Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Петима останаха на финала за строежа на втория Дунав мост

9 коментара
Петима останаха на финала за строежа на втория Дунав мост

Германско-белгийският консорциум “Билфингер-Бергер/Бесикс” се отказаха от участие в търга за строителството на втория Дунав мост между Видин и Калафат, съобщи в понеделник заместник-министърът на транспорта Весела Господинова. Така на финала за големият търг за проектиране и строителството на моста ще се състезават общо четири международни консорциуми. Според запознати, германско – българският консорциум срещнал трудности с документацията.

Белгийската “Бесикс” е участвала в строителството на двата етапа на съоръжението “Зимовник” в Русе и според специалисти е изградила качествено обекта.

Заместник-министърът на транспорта Весела Господинова подписа в понеделник споразумение с Александру Мирча, държавен секретар на Министерство на администрацията на външните работи на Румъния за облекчаване на митническия режим при строителството на бъдещото съоръжение. Тогава ще се наложи много хора и техника да минават непрекъснато от двете страни на границата, така че е невъзможно на всяко влизане и излизане да им се бие печат, уточни Господинова. По тази причина ще се въведат специфични правила за контрола над хората и техниката, които ще работят на обекта.

В подписания документ са уеднаквени стандартите на двете страни за основните понятия като “строителна площадка”, “материали”, “граничен контрол” и “контролни органи”. В споразумението са регламентирани и случаите, в които специализирани контролни органи от двете страни трябва да отидат на строителния обект, за да извършат съответните проверки.

Според Александру Мирча, Румъния е готова с проекта за пътната инфраструктура на своя територия, но очаква да завърши проектирането на моста от българската страна, за да обявят проекта за своята инфраструктура.

Министърът на транспорта Петър Мутафчиев уточни, че са изпратили писма до фирмите, които са допуснати до крайния финал на тръжната процедура. До края на годината трябва да бъде избран консорциумът, който ще проектира и строи съоръжението. Също до декември трябва да приключи и отчуждителната процедура за земята под съоръжението.

През май т.г. ЕК одобри списъкът с кандидати. В началото от Министерство на транспорта обявиха, че испанската фирма “ФСС конструксион” ще участва в консорциум заедно с германско-испанския консорциум “Хохтиф/ Орбаскон хуарт лейн” и кандидатите бяха петима. След това обаче стана ясно, че испанците ще наддават самостоятелно и това увеличи броя на кандидатите с още един.

След оттеглянето на германско-белгийския консорциум “Билфингер-Бергер/Бесикс”, вече споменатите кандидати ще се конкурират с френско-италианско-българския консорциум “Буик/Трансстрой Варна/Ризани де екхер”, германско-австрийско-италианския “Зюблин/Алпине майердер/Ейфел конструкшън металик” и френско-българския “Венси/Главболгарстрой/Мостстрой”.

Общата стойност на втория мост се оценява на 236 млн.евро по предварителни изчисления. От тях 226 млн. евро са за строителство и 10 млн. евро за предпроектни проучвания, проектиране и консултантска дейност.

Средствата се осигуряват чрез кредити, безвъзмездно финансиране и собствени бюджетни средства. Европейската инвестиционна банка ни отпуска до 70 млн.евро заем, предприсъединителната програма ИСПА предоставя на България безвъзмездно 70 млн.евро, 18 млн.евро кредит и 2 млн.евро безвъздмездно дава KfW и собствените средства възлизат на почти 61 млн.евро.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Дедо
    #10

    да не стане 2020 година ?

  2. Зеро
    #9

    Не мога да рзберя, капацитет ли нямат / не става въпрос за физически /или хитруват на дребно , под чужда свирка . СЧИТАМ , ЧЕ ТОВА Е НАЙ ВАЖНИЯ ОБЕК ЗА бЪЛГАРИЯ

  3. Владимир
    #8

    не ми харесва моста на визуализацията! Наистина ли това ще се строи?

  4. Космополит
    #7

    1) Какво ли е това "Министерство на администрацията на външните работи на Румъния"? 2) Мостът имаше за цел да заобиколи Югославия на Милошевич и да му вземе инфраструктурния ключ от Балканите. Май вече не е много актуално.

  5. Inj
    #6

    Ne .Nyama da e tova.Ne se boi:-)i Slava Bogu.6te me izvinyava gna.....Deto go izmisli toya variyant.Ama nyama da stane:-)

  6. BG EU Anketa
    #5

    Уважаеми форумисти:Моля, попълнете кратката анкета, свързана с Интернет линка по-долу, която е във връзка с влизането на България в Европейския съюз. Вашето участие ще помогне за определянето на отношението на българина към Европейския съюз. Ако въпросите не излизат на кирилица, променете енкодинга на Уиндоуз (Cyrillic):http://FreeOnlineSurveys.com/rendersurvey.asp?sid=owze9rnoqo94xwk206137Благодаря предварително

  7. Доматения кол
    #4

    Драги съграждани, днес е велик ден за Българската държава! След повече от половин век стоително-монтажна дейност по източване и раздуване на проекта дунав мост цвай, смяната на 4 изпълнителя и 29 подиспълнителя, можем да се гордеем, че майка България е родила, ражда и ще ражда такива умове способни да построят това чудо на инженерно-финансовата-техническа мисъл. Да се гордеем с постижението на 5 поколения труженици, вградили потта си в този мост. 2056 година, София. Министър председател на Република България - Осама Кемал Реджеб Хюсеиноглу.

  8. Alex
    #2

    С втория мост през Дунава има два много основни проблема - пътищата от към българската страна не могат да понесат много по-голям трафик от сегашния и от към румънската страна е още по-зле. Целта е да се получи дублиращ път по направлението Солун-Будапеща и Истамбул-Будапеща. Засега Унгария си е опекла работата и всъщност веднъж добрал се до Сегед, пътуващия няма проблеми да попадне нито в Будапеща, нито във Виена, без да минава през Будапеща. Пътищата им са отлични, а маршрута Сегед, Будапеща, Виена

  9. Заро
    #1

    Съжденията Ви са логични но при наличната даденост Стойм, гледаме и филосостваме - Така не се ръководи нация

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.