Дясната ръка на Владимира Янева в Софийския градски съд (СГС) и шеф на наказателните му съдии Петя Крънчева е забавила мотивите по почти всичките си присъди от началото на 2011 година досега, показа проверка на Mediapool в електронния регистър на институцията. Действията ѝ не могат да бъдат оправдани с традиционно голямото натоварване на съдиите в СГС, защото магистратът е произнесъл само една присъда по възложените ѝ първоинстанционни дела, откакто бе произведена през март тази година в началник по предложение на Янева, семейна приятелка на вътрешния министър.
Информацията за броя произнесени присъди за последните 6 месеца на 2012 година бе потвърдена от пресцентъра на СГС. През миналата година Крънчева бе наказана със "обръщане на внимание" от Янева за забавени 26 дела, което бе установено при проверката на съдебния инспекторат. ВСС не обърна внимание на съдийката, въпреки че наказа други нейни четирима колеги за подобни прегрешения.
Предложението за повишаването на Крънчева предизвика брожение в наказателното отделение, но Висшият съдебен съвет остана глух за настроенията сред магистратите. Критиките към Крънчева и "обръщането на внимание" очевидно не са я направили съдия за пример.
Сравнението на казуса "Крънчева" с уволнението на съдия Мирослава Тодорова стана причина за вълната от обвинения към ВСС, че съди магистратите с двоен аршин – премахва неудобните и опъва чадър над своите хора. Председателят на Съюза на съдиите в България бе уволнена от системата заради забавени мотиви по три дела, които бяха изнамерени след цялостна инспекция на магистратската ѝ кариера.
Дисциплиниращ ефект - нула
Смисълът от налагане на дисциплинарни наказания на магистрати е да бъдат накарани започнат да си вършат по-добре работата. По отношение на съдия Петя Крънчева "обръщането на внимание" обаче не е показало особена ефективност. Справката за нейната работа показва, че тя има нерешени 29 първоинстанционни дела от общ характер от 2010 година, през 2011 година получава нови 10 такива или се получава натрупване общо 39 дела. Освен това съдия Крънчева има да решава 6 наказателни дела от частен характер.
През цялата 2011 година тя произнася присъди по 13 дела, а 12 от тях са качени на сайта на съда. През последните шест месеца на 2012 година има произнесена само една присъда, уточниха от пресцентъра на съда. Това означава, че магистратът не е бил подложен и на особено голямо натоварване. За сметка на това е забавила мотивите по 13 от 14-те си приключени дела, качени на сайта на съда.
Последната присъда, която Крънчева произнася, е от 25 юли тази година. С това тя приключва дело, което е поела през 2008 година.
Да се мотивираш за година
В интервю за вестник ”24 часа” в началото на август Петя Крънчева заявява, че работи в свърхнатоварен съд, а решените от нея дела през 2011 година я поставят в топ шест на най-заетите съдии в наказателното отделение. През 2012 година тя очевидно е значително по-малко натоварена и чак тогава започва да пише мотивите си по повечето от тези дела, макар препоръчителният срок по Наказателно-процесуалния кодекс да е най-много месец след произнасянето на присъдата.
Съдебните инспектори би трябвало да са малко по-снизходителни към столичните съдии по отношение на сроковете, защото те работят под много по-голямо напрежение, отколкото колегите си в другите градове. Въпреки това досиетата на всички съдии от София, които са кандидати за членове на новия ВСС се оказаха нашарени със закъснения от по ден-два над този срок.
Съдия Петя Крънчева, която също е на висока позиция в системата, би се провалила напълно по високите стандарти на инспектората. Тя е забавила с 9 месеца мотивите по дело за нападение срещу полицай, което гледа от 2008 година, 11 месеца по делото за убийството на бай Миле (от 2006 г.), година и един месец по дело за митнически престъпления (2008 г.).
Единственото изключение е дело за убийство на пътя, чиито мотиви са предадени само за 17 дни след произнасянето на присъдаа през юли 2011 година. За сметка на това делото се води в съдебна фаза от 2005 година.
Заместник-председателят на СГС бави с година и един месец мотивите си по дело за кражба, влязло в съда през 2007 година, също с толкова мотивите по делото срещу зам.-министъра на транспорта в правителството на ОДС Арик Гарабедян, с половин година друго дело за кражба, 7 месеца – дело за продажба на наркотици.
Рекордът на Петя Крънчева за последните две години са забавените с година и два месеца мотиви по делото срещу зам.-шефа на федерацията по шахмат, което е в съда от 2008 година. С почти 10 месеца са забавени мотивите по присъдата срещу бившия районен прокурор на София Славчо Кържев, което приключи през 2011 година след четири години влачене на първа инстанция.
Мотивите по дело за подкуп на полицай са предадени за 3 месеца, а 11 месеца бяха очаквани мотивите по оправдателната присъда срещу бившия земеделски министър Венцислав Върбанов. Това дело скандализира обществото с политическата реч на Петя Крънчева, която тя дръпна в защита на Върбанов.
Мотиви се пишат, когато трябва
В началото на август тази година ВСС образува проверка срещу съдийката за забавените от нея дела през последната година. Магистратът реагира незабавно и написва мотивите по 6 от 14-те публикувани в сайта на СГС присъди. Други четири са написани малко преди да бъде произведена в зам.-шеф на Софийския градски съд.
Крънчева стана интересна за ВСС след публикацията на Mediapool от края на юли тази година, в която бе съобщено, че заради 8-годишното разглеждане на делото "ЦКБ" на първа инстанция, двамата основни подсъдими са се отървали от обвиненията си за измама на Майкъл Чорни. Впоследствие стана ясно и, че Крънчева е подменила реалните дати на издаване на пет свои акта, но това не привлече вниманието на съдебните кадровици. Антидатирайки забавените си решения Крънчева би избегнала неудобната ситуация да обяснява защо толкова нарушава сроковете за произнасяне, а и изобщо да бъде подмината при евентуална проверка от съдебния инспекторат.
Mediapool не успя да се свърже за коментар с Петя Крънчева нито лично по телефона, нито чрез пресцентъра на СГС.
Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!
Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
66 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
П Р И С Ъ Д А
№ 100………..
гр.С., 05.04.2011 г.
В И М Е Т О Н А Н А Р О Д А
СОФИЙСКИ ГРАДСКИ СЪД, НАКАЗАТЕЛНА КОЛЕГИЯ, 4 състав, в открито заседание на пети април през две хиляди и единадесетата година, в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: П. КРЪНЧЕВА
СЪДЕБНИ ЗАСЕДАТЕЛИ:Н.А.
И.Н.
с участието на секретар Д.Б. и в присъствието на прокурор СТАНКОВА, след като разгледа …
докладваното от Председателя НОХД № 1171/ 2007 г. по описа на СГС и въз основа на Закона и доказателствата по делото
П Р И С Ъ Д И :
ПРИЗНАВА подсъдимият В.В.В. – роден на *** ***, с ЕГН – **********, българин, българско гражданство, женен, неосъждан, с висше образование, специалност „Зоонженер”, месторабота понастоящем – народен представетил в 41 Народно събрание на РБ, жител и живущ:*** – за НЕВИНОВЕН в това, че:
I. През периода 01.03.1998 г. до 30.07.2001 г., в гр.С., при условията на продължавано престъпление, в качеството си на длъжностно лице по смисъла на чл.93, т.1, б. "б" от НК – М. на З.то и Г. и Председател на Управителния съвет на Държавен фонд "З.", умишлено не положил достатъчно грижи за ръководенето, управлението, стопанисването и контролът върху дейността на ДФ "З." във всичките й аспекти, произтичащи от разпоредбите на:
Закон за подпомагане на земеделските производители /ЗПЗП/ /Обн. ДВ, бр.58 от 22.05.1998 г., изм. и доп. бр.79 от 10.07.1998 г., изм. бр.153 от 23.12.1998 г., в сила от 01.01.1999 г., бр.12 от 12.02.1999 г., доп. бр.26 от 23.03.1999 г., в сила от 23.03.1999 г., изм. и доп. бр.86 от 01.10.1999 г., в сила от 02.01.2000 г., изм. бр.113 от 28.12.1999 г., изм. и доп. бр.24 от 24.03.2000 г., бр.34 от 06.04.2001 г., доп. бр.41 от 24.04.2001 г./ и конкретно визирани в:
– чл. 19, ал.1 – "Управителния съвет :
1 .Определя условията и реда за управление на средствата на фонда, съобразно целите на този закон"
Устройствен правилник на Министерството на З.то и Г. /УП на МЗГ/ /Приложение № 1 към чл. 1 на ПМС № 203 от 10.11.1999 г., обн., ДВ, бр. 105 от 2.12.1999 г., в сила от 2.12.1999 г., изм., бр. 107 от 28.12.2000 г., в сила от 01.01.2001 г., бр. 17 от 23.02.2001 г., в сила от 23.02.2001 г., изм. и доп. бр. 44 от 08.05.2001 г., в сила от 08.05.2001 г., бр. 88 от 12.10.2001 г., в сила от 15.10.2001 г., бр. 39 от 16.04.2002 г., бр. 25 от 18.03.2003 г., бр. 79 от 05.09.2003 г./, конкретно визирани в:
– чл. 4, ал.1 – " Министърът на З.то и Г., наричан по-нататък "М.а", е централен едноличен орган на изпълнителната власт, който ръководи, координира и контролира осъществяването на държавната политика в областта на З.то, горското, ловното и рибното стопанство, възстановяването на собствеността върху земеделските земи, върху гори и земи от горския фонд".
– чл. 6 – "Въз основа на Конституцията на Република България и в изпълнение на нормативните актове, Министърът:
– т. 8 "/доп. ДВ, бр. 44 от 2001 г./ определя и прилага инвестиционната политика в областта на З.то и горското стопанство, финансирана от специални фондове и от държавния бюджет, включително по проектите, финансирани от предприсъединителните фондове на Европейския съюз",
……
като в нарушение на тези разпоредби, умишлено не е упражнил достатъчен контрол върху цялостната дейност на ДФ "З.", свързана с разпореждането и отчитането на обществено имущество – средства на ДФ "З.", отпуснати за краткосрочно кредитиране по открити преференциални кредитни линии за финансово подпомагане на земеделските производители в областта на растениевъдството, животновъдството и зеленчукопроизводството, като от несъбраните дължими вземания по краткосрочни кредити, в резултат на това са последвали щети в особено големи размери за ДФ "З." – към 30.07.2001 г. в общ размер на 37 132 330 /тридесет и седем милиона сто тридесет и две хиляди и триста и тридесет/ лева, и с оглед имуществения размер на щетите, качеството на извършителя – М. на З.то и Г. и Председател на Управителния съвет на ДФ "З.", лишаването на ДФ "З." за голям период от време от финансови възможности фонда пряко да кредитира земеделски производители до издължаване на тези вземания, се разкрива изключително висока степен на обществена опасност на деянието и дееца, и случаят е особено тежък, поради което и на основание чл.304 от НПК, ОПРАВДАВА подс. В. по повдигнатото му обвинение за извършване на престъпление по чл.219, ал.4, предл.2, вр. ал.З, вр. ал.1, вр. чл. 26, ал.1 от НК.
II. ПРИЗНАВА подсъдимият В.В.В. (с установена по делото самоличност), за НЕВИНОВЕН в това, че:
На 15.03.2001 г., в гр.С., в качеството си на длъжностно лице по смисъла на чл.93, т.1, б."б" от НК, заемащо отговорно служебно положение – М. на З.то и Г. и Председател на Управителния съвет на Държавен фонд "З.", с цел да набави облага за всички регистрирани в страната земеделски производители към 15.03.2001 г., е нарушил служебните си задължения, произтичащи от разпоредбите на:
Закон за подпомагане на земеделските производители /ЗПЗП/ /Обн. ДВ, бр.58 от 22.05.1998 г., изм. и доп. бр.79 от 10.07.1998 г., изм. бр.153 от 23.12.1998 г., в сила от 01.01.1999 г., бр.12 от 12.02.1999 г., доп. бр.26 от 23.03.1999 г., в сила от 23.03.1999 г., изм. и доп. бр.86 от 01.10.1999 г., в сила от 02.01.2000 г., изм. бр.113 от 28.12.1999 г., изм. и доп. бр.24 от 24.03.2000 г., бр.34 от 06.04.2001 г., доп. бр.41 от 24.04.2001 г./, и конкретно визирани в:
"чл.12, ал.1 – Фондът подпомага земеделските производители за:
1 .инвестиции в Земеделието;
2. производство на земеделска продукция за пазара;
3. създаване и развитие на частни земеделски стопанства и организациите по чл.9;
4. развитие на З.то в райони с влошени социално-икономически характеристики или неблагоприятни природни условия;
5. опазване и подобряване на почвеното плодородие, генетичния фонд и развитие на екологичното З.;
6. развитие на производствената инфраструктура в З.то;
7. /нова – ДВ, бр.34 от 2001 г./ проектиране, строителство, реконструкция и основен ремонт на хидромелиоративната инфраструктура, която е предадена в собственост на земеделски производители, организирани в сдружения за напояване;
8. /предишна т.8 – ДВ, бр.34 от 2001 г./ закупуване на земя за създаване или разширяване на земеделско производство;
9. /предишна т.8 – ДВ, бр.34 от 2001 г., доп. бр.41 от 2001 г./ създаване на животновъдни ферми и закупуване на племенни животни, създаване на ферми за рибовъдство и други аквакултури, и закупуване на генетичен фонд от риби и други водни организми;
10. /предишна т.9 – ДВ, бр.34 от 2001 г./ дейности за обучението, информационното и консултантското им обслужване.
2/ За изпълнението на задачите по ал.1, фондът:
1 .отпуска субсидии;
2. отпуска целеви кредити;
3. покрива изцяло или отчасти разходите за лихви по банкови кредити;
4. дава гаранции и поема поръчителство пред финансови институции;
5. /отм. – ДВ, бр.24 от 2000 г./.",
– Правилник за устройството и дейността на ДФ "З." /ПУДДФЗ/ /приет с решение на УС на ДФ "З." на 29.06.1998 г., изм. 09.09.1999 г./, и конкретно визирани в:
"чл.25, ал.1 – Фондът отпуска субсидии за поддържане на производства по задачите, определени в Годишния доклад по чл.З от Закона за подпомагане на земеделските производители.
2/ Субсидиите са целеви и се предоставят на договорна основа. С договора, получателите на субсидии поемат ангажименти за:
1. поддържане и развитие на производството по съответната инвестиционна програма;
2. постигане параметрите на договорената дейност, изцяло или частично субсидирани от фонда.
3. Субсидиите се възстановяват в пълен размер, когато се установи, че са използвани неправомерно и не по предназначение. Субсидиите се връщат с лихва, равна на законовата лихва за периода на тяхното ползване.
чл.26, ал.1 – Субсидиите се предоставят чрез:
1. възстановяване частично на лихвата по отпуснатите на земеделските производители кредити от търговските банки;
2. финансиране изцяло или частично материалните разходи на земеделски производства по програмите на фонда;
3. премиране на получената земеделска продукция, изкупена от определени на конкурсна основа търговци.",
като на 15.03.2001 г., на заседание на УС на ДФ "З.", в посоченото качество, е одобрил "с решение" субсидия в размер на 4 500 000 /четири милиона петстотин хиляди/ лева, за стимулиране на всички регистрирани до 15.03.2001 г. земеделски производители през пролетната кампания на 2001 г., при следните условия:
– в размер на по 100 /сто/ лева за всеки един регистриран земеделски производител, който няма изискуеми задължения към фонда, като одобрената субсидия е отпусната в нарушение на чл.25, ал.2, чл.26, ал.1 от Правилника за устройството и дейността на ДФ "З.", регламентиращи начините за предоставяне на субсидии и в нарушение на чл.12, ал.1 от Закона за подпомагане на земеделските производители, регламентиращ дейностите за които се предоставят субсидии;
субсидиите са отпуснати и изплатени без да се сключат договори със земеделските производители, а в одобрените от УС на фонда указания не са конкретизирани целта и предмета на разходване на средствата, ангажиментите, които следва да поемат производителите във връзка с предоставените им субсидии и конкретния начин на отпускане на субсидията,
като в изпълнение на цитираното решение са предоставени по 100 /сто/ лева на 18 472 регистрирани земеделски производители на обща стойност 1 847 200 /един милион осемстотин четиридесет и седем хиляди и двеста/ лева, като от деянието са настъпили значителни имуществени вредни последици за ДФ "З.", имуществения размер на които възлиза на 1 847 200 /един милион осемстотин четиридесет и седем хиляди и двеста/ лева, като от имуществения размер на настъпилите вредни последици, качеството на извършителя – М. на З.то и Г. и Председател на Управителния съвет на ДФ "З.", лишаването на ДФ "З." за голям период от време от финансови възможности фонда пряко да кредитира земеделски производители, се разкрива изключително висока степен на обществена опасност на деянието и дееца, и случаят е особено тежък, поради което и на основание чл.304 от НПК, ОПРАВДАВА подсъдимия В. по повдигнатото му обвинение за извършване на престъпление по чл.282, ал.З, вр. ал.2, вр. ал.1, предп.1 от НК.
III. ПРИЗНАВА подсъдимият В.В.В. (с установена по делото самоличност), за НЕВИНОВЕН в това, че:
В периода 01.06.2000 г. до 07.06.2001 г., в гр.С., действайки при условията на продължавано престъпление, в качеството си на длъжностно лице по смисъла на чл.93, т.1, б. "б" от НК, заемащо отговорно служебно положение – М. на З.то и Г. и Председател на Управителния съвет на Държавен фонд "З.", с цел да набави облага за: Р.Г. Д. – представител на "Ш.Р." АД – гр. Я.; И.Г.И. – представител на "В. С." АД – гр. С.; В.Г. Н. и А. Ц. Н. – представители на "Н." ООД – гр. В.; Д.С.К. – представител на "К.С." ЕООД – гр. Я.; Р. Н. Н. – представител на "Б.-3" ООД – гр. В.Т.; П.А.Г. – представител на "Т.И.” ООД – гр. С.; Й. П.П. – представител на "Ч.З." АД – гр. П.; С.К. Ж. – представител на "С." ЕООД – гр. С.; К.З. К. – представител на ЕТ "К. К.-М." – гр. С.; Г.Х.А. – представител на "В. Б." АД – гр. Б.; Н. Г.Л. – представител на "В.Л." ООД – гр. Л.; С. Я. Н. – представител на "С.-**" ООД – с. Ц., община Н.З.; Д. С.С. – представител на "В.И. – С." АД – с. Р., обл. Б.ка; Б. С.Д. – представител на "И." ООД – гр. П.; К.М.М. и И. С.Л. – представители на "СМ – Т.” ООД – гр. С.; О.А. А. – представител на "С.И.***" АД – гр. Я.; С.Л.С. – гр. Г.; А. Г. ***; С. П. ***; А. К. Н. – представител на "Х." ООД – гр. В.; И.П.Т. – представител на "Л.К." АД – гр. Л.; Ж. Г.Ж. – представител на "В. С." АД – с. С., обл. Б.; И. З. И. – представител на "У.Г." ООД – гр. С.; М. Т. А. – представител на "Х." АД – гр. П.; Н.Ж. Л. – представител на "Н.Г." ООД – гр. Я.; Б. Т. Й. – представител на "В.К.М." АД – гр. П.; Г. Р. Г. – представител на "А." ООД – с. А., обл. В.Т.; Ю.С.П. – представител на ЕТ "Ю.С. – Ю." – с. Г., община П.; Г. И. Г. – представител на "Е.М." АД – гр. Л., обл. Р.; Д.И.М. – представител на "Г." ЕООД – гр. Я.; И.П.И. – представител на "И.-К." ООД – гр. Я.; Н.К.Г. – представител на ЕТ "Н.Г." – гр. С. и П. С.Ц. и А. Д.С. – представители на "С. И КО"ООД – гр.С., нарушил служебните си задължения, произтичащи от разпоредбите на:
Закон за подпомагане на земеделските производители /ЗПЗП/ /Обн. ДВ бр.58 от 22.05.1998 г., изм. и доп. бр.79 от 10.07.1998 г., изм. бр.153 от 23.12.1998 г., в сила от 01.01.1999 г., бр.12 от 12.02.1999 г., доп. бр.26 от 23.03.1999 г., в сила от 23.03.1999 г., изм. и доп. бр.86 от 01.10.1999 г., в сила от 02.01.2000 г., изм. бр.113 от 28.12.1999 г., изм. и доп. бр. 24 от 24.03.2000 г., бр.34 от 06.04.2001 г., доп. бр.41 от 24.04.2001 Г./, и конкретно визирани в:
"чл. 19, ал.1 – Управителния съвет :
1. определя условията и реда за управление на средствата на фонда съобразно целите на този закон;
2. утвърждава структурата и щата на фонда;
З. осъществява контрола за целевото разходване на средствата на фонда.
2/ Председателят на управителния съвет свиква заседания при необходимост, но не по-рядко от веднъж на три месеца.
3/ Управителният съвет заседава, когато присъстват най-малко 2/3 от неговите членове. Решенията се вземат с квалифицирано мнозинство 2/3 от всички членове.".
Правилник за устройството и дейността на ДФ "З." /ПУДДФЗ/ /приет с решение на УС на ДФ "З." на 29.06.1998 г., изм.09.09.1999 г./, и конкретно визирани в:
"чл.9 – Управителният съвет:
1. приема програми за изпълнение на дейността на Фонда по чл.12, ал.1 от Закона за подпомагане на земеделските производители;
………..
"чл.21, ал.1……
2/ Управителният съвет утвърждава програмите на фонда, в срок най-малко 30 ни преди тяхното начало. Съдържанието на програмите включва:
1 . наименование и цел;
2. предмет на финансиране;
З. обхват на дейностите;
4. срок на действие;
5. обща осигуреност с финансови средства на фонда;
6. други специфични условия.
3. Неразделна част от програмите са указанията за тяхното прилагане.
Указанията съдържат:
1. ред за приемане на документите на кандидатите;
2. основни изисквания към кандидатите;
3. начина за обявяване на резултатите от извършената оценка на кандидатите по
програмите;
4. реда за договаряне предоставянето на средства на одобрените кандидати;
5. други специфични условия.".
Вътрешни правила за отпускане на кредити, поемане на гаранции и субсидиране на земеделските производители /утвърдени на заседание на УС на ДФ "З." от 20.07.1998 г., с протокол № 8 и влизат в сила от 20.07.1998 г.; изм. и доп. с решение на УС от 09.09.1999 г.; 23.09.1999 г. и 15.12.1999 г./, и конкретно визирани в:
"чл.15. Предоставянето на целеви инвестиционен кредит, или издаване на гаранция пред финансова институция, чийто размер надхвърля 50 хиляди лева на едно лице, или икономически свързани лица, се извършва след решение на Управителния съвет.
Чл.16,
ал.1 – В зависимост от срока за погасяване, фондът разрешава следните видове
кредити:
– краткосрочни – със срок на погасяване до 12 месеца;
– средносрочни – със срок на погасяване от 12 месеца до 24 месеца;
– дългосрочни – със срок на погасяване от 24 месеца до 72 месеца.
2/ В зависимост от предназначението си, кредитите биват:
– за краткосрочни програми, одобрени от Управителния съвет;
– за инвестиционни цели.
3/ Отпуснатите инвестиционни кредити са:
1. Кредити за придоби.е от земеделския производител на дълготрайни материални активи – обработваема земя, племенни и продуктивни животни, селскостопански машини и прикачен инвентар.
2. Кредити за закупуване на машини и съоръжения, свързани с дългосрочно отглеждане на животни, създаване и възстановяване на трайни насаждения, създаване на маточна база, екологично производство, поддържане на генофонда и ново строителство, присъщо на тези дейности.
Чл.19, ал.1 – При отпускане на целеви кредит, фондът предоставя на кандидатите писмени указания, които по своето съдържание представляват извлечение от: разпоредбите на Закона за подпомагане на земеделските производители и Правилника за устройството и дейността на ДФ "З.", Решенията на Управителния съвет и други разпоредителни документи на фонда, настоящите Вътрешни правила, както и от разпоредбите на общото законодателство, касаещи условията за предоставяне и ползване на кредити от земеделските производители.",
като в посочения период на заседания на УС на ДФ "З.", в посоченото качество, е одобрил "с решения" отпускането на инвестиционни кредити по финансова линия "Пряко кредитиране създаване на трайни насаждения" на посочените по-горе фирми и физически лица, както следва:
1. На 01.06.2000 г., в нарушение на чл.19, ал.З от ЗПЗП, свиква неприсъствено заседание на УС на ДФ "З.", вместо редовно такова, на което с протокол № 9 в нарушение на чл.21, ал.З от ПУДДФЗ и чл.16, ал.1 от Вътрешните правила за отпускане на кредити, поемане на гаранции и субсидиране на земеделските производители от ДФ "З.", е одобрил отпускането на инвестиционен кредит на "Ш.Р." АД – гр.Ямбол., представлявано от Р.Г. Д., за сумата от 2 900 000 /два милиона деветстотин хиляди/ лева, със срок на погасяване до 120 месеца, в т.ч. гратисен период до 60 месеца и срок за погасяване на главницата от 25.07.2005 г. до 20.06.2010 г., вместо утвърдените за дългосрочни кредити 72 месеца, като е одобрил кредита 22 дни преди утвърждаването от УС на ДФ "З." на указанията и параметрите по финансова линия "Пряко кредитиране създаване на трайни насаждения", които са утвърдени с протокол № 10/22.06.2000 г.
2. На 25.07.2000 г., на заседание на УС на ДФ "З.", с протокол № 12, на база приетите с протокол № 10/22.06.2000 г. Методически указания за отпускането на инвестиционни кредити по финансова линия "Пряко кредитиране създаване на трайни насаждения", одобрил отпускането на инвестиционен кредит на "В. – С." АД – гр. С., представлявано от И.Г.И., в размер на 1 909 700 /един милион деветстотин и девет хиляди и седемстотин/ лева, със срок на погасяване до 120 месеца, в т.ч. гратисен период до 60 месеца и срок за погасяване на главницата от 15.09.2005 г. до 15.08.2010 г., с което нарушил чл.16, ал.1 от Вътрешните правила за отпускане на кредити, поемане на гаранции и субсидиране на земеделските производители, съгласно които срока за погасяване на дългосрочните кредити е от 24 до 72 месеца и в тях не се визира гратисен период.
3. На 04.10.2000 г., на заседание на УС на ДФ "З." с протокол № 14, на база приетите с протокол № 10/22.06.2000 г. Методически указания за отпускането на инвестиционни кредити по финансова линия "Пряко кредитиране създаване на трайни насаждения", одобрил отпускането на инвестиционни кредити, със срок на погасяване до 120 месеца, в т.ч. гратисен период до 60 месеца, на следните фирми:
– "Н." ООД – гр. В., представлявано от В. ГЕОРГИВ Н. и А. Ц. Н., в размер на 613 572 /шестстотин и тринадесет хиляди петстотин седемдесет и два/ лева, със срок на погасяване до 120 месеца, в т.ч. гратисен период до 60 месеца и срок на погасяване на главницата от 25.12.2005 г. до 25.11.2010 г.;
– "К.С." ЕООД – гр. Я., представлявано от Д.С.К., в размер на 960 625 /деветстотин и шестдесет хиляди шестстотин двадесет и пет/ лева, със срок на погасяване до 120 месеца, в т.ч. гратисен период до 60 месеца и срок на погасяване на главницата от 25.12.2005 г. до 25.11.2010 г.
– "Б. – 3" ООД – гр. В. Т., представлявано от Р. Н. Н., в размер на 717 600 /седемстотин и седемнадесет хиляди и шестстотин/ лева, със срок на погасяване до 120 месеца, в т.ч. гратисен период до 60 месеца и срок на погасяване на главницата от 25.11.2005 г. До 25.10.2010 г.;
– "Т.И." ООД – гр. С., представлявано от П.А.Г., в размер на 843 000 /осемстотин четиридесет и три хиляди/ лева, със срок на погасяване до 120 месеца, в т.ч. гратисен период до 60 месеца и срок на погасяване на главницата от 25.11.2005 г. До 25.10.2010 г.;
– "Ч.З." АД – гр. П., представлявано от Й. П.П., в размер на 2 200 000 /два милиона и двеста хиляди/ лева, със срок на погасяване до 120 месеца, в т.ч. гратисен период до 60 месеца и срок на погасяване на главницата от 06.01.2006 г. до 06.12.2010 г.;
– "С." ЕООД – гр. С., представлявано от С.К. Ж., в размер на 500 000 /петстотин хиляди/ лева, със срок на погасяване до 120 месеца, в т.ч. гратисен период до 60 месеца и срок на погасяване на главницата от 25.12.2005 г. До 25.11.2010 г.;
– ЕТ "К. К.-М." – гр. С., представлявана от К.З. К., в размер на 400 000 /четиристотин хиляди/ лева, със срок на погасяване до 120 месеца, в т.ч. гратисен период до 60 месеца и срок на погасяване на главницата от 25.11.2005 г. До 25.10.2010 г.;
– "В. – Б.” АД – гр. Б., представлявано от Г.Х.А., в размер на 1 126 807 /един милион сто двадесет и шест хиляди и осемстотин и седем/ лева, със срок на погасяване до 120 месеца, в т.ч. гратисен период до 60 месеца и срок на погасяване на главницата от 25.12.2005 г. До 25.11.2010 г.;
– "В. – Л." ООД – гр. Ловеч., представлявано от Н. Г.Л., в размер на 2 148 100 /два милиона сто четиридесет и осем хиляди и сто/ лева, със срок на погасяване до 120 месеца, в т.ч. гратисен период до 60 месеца и срок на погасяване на главницата от 25.12.2005 г. до 25.11.2010 г.;
– "С.-**" ООД – с. Ц., община Нова.Загора., представлявано от С. Я. Н., в размер на 1 170 000 /един милион сто и седемдесет хиляди/ лева, със срок на погасяване до 120 месеца, в т.ч. гратисен период до 60 месеца и срок на погасяване на главницата от 25.11.2005 г. до 25.10.2010 г.;
с което нарушил чл.16, ал.1 от Вътрешните правила за отпускане на кредити, поемане на гаранции и субсидиране на земеделските производители, съгласно които срока за погасяване на дългосрочните кредити е от 24 до 72 месеца, и в тях не се визира гратисен период.
4. На 20.11.2000 г., на заседание на УС на ДФ "З." с протокол № 15, на база приетите с протокол № 10/22.06.2000 г. Методически указания за отпускането на инвестиционни кредити по финансова линия "Пряко кредитиране създаване на трайни насаждения", одобрил отпускането на инвестиционни кредити, със срок на погасяване до 120 месеца, в т.ч. гратисен период до 60 месеца, на следните фирми:
– "В.И. – С." АД – с. Р., обл. Бургаска, представлявано от Д. С.С., в размер на 981 905 /деветстотин осемдесет и една хиляда деветстотин и пет/ лева, със срок на погасяване до 120 месеца, в т.ч. гратисен период до 60 месеца и срок на погасяване на главницата от 25.12.2005 г. до 25.11.2010 г.;
– "И." ООД – гр. Павликени., представлявано от Б.С.Д., в размер на 501 198 /петстотин и една хиляда сто деветдесет и осем/ лева, със срок на погасяване до 120 месеца, в т.ч. гратисен период до 60 месеца и срок на погасяване на главницата от 25.12.2005 г. до 25.11.2010 г.;
– "СМ – Т." ООД – гр. София., представлявано от К.М.М. и И. С.Л., в размер на 111 974 /сто и единадесет хиляди деветстотин седемдесет и четири/ лева, със срок на погасяване до 120 месеца, в т.ч. гратисен период до 60 месеца и срок на погасяване на главницата от 12.01.2006 г. До 12.12.2010 г.;
– "С.И.***" АД – гр. Ямбол, представлявано от О.А. А., в размер на 1 059 489 /един милион петдесет и девет хиляди четиристотин осемдесет и девет/ лева, със срок на погасяване до 120 месеца, в т.ч. гратисен период до 60 месеца и срок на погасяване на главницата от 05.01.2006 г. до 05.12.2010 г.;
с което нарушил чл.16, ал.1 от Вътрешните правила за отпускане на кредити, поемане на гаранции и субсидиране на земеделските производители, съгласно които срока за погасяване на дългосрочните кредити е от 24 до 72 месеца и в тях не се визира гратисен период.
5. На 13.12.2000 г., на заседание на УС на ДФ "З." с протокол № 16, на база приетите с протокол № 10/22.06.2000 г. Методически указания за отпускането на инвестиционни кредити по финансова линия "Пряко кредитиране създаване на трайни насаждения", одобрил отпускането на инвестиционни кредити, със срок на погасяване до 120 месеца, в т.ч. гратисен период до 48 месеца, на следните физически лица:
– С.Л.С. от гр. Г., в размер на 94 352 /деветдесет и четири хиляди триста петдесет и два/ лева, със срок на погасяване до 120 месеца, в т.ч. гратисен период до 48 месеца и срок на погасяване на главницата от 09.02.2005 г. до 09.01.2011 г.;
– А. Г. В. от гр. Л., в размер на 134 708 /сто тридесет и четири хиляди седемстотин и осем/ лева, със срок на погасяване до 120 месеца, в т.ч. гратисен период до 48 месеца и срок на погасяване на главницата от 22.01.2005 г. до 22.12.2010 г.;
– С. П. М. от гр. А., в размер на 156 300 /сто петдесет и шест хиляди и триста/ лева, със срок на погасяване до 120 месеца, в т.ч. гратисен период до 48 месеца и срок на погасяване на главницата от 08.02.2005 г. до 08.07.2007 г.;
с което нарушил чл.16, ал.1 от Вътрешните правила за отпускане на кредити, поемане на гаранции и субсидиране на земеделските производители, съгласно които срока за погасяване на дългосрочните кредити е от 24 до 72 месеца и в тях не се визира гратисен период.
6. На 15.03.2001 г., на заседание на УС на ДФ "З." с протокол № 3, на база приетите с протокол № 10/22.06.2000 г. Методически указания за отпускането на инвестиционни кредити по финансова линия "Пряко кредитиране създаване на трайни наса>кдения", одобрил отпускането на инвестиционен кредит на "Х.” ООД – гр. В., представлявано от А. К. Н., в размер на 194 895 /сто деветдесет и четири хиляди осемстотин деветдесет и пет/ лева, със срок на погасяване до 120 месеца, в т.ч. гратисен период до 60 месеца и срок за погасяване на главницата от 11.05.2006 г. до 11.04.2011 г., с което нарушил чл.16, ал.1 от Вътрешните правила за отпускане на кредити, поемане на гаранции и субсидиране на земеделските производители, съгласно които срока за погасяване на дългосрочните кредити е от 24 до 72 месеца и в тях не се визира гратисен период.
7. На 05.04.2001 г., на заседание на УС на ДФ "З." с протокол № 5, на база приетите с протокол № 10/22.06.2000 г. Методически указания за отпускането на инвестиционни кредити по финансова линия "Пряко кредитиране създаване на трайни насаждения", одобрил отпускането на инвестиционни кредити, със срок на погасяване до 120 месеца, в т.ч. гратисен период до 60 месеца, на следните фирми:
– "Л.К." АД – гр. Л., представлявано от И.П.Т., в размер на 3 907 304 /три милиона деветстотин и седем хиляди триста и четири/ лева, със срок на погасяване до 120 месеца, в т.ч. гратисен период до 60 месеца и срок на погасяване на главницата от 06.05.2006 г. До 06.04.2011 г.;
– "В. С." АД – с. С., обл. Б.ка, представлявано от Ж. Г. М., в размер на 1 368 696 /един милион триста шестдесет и осем хиляди шестстотин деветдесет и шест/ лева, със срок на погасяване до 120 месеца, в т.ч. гратисен период до 60 месеца и срок на погасяване на главницата от 12.05.2006 г. до 12.04.2011 г.;
– "У.Г." ООД – гр. С., представлявано от И.З. И., в размер на 1 550 000 /един милион петстотин и петдесет хиляди/ лева, със срок на погасяване до 120 месеца, в т.ч. гратисен период до 60 месеца и срок на погасяване на главницата от 10.05.2006 г. до 10.04.2011 г.;
с което нарушил чл.16, ал.1 от Вътрешните правила за отпускане на кредити, поемане на гаранции и субсидиране на земеделските производители, съгласно които срока за погасяване на дългосрочните кредити е от 24 до 72 месеца и в тях не се визира гратисен период.
8. На 10.05.2001 г., на заседание на УС на ДФ "З." с протокол № 6, на база приетите с протокол № 10/22.06.2000 г. Методически указания за отпускането на инвестиционни кредити по финансова линия "Пряко кредитиране създаване на трайни насаждения", одобрил отпускането на инвестиционни кредити, със срок на погасяване до 120 месеца, в т.ч. гратисен период до 60 месеца, на следните фирми:
– "Н.Г." ООД – гр. Я., представлявано от Н. Ж. Л., в размер на 1 321 200 /един милион триста двадесет и една хиляда и двеста/ лева, със срок на погасяване до 120 месеца, в т.ч. гратисен период до 60 месеца и срок на погасяване на главницата от 14.06.2006 г. до 14.05.2011 г.;
– "В.К.М." АД – гр. П., представлявано от Б. Т. Й., в размер на 615 000 /шестстотин и петнадесет хиляди/ лева, със срок на погасяване до 120 месеца, в т.ч. гратисен период до 60 месеца и срок на погасяване на главницата от 25.07.2006 г. до 25.06.2011 г.;
– "А." ООД – с. А., община В.Т., представлявано от Г. Р. Г., в размер на 283 000 /двеста осемдесет и три хиляди/ лева, със срок на погасяване до 120 месеца, в т.ч. гратисен период до 60 месеца и срок на погасяване на главницата от 14.06.2006 г. до 14.05.2011 г.;
– ЕТ "Ю. С. – Ю. К." – с. Г., община П., представлявана от Ю. С. П., в размер на 333 900 /триста тридесет и три хиляди и деветстотин/ лева, със срок на погасяване до 120 месеца, в т.ч. гратисен период до 60 месеца и срок на погасяване на главницата от 14.06.2006 Г. до 14.05.2011 г.;
– "Е.М." АД – гр. Л., обл. Р., представлявано от Г. И. Г., в размер на 360 000 /триста и шестдесет хиляди/ лева, със срок на погасяване до 120 месеца, в т.ч. гратисен период до 48 месеца и срок на погасяване на главницата от 14.06.2005 г. до 14.05.2011 г.;
с което нарушил чл.16, ал.1 от Вътрешните правила за отпускане на кредити, поемане на гаранции и субсидиране на земеделските производители, съгласно които срока за погасяване на дългосрочните кредити е от 24 до 72 месеца и в тях не се визира гратисен период.
9. На 07.06.2001 г., на заседание на УС на ДФ "З." с протокол № 7, на база приетите с протокол № 10/22.06.2000 г. Методически указания за отпускането на инвестиционни кредити по финансова линия "Пряко кредитиране създаване на трайни насаждения", одобрил отпускането на инвестиционни кредити, със срок на погасяване до 120 месеца, в т.ч. гратисен период до 60 месеца, на следните фирми:
– "Г." ЕООД – гр. Я., представлявано от Д.И.М., в размер на 1 339 301 /един милион триста тридесет и девет хиляди триста и един/ лева, със срок на погасяване до 120 месеца, в т.ч. гратисен период до 60 месеца и срок на погасяване на главницата от 14.07.2006 г. до 14.06.2011 г.;
– "И.-К." ООД – гр. Я., представлявано от И. П.И., в размер на 360 000 /триста и шестдесет хиляди/ лева, със срок на погасяване до 120 месеца, в т.ч. гратисен период до 60 месеца и срок на погасяване на главницата от 26.07.2006 г. до 26.06.2011 г.;
– ЕТ "Н.Г." – гр. С., представлявана от Н.К.Г., в размер на 677 406 /шестстотин седемдесет и седем хиляди четиристотин и шест/ лева, със срок на погасяване до 120 месеца, в т.ч. гратисен период до 60 месеца и срок на погасяване на главницата от 25.07.2006 г. до 25.06.2011 г.;
– "С. И КО" ООД – гр. С., представлявано от П. С.Ц. и А. Д.С., в размер на 1 317 750 /един милион триста и седемнадесет хиляди седемстотин и петдесет/ лева, със срок на погасяване до 120 месеца, в т.ч. гратисен период до 60 месеца и срок на погасяване на главницата от 25.07.2006 г. до 25.06.2011 г.;
с което нарушил чл.16, ал.1 от Вътрешните правила за отпускане на кредити, поемане на гаранции и субсидиране на земеделските производители, съгласно които срока за погасяване на дългосрочните кредити е от 24 до 72 месеца и в тях не се визира гратисен период,
като от посочените по-горе деяния могат да настъпят немаловажни вредни последици за ДФ "З." по одобрените 32 бр. инвестиционни кредити, на посочените по-горе фирми и лица, в общ размер на 32 757 782 /тридесет и два милиона седемстотин петдесет и седем хиляди седемстотин осемдесет и два/ лева, поради което и на основание чл.304 от НПК, ОПРАВДАВА подс. В. по повдигнатото му обвинение за извършване на престъпление по чл.282, ал.2, предп.2, вр. ал.1, предл.1, вр.чл. 26, ал.1 от НК.
IV. ПРИЗНАВА подсъдимият В.В.В. (с установена по делото самоличност), за НЕВИНОВЕН в това, че:
На 27.03.2001 г., в гр.С. в качеството си на длъжностно лице по смисъла на чл.93, т.1, б. "б" от НК, заемащо отговорно служебно положение – М. на З.то, Г. и аграрната реформа и Председател на Управителния съвет на Държавен фонд "З.", е нарушил служебните си задължения, конкретно визирани в разпоредбите на:
– Чл.7, ал.2 от Закона за подпомагане на земеделските производители (ЗПЗП):
...."По реда на този закон държавата подпомага само регистрираните земеделски производители"...
– чл.12, ал.2 от ЗПЗП:
...." За изпълнение на задачите по ал.1, Фондът:
– отпуска субсидии;
– отпуска целеви кредити;
– покрива изцяло или отчасти разходите за лихви по банкови кредити;
– дава гаранции и поема поръчителство."...
– чл.16, ал.1 от Правилника за устройството и дейността на ДФ "З." (ПУДДФЗ):
..."Фондът подпомага земеделските производители за инвестиции в З.то с цел:
– повишаване на земеделското производство на основата на минимизиране на производствените разходи;
– преструктуриране на З.то във връзка с присъединяване на страната към Европейския съюз;
– повишаване на трудовата заетост;
– разширяване на производството на земеделски стоки и тяхното адаптиране към пазара;
– прилагане на екологично съобразни земеделски технологии за опазване на околната среда, почвеното плодородие и генетичния фонд;
– развитието на З.то в районите с неблагоприятни природни условия;
– закупуване на земя за създаване и/или разширяване на земеделското производство."...
– чл.17 от ПУДДФЗ:
..."Фондът финансово подпомага производството на земеделска продукция, определена в годишния доклад по чл.З от Закона за подпомагане на земеделските производители"...
– чл.26, ал1 от ПУДДФЗ:
..."Субсидиите се предоставят чрез:
1. възстановяване частично на лихвата по отпуснатите на земеделските производители кредити от търговските банки;
2. финансиране изцяло или частично материалните разходи на земеделски производства по програмите на Фонда;
3. премиране на получена земеделска продукция, изкупена от определени на конкурсна основа търговци."...
– чл.28, т.2 от ПУДДФЗ :
.. ."Фондът не предоставя субсидии на:
.. .т.2 "юридически и физически лица, които не отговарят на изискванията на Закона за подпомагане на земеделските производители и този правилник"...
– чл. 29 ал.1 от ПУДДФЗ:
..." Кредитите, които предоставя Фонда са целеви, обезпечени и с преференциални лихвени равнища....",
с цел да набави облага за "А." – Карлово, на проведеното на 27.03.2001 г. заседание на УС на ДФ "З." е дал съгласие преди сключването на договори за пряко кредитиране на земеделски стопани и само въз основа на представен и подписан от "А." – гр.Карлово. списък на сключени с клиенти договори за покупка на селскостопанска техника, без договорно основание, да бъдат приведени на "А." АД – гр. Карлово. (т.е. на не регистрирано като земеделски производител лице), авансово на два транша сумата в размер на 2 500 000 лв., от които реално са преведени 2 000 000 съответно с платежно нареждане от 06.04.2001 г. – 1 000 000 лв., и с платежно нареждане 31.05.2001 г. – 1 000 000 лв., като кредитирането е без обезпечение, и от това са настъпили значителни имуществени вредни последици за ДФ "З." в размер на 1 107 723 лв., в резултат на това, че за тази сума Фондът не е сключил със земеделски стопани договори за предоставяне на целеви кредит по проект "А." за покупка на трактори от "А." – Карлово,
и случаят е особено тежък по смисъла на чл.93, т.8 от НК, с оглед размера на настъпилите вредни последици и качеството на подсъдимия като Министър, поради което и на основание чл.304 от НПК, ОПРАВДАВА подс. В. по повдигнатото му обвинение за извършване на престъпление по чл. 282, ал.З, вр. ал.2, вр. ал.1, предп.1 от НК.
V. ПРИЗНАВА подсъдимият В.В.В. (с установена по делото самоличност), за НЕВИНОВЕН в това, че:
На 09.06.1999 г., в гр.С., в качеството си на длъжностно лице по смисъла на чл.93, т.1, б. "б" от НК, заемащо отговорно служебно положение – М. на З.то, Г. и аграрната реформа и председател на Управителния съвет на Държавен фонд "З.", е нарушил служебните си задължения, конкретно визирани в разпоредбите на:
– чл.7, ал.2 от ЗПЗП:
..."По реда на този закон държавата подпомага само регистрираните земеделски производители"...
– чл.12, ал.1 от ЗПЗП:
..." Фондът подпомага земеделските производители за:
1. инвестиции в З.то;
2. производство на земеделска продукция за пазара;
3. създаване и развитие на частни земеделски стопанства и организациите по чл.9;
4. развитието на З.то в райони с влошени социално-икономически характеристики или неблагоприятни природни условия;
5. опазване и подобряване на почвеното плодородие, генетичния фонд и развитие на екологичното З.;
6. развитие на производствената структура на З.то;
7. проектиране, строителство, реконструкция и основен ремонт на хидромелиоративната инфраструктура, която е предадена в собственост на земеделските производители, организирани в сдружения за напояване.
8. закупуване на земя за създаване или разширяване на земеделско производство;
9. създаване на животновъдни ферми и закупуване на генетичен фонд от риби и други водни организми;
10. дейности за обучението, информационното и консултантското им обслужване;"...
– чл.16 ал.1 от ПУДДФЗ:
..."Фондът подпомага земеделските производители за инвестиции в З.то с цел:
– повишаване на земеделското производство на основата на минимизиране на производствените разходи;
– преструктуриране на З.то във връзка с присъединяване на страната към Европейския съюз;
– повишаване на трудовата заетост;
– разширяване на производството на земеделски стоки и тяхното адаптиране към пазара;
– прилагане на екологично съобразни земеделски технологии за опазване на околната среда, почвеното плодородие и генетичния фонд;
– развитието на З.то в районите с неблагоприятни природни условия;
– закупуване на земя за създаване и/или разширяване на земеделското производство."...
– чл.17 от ПУДДФЗ:
..."Фондът финансово подпомага производството на земеделска продукция, определена в годишния доклад по чл.З от Закона за подпомагане на земеделските производители"...
– чл.26, ал1 от ПУДДФ
Речта която произнесе за делото на Венцислав Върбанов, може да се разбере какъв СЪДИЯ е Петя Крънчева. Скоро ще кара Мерцедес, оправдаваш мафиот и се качваш в Мерцедес.
не са нужни коментари,тая мастит съдийка крънчева трябва незабавно да бъде уволнена.иначе и кучетата ще ни се смеят на калпавата държава
Че има много натоварени съдии е вярно, че има и по някой друг свестен съдия и това е вярно, но наглеците са безчет. За толкава ненаказуеми се смятат и това е защото цялата съдебна система е превърната в семейно ООД. Ужким конкурси се провеждат и кои са отличниците в тези конкурси? Въпрос с понижена трудност. Всеки може да си отговори.
Перфектна Марионетка е тази Крънчева,така става с грозните,хубавите ги правят проститутки.Да живее Булгаристан.
АМАН ОТ ПЛАТЕНИ СТАТИИ. ЩОМ НЯКОЙ ИМА ПОВЕЧЕ ХЕНАПИСАНИ МОТИВИ, ЗНАЧИ ДРУГИЯТ Е НЕВИНЕН. А КАК СТОЯТ НЕЩАТА ПО СЪЩЕСТВО, КАКВИ СА ПОСЛЕДСТВИЯТА ОТ НАРУШЕНИЯТА - С ДНИ ИЛИ С ГОДИНИ СА ПРОСРОЧВАНИ, ДАЛИ НЯКОЙ Е УМРЯЛ, ИЛИ СА МУ СЪСИПАЛИ ЖИВОТА, А ДРУГИЯТ Е ПОЧАКАЛ 1 МЕСЕЦ ПОВЕЧЕ - ТОВА НЯМА ЗНАЧЕНИЕ. ТАЗИ СТАТИЯ Е АГИТАЦИЯ ЗА СЛАБОУМНИ.
nai golemia maitap e che tazi gospoja ne si pishe sama motivite a i GI pishat i tia dt VSS go znajat ama si trajat stoto sa go spodeliali pod surdinka.Vseki sudia si ima stil i lesno moje da buda hvanat v taja dalavera..Daje bratiata amerikanci imat takava komputurna prgramka:)))
Към 40 и 52 Вопрос: Кажете моля,каква е тарифата,колко плащат за работа на форуми?Ако е подходяща,ще помисля по въпроса.-)))
52-ри,Ти добре ли си с куфелника?