Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пиарът на Търговския регистър е доста по-скъп от поддръжката му

Агенцията по вписванията плаща 130 000 лева годишно за медийна реклама и връзки с обществеността

3 коментара
Пиарът на Търговския регистър е доста по-скъп от поддръжката му

Сривът на Търговския регистър през август миналата година остави държавата без една от най-важните ѝ информационни системи и предизвика криза за целия бизнес и гражданския оборот. Половин година по-късно властите все още не са съобщили какви са били причините за дефектирането на дисковете за данни, нито защо резервните системи на Агенцията по вписванията не са сработили. За сметка на това агенцията продължава да взема твърде странни управленски решения.

Сега става ясно, че агенцията харчи повече за медийна реклама и пиар услуги, отколкото за техническа поддръжка на уязвимия Търговски регистър. Информацията бе предоставена на Mediapool след запитване по реда на Закона за достъп до обществена информация.

В разгара на кризата с блокиралия регистър ръководството на Агенцията по вписванията обяви, че системите се поддържат от фирмата "Лирекс БГ". Технологичната компания върши това срещу 90 000 лева на година. Информацията бе обявена през август м.г. от тогавашната шефка на агенцията Зорница Даскалова.

Тези пари са достатъчни за заплатите на едва двама квалифицирани специалисти по информационни технологии за срок от една година. Сривът на регистъра обаче доведе до забавяния, хаос и проблеми за българския бизнес, без да е ясно има ли гаранции за сигурността на масива от данни и неговото управление.

За сметка на това е видно, че Агенцията по вписванията има доста по-важна стратегическа цел – как да си поддържа имиджа.

На 7 юни миналата година е сключен договор с PR-фирмата "Пюър" ЕООД. Общата му стойност е 28 800 лева с ДДС. Срещу това фирмата се е наела да напише комуникационна стратегия, да се занимае с графика на събитията на агенцията, да поддържа база данни с журналисти, да пише съобщения и други. За всички тези дейности Агенцията по вписвания има щат за специалист за връзки с обществеността.

Предметът на договора с "Пюър" подозрително много прилича на двойно плащане. От една страна се поддържа служител на щат в агенцията, а от друга страна се плащат по 2400 лева на месец за писане на прессъобщения.

Другият голям външен договор за услуги на Агенцията по вписванията е с "Дарик радио". Той е сключен на 1 януари тази година. Срещу 101 400 лева медията се ангажирала да излъчи 780 информационни спота от по 30 секунди на Агенцията по вписванията за цялата година.

Така общата сума по медийни и PR договори с Агенцията по вписвания достига сумата от 130 200 лева. За сравнение, тя е с почти 50% по-висока от 90-те хиляди лева, които агенцията плащаше на "Лирекс БГ" по време на срива на регистъра.

През ноември миналата година се разбра, че ръководството на Агенцията по вписванията е раздало близо 700 000 лева бонуси на служителите, въпреки блокиралия регистър. Солиден бонус е взела и изпълнителната директорка Габриела Козарева, която встъпи на поста през август. Най-високият бонус в агенцията е бил в размер на близо 5000 лева. Други десетина служители са получили между 3000 и 4000 лева. Проверка на Министерството на правосъдието не откри нарушения при раздаването на допълнителните възнаграждения.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит в 08:49 на 07 март 2019 от автора.
    #3
  2. pepe
    #2

    Така де, ПР-а е важен, защото през ПР-а могат да се дават поръчки на свои хора, или да се прави "ти на мене, аз - на твоите хора". А IT-то - там трябва да се върши работа, и то от хора, които могат да я вършат. Не можеш да сложиш калинка-роднинка да ти върши тази работа /но можеш да опиташ де, лошото е, че след това като ти излязат от строя сървърите, цялата държава разбира, че и навънка се чува/...

  3. Един препатил
    #1

    Агенцията по вписванията ще плати на "Дарик радио" 101 400 лева за излъчване на информационни спотове. Интересно е и колко други такива договори има "Дарик радио" с държавни институции. А след това най-интересно ще бъде каква предизборна агитация на ГЕРБ за евроизборите ще бъде излъчена по "Дарик радио". И на каква цена.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.