Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пикът на социалния интернет предстои

0 коментара
Марвин Лиао

Социалният интернет не е достигнал своя връх и ще продължи да се развива и печели потребители. Това заяви Марвин Лиао, експерт с дългогодишен опит в международната интернет компания Яху на среща посветена на последните тенденции в онлайн рекламата организирана от Investor.bg.

Лиао посочи, че социалната мрежа Фейсбук може да е набрал 900 млн. потребители за 5 години, но в света хората, които ползват интернет, са 2 милиарда. Пазари като Индия, Русия, Индонезия, крият голям потенциал, посочи Лиао, който е управлявал големи мултифункционални екипи в редица държави.

 

Освен общуване и поддържане на връзка с близки и приятели, социалният интернет позволява дейности, които се извършват офлайн, да се пренесат в онлайн пространството, и то по-бързо, по-добре и по-евтино.

 

Три са основните етапи в развитието на интернет, според експерта. Докато в периода 1995-2001 г. основният двигател е бил достъпът, форматът – банери, а целта – осведоменост, между 2001 г. и 2008 г. основните характеристики на глобалната мрежа стават информацията и търсенето, а целта – резултатност. От 2009 г. обаче интернет се намира в нова фаза, в която акцентът е поставен върху социалното, налагат се видеото и приложенията, а фокусът е насочен към емоциите, посочи Лиао.

 

Една от основните предпоставки за развитието на онлайн пазара е наличието на добра интернет инфраструктура, и в това отношение България превъзхожда значително много други страни, смята Марвин Лиао. Един от съветите, които той отправи към онлайн специалистите у нас, е да се учат от грешките, които са допуснали развитите пазари.

 

По отношение на сливанията и придобиванията например много компании правят ужасни грешки, а трябва да се продължава с инвестициите и развиване на съдържанието на сайтове, които придобиват, коментира експертът.

 

В Гърция, дори и в сегашната обстановка, онлайн пазарът продължава да расте и да заема все по-голям дял на фона на рецесията и спад на целия рекламен пазар, посочи Лиао. Той отбеляза, че сега ръстът не е от порядъка на 30-40% както преди години, но е факт, че тенденцията към растеж се запазва и не виждам причина да не продължи. “А ако това става в Гърция, може да стане и в България”, коментира Лиао.

 

Над 1.2 милиарда са достигнали потребителите на мобилен интернет в световен мащаб, което представлява 45% ръст за последните 4 години, посочи Рая Юнакова от “Майкрософт България”.

 

45% от хората в света имат покритие на 3G мрежа, а 10% от активността в интернет през 2011 г. идва от мобилни устройства, което означава 50% ръст спрямо 2010 г.

 

Една четвърт от приложенията в смартфоните се стартират само веднъж, а само 1% от изтеглените приложения се използват редовно, без значение от коя област на живота на потребителите са те, показват пазарните проучвания на технологичните компании. Това означава, че или не са достатъчно добри и не могат да привлекат вниманието им, или са прекалено много и се губят в морето от мобилни приложения, коментира Юнакова.  

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.