ПИБ, СИБанк и Росексимбанк поеха банковото обслужване на железничарите

На 29 август 2003 г. БДЖ и НК "Железопътна инфраструктура" са подписали с три предварително селектирани и избрани банки договор за предоставяне на овърдрафт по сметки на работниците и служителите за уреждане на всички просрочени плащания в системата на железниците.

Министърът на транспорта и съобщенията Николай Василев обяви, че става въпрос за Първа инвестиционна банка, Росексимбанк и СИБанк. Неговото ведомство се намесило в последния етап на преговорите между двете компании и банките и допринесло за намаляване на разходите за банкови такси с близо 1 млн.лв.

Василев коментира, че поемайки обслужването на служителите трите банки печелят близо 30 хиляди нови клиента.

На работниците ще бъдат открити картови сметки. Ще се гарантират и просрочените до момента 2 месечни заплати (средно коло 800 лв. на човек), като сумата за нетните възнаграждения ще бъде осигурена чрез овърдрафт по който няма да се плаща лихва. Задължението по овърдрафта ще трябва да бъде покрито до две години.

Банките ще захранят сметките на служителите на БДЖ с 6,583 мил. лв., а на НК ЖИ с 4,976 мил. лв., с което ще се преодолее изоставането на плащанията в системата. Министър Василев обясни, че това са чистите суми, които трябва да получат служителите. Извън това са плащанията на ДОД и социални осигуровки, които са още над 4 млн.лв.

Василев уточни, че редовното изплащане на заплати в железниците зависи основно от изпълнението на ангажиментите на Кремиковци. Според него комбината има просрочени задължения по подписаното ново споразумение за превоз на товари.

Той даде пример с 804 370 лв., който е трябвало да пристигне до 28 август, но тогава не са дошли 100 201 лв. от тази сума. Не били платени и 756 364 лв., които били дължими на 29 август.

От металургичния комбинат коментираха за mediapool.bg, че изпълняват стриктно задълженията си. По договор сумите трябвало да бъдат преведени до 7 дни след фактурирането им и този срок не бил изтекъл.

Днес Василев отново предупреди, че ако закъсненията продължат може да премине към крайни действия. Според него БДЖ изпълнява всичките си ангажименти по споразумението си с Кремиковци.

Още от Бизнес

Какво би означавало отпадането на мониторинга на Европейската комисия?