Пет технологични прогнози за търговията на дребно през 2019 г.

От гласовата търговия до автоматизирано пазаруване – потребителите все повече ще използват високите технологии, показва проучване на DataArt

Пет технологични прогнози за търговията на дребно през 2019 г.

През следващата година представителите на ритейл сектора ще продължат да съсредоточават усилията си около дигиталната трансформация, като тенденцията се дължи на повишената конкуренция и борбата за лоялни клиенти. Това показва анализът на международната консултантска компания DataArt.

Днешните потребители имат много голям избор и често променят поведението, предпочитанията и навиците си при пазаруване, както в магазините, така и онлайн. Това е предпоставка компаниите да инвестират все повече в технологични иновации, чрез които да запазят настоящите си клиенти и да спечелят тяхната лоялност. Това се посочва в доклада за 2019 г. на компанията за технологичните тенденции при търговията на дребно.


Според експертите от DataArt, за да отговорят на новите предизвикателства, търговците трябва да съсредоточават усилията си в пет ключови области.

Гласовата търговия

Платформите за търговия, използващи изкуствен интелект, ще стават все по-значими в ритейл сектора, a гласовите асистенти все по-често ще заместват традиционните методи за пазаруване.

Въпреки това, потребителите са по-готови за гласово пазаруване, отколкото очакват търговците, поради което търсенето на подобен тип услуги ще надвишава предлагането. Това ще е особено валидно при пазаруването на стоки за дома, хранителни стоки и консумативи, посочват от компанията.

Лоялност към услугата, а не към марката

Разпознаваемостта на даден бранд или търговска верига вече няма да има чак толкова съществено значение, защото потребителите се интересуват повече от качеството и скоростта на услугите, отколкото от марката, смятат от DataArt.

За това експертите на компанията препоръчват на търговците в бъдеще да изграждат маркетингови си стратегии за лоялност към услугата, а не към бранда. С други думи, усилията им трябва да бъдат насочени към улесняването на живота на потребителите.

Персонализация

Изкуственият интелект и анализът на данните ще се превърнат в ключови за високо персонализираните услуги и оферти. Чрез тях търговците ще имат възможността прецизно да насочват потребителите, да анализират поведението, предпочитанията и потребностите им, та дори и здравословното им състояние.

Потребителите, от своя страна, ще очакват да получават оферти и предложения, съобразени с техните вкусове и нужди, които да ги улесняват при избора на стоки или услуги.

За да отговорят на тези очаквания, търговците ще започнат да внедряват технологии за разпознаване на лица, да проследяват повторяемостта в техните действия и да правят подробни анализи на потребителското поведение.

Най-голямото предизвикателство по отношение на персонализацията ще бъде свързано със защитата на личните данни и това как да не бъде нарушена тяхната неприкосновеност, посочват от компанията.

Автоматизиране на рутинните задачи

В ритейл сектора ще се въвежда все по-активно автоматизацията с цел оптимизиране на разходите, спестяване на време и ресурси.

Според прогнозите на DataArt, получаването на обратна връзка от потребителите и тяхната оценка за даден продукт или услуга ще става без намесата на човешки фактор и именно чрез автоматизирани процеси търговците ще могат бързо да правят корекции в начина си на работа.

Новите технологии ще направят комуникацията между търговците и клиентите по-открита и прозрачна, което ще повиши доверието на потребителите.

Високоскоростна доставка

Скоростта на доставката на стоката е друга тенденция, която ще бъде особено важна през следващата година.

Потребителите все повече ще очакват да получават стоките си бързо. Поради тази причина ще станем свидетели на нарастващ брой търговци, които ще предлагат безплатна доставка и време за доставка, сведено до дванадесет часа или дори по-малко, прогнозират от компанията.

Прогнозният доклад на DataArt се изготвя в края на всяка година и цели да очертае технологичните тенденции, свързани с различни индустрии, базирайки се на опита на компанията и познанията на експертите ѝ в сектори като търговията, телекомуникациите, финансовата индустрия, здравеопазването, туризма, медиите, хазарт и гейминг, интернет на нещата (IoT) и други.

DataArt е организирана като глобална мрежа от компании за технологични услуги, която обединява над 2400 професионалисти в 20 локации в САЩ, Европа и Латинска Америка.

DataArt работи с някои от водещите световни компании, сред които Nasdaq, S&P, oneworld Alliance, Ocado, ArtNet, Betfair и Skyscanner и други.

 

Още от Бизнес