфраструктура"

Преди ден "Трейс" оповести своята версия за ремонта на пътя край Своге. Компанията твърди, че е изпълнила качествено и в срок работата. Като доказателство се прилага факта, че работата е приета в началото без забележки от възложителя – Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), инженера – "Мот Макдоналд", и надзора - "Пътконсулт 2000".

Дейностите са били платени от АПИ, всички гаранции по договора са били освободени, а години наред движението през този участък се е осъществявало безпроблемно, при спазване на правилата за движение, посочват от "Трейс".

Относно обвинението за наличието на варовик в износващия пласт асфалт, "Трейс" обяснява, че варовиковите скали са материал, който се използва за почти всички видове асфалт. Това е регламентирано в стандартите за асфалтовите смеси, обяснява компанията.

Още по темата
Още от България