Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Петя Аврамова: Тази година ремонтирахме пътища колкото за две магистрали

Новата програма за саниране ще е голямото предизвикателство на 2021 г., смята министърът

6 коментара
Петя Аврамова

Регионалният министър Петя Аврамова отчете мащабна ремонтна дейност на повереното ѝ ведомство през 2020 г.

"През тази година са ремонтирани общо 618 км републикански пътища, 58 км са на финален етап, което прави близо две магистрали като "Тракия". По тези ремонтирани трасета хората могат да пътуват безпроблемно, стига да бъдат отговорни към своето здраве и здравето на околните", каза Аврамова в интервю за БТА.

Тя посочи, че през 2021 г. ще продължи изпълнението на всички големи инфраструктурни проекти, като топ приоритет е магистрала "Хемус", както и аутобаните "Струма" и "Европа", Околовръстното на София и пътят Видин - Ботевград, магистралата Русе - Велико Търново.

В бюджета на МРРБ за 2021 г. са заложени близо 111 млн. лв. повече за текущ ремонт и поддържане на републиканската пътна мрежа, сумата за основни ремонти и изграждане, и свързаните с тях отчуждителни процедури е 441 млн.лв., каза министър Аврамова.

Около 262 млн лв. се предвижда да бъдат инвестирани в укрепване на пътни участъци, засегнати от геодинамични процеси.

Според Аврамова най-голямото предизвикателство през 2021 г. ще бъде стартът на новата Програма за подобряване на енергийната ефективност на сградния фонд, която ще обхване не само жилищните, но и публичните и промишлените сгради. В представения вариант на програмата са предвидени 2.5 млрд.лв., като най-големият ресурс - 1.7 млрд.лв., ще бъде насочен към санирането на жилища.

"Завършващата в момента Национална програма за енергийна ефективност не може да бъде сведена до "обличане в стиропор" - подобно твърдение от страна на критиците ни просто не е коректно. В новата програма ще може да се инвестира и в съвременни технологии и възобновяеми енергийни източници", коментира министърът. Тя изтъкна още, че за първи път ще се финансират и еднофамилните жилищни сгради (къщи). Предвидената в първоначалния разчет безвъзмездна помощ за публични сгради е 417 млн.лв., а за промишлените - над 282 млн.лв. Финансирането може да бъде както грантово, така и комбинирано с финансови инструменти.

През 2021 г. ще се работи с голям размах и за модернизация на ВиК сектора, каза министърът. Очаква се 15-те консолидирани ВиК оператора да финализират обществените си поръчки за избор на изпълнители и да започнат работа на терен по проектите, финансирани от Оперативна програма "Околна среда 2014-2020 г.". Очаква се да бъдат изградени и 11 пречиствателни станции за отпадъчни води и три за питейни.

Отделно в МРРБ постоянно постъпват проектни предложения от местните власти за отделни ВиК обекти. Към момента подадените от общините искания за финансиране на проекти, свързани с водоснабдителна инфраструктура, са на стойност над 938 млн. лв. без ДДС. "Трудно е да се отговори на всички очаквания в най-кратко време, но разчитаме на ВиК холдинга да приоритизира проектите", коментира Аврамова и допълни, че ВиК дружества ще бъдат активно ангажирани в процеса на подбор и изпълнение на обектите. Има идеи холдингът да подпомогне ВиК операторите за реализация на енергоспестяващи мерки, както и на проекти за оползотворяване на утайките от пречиствателните станции за отпадъчни води.

Регионалният министър смята, че като последствие от пандемията е възможно през 2021 г. да има намаление в строителството на офис сгради за сметка на складовите площи и логистичните бази. Малко по-неблагоприятна ще е ситуацията при жилищното строителство, защото в условията на икономическа криза и несигурност хората са по-предпазливи при взимането на ипотечни кредити, което ще сложи негативен отпечатък върху този строителен сегмент, каза още Петя Аврамова пред БТА.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. zpy
    #6

    Общата дължина на пътищата от републиканската пътна мрежа на България към октомври 2019 г. е 19 877 km. Тази година 618 км. С това темпо - един път ще се ремонтира веднъж на 30 години.

  2. случайно минаващ
    #5

    https://faktor.bg/bg/articles/hristo-ivanov-1-16Честито!

  3. Иван Козов
    #4

    Видяхме колко сте ремонтирали. Пътят през Лютиброд е бил асфалтиран преди 3-4 години, а сега прилича на магистралата Сталинград-Калач през 1942.За незапознатите — Калач е мястото, където са се съединили силите на двата фронта, затваряйки чувала зад 6 армия.

  4. Сократ
    #3

    "Тя изтъкна още, че за първи път ще се финансират и еднофамилните жилищни сгради (къщи)." Е, че не финансираха ли достатъчно къщи за гости?

  5. Иван Асенов Стоянов
    #2

    Не мога и да си представя, колко ли ще са "комисионните"!

  6. Практик от София
    #1

    "...ремонтирахме пътища колкото за две магистрали..." Тъй, тъй, госпожа министърке, то и аз знам, че едно яко ремонтиране е половин магистрала... Ама хората говорят друго: две пиканета, т.е. две преправки не правят едно..., една де, магистрала. Та такива ми ти работи...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.