Пием по-малко бира и безалкохолни заради кризата

Пием по-малко бира и безалкохолни заради кризата

Влиянието на икономическата криза се усеща вече и на пазарите на бира и безалкохолни напитки, където са спаднали продажбите за първото шестмесечие на 2009 г. спрямо същия период на миналата година. Българинът е свил потреблението на пенливата течност с 4 на сто за периода, а консумацията на минерални води и газирани и натурални сокове спада второ тримесечие с 5 на сто, сочат данни на Съюза на пивоварите в България и на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки, оповестени в понеделник.

На вътрешния пазар са продадени 2 507 490 хектолитра пиво, а за износ са заминали 28 632 хектолитра, съобщи пред журналисти Владимир Иванов, председател на Съюза на пивоварите. Според него спадът в консумацията е свързан със свиването на разходите на българина заради кризата, думата си казва и слабият туристически сезон, който също е следствие на икономическата стагнация.

Консумацията на безалкохолни и минерални води за полугодието е 755 млн. л, което е с 39 милиона литра по-малко в сравнение със същия период на предходната година. Най-сериозно е засегнат сегментът на скъпите напитки - изпити са с 14 на сто па-малко енергийни и спортни напитки и с 12 процента надолу е консумацията на нектарите и натуралните сокове. С 8 процента са намалели продажбите на разтворими и негазирани напитки с ниско плодово съдържание. Най-слабо засегнат е сегментът на минералните води и газираните напитки – с 4 на сто.

Ръст бележи единствено консумацията на напитките тип “лайт“ и на студените чайове за сметка на преразпределението на пазара на различните видове напитки, сочат данните на браншовата организация.

Според асоциацията свиването на семейните бюджети и ръста на безработицата са сред основните причини за намаляване на потреблението на безалкохолни напитки, чиито цени останат на миналогодишните нива.

Споделяне
Още от Бизнес