Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пили сме повече и по-евтини безалкохолни през 2004 г.

0 коментара

Запазва се ясно изразената от няколко години тенденция за увеличение на консумацията на безалкохолни напитки. През 2004 г. освен че българинът е изпил с 16 на сто повече сокове, бутилирана вода, студени чайове и газирани напитки, той ги е купувал на по-ниски цени в сравнение в придешната година. Това сочат данните на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България (АПБНБ) за миналата година, оповестени във вторник.

През 2004 г. българинът е изпил средно 137 литра безалкохолни напитки. Това е с 20 литра повече на човек от населението в сравнение с 2003 г. На пазара са били реализирани 1,065 млрд. литра безалкохолни напитки, които по цени на дребно на българския пазар носят близо 782 млн. лева.

Делът на безалкохолните напитки в общото потребление на търговски марки от всички видове напитки на пазара е нараснал от 55 на 57 процента.

И през тази година най-динамично се развива потреблението на минерални води. Тяхната консумация се е увеличила с 29 процента или с 95 млн. л в повече. На глава от населението това прави 54 л годишно, според данните на АПБНБ.

Над 40 марки бутилирани натурални минерални и трапезни води в изключително голямо разнообразие от опаковки и разфасовки предлагат производителите на българския пазар. Расте потреблението на води в големи разфасовки, предназначени за консумация в домашни условия. Разширява се пазарът на води, предлагани чрез водоохладителни съоръжения в галони 19,4 литра, като потреблението им е нараснало с 24 на сто. Износът на минерални води е нараснал със 17 на сто.

Пазарният дял на бутилираните води продължава да нараства, с тенденция да доближи този на газираните напитки. Техният дял през 2004 г. достигна 39 на сто спрямо 43 на сто на газираните напитки, чието потребление е било 462 млн. литра или 60 л на човек.

Групата "колови" напитки държи лидерски позиции с дял от 29 процента. Расте интересът на потребителите към напитките тип "лайт". Значително се е увеличила консумацията на газирани напитки "с плодови аромати" и "портокал".

Потреблението на плодови сокове и нектари през 2004 г. е достигнало 8 литра на глава от населението и е с 8,6 процента повече от предходната. Това се дължи на многообразието от миксове, на опаковки и разфасовки, навлизането на пазара на вносни продукти, обясняват от АПБНБ.

Обемът на потребление на негазирани напитки през 2004 г. е достигнала 114 млн. литра, което с 11 процента по-високо от предходната. Купувачите у нас продължават да проявяват интерес към тези питиета и пуншовете, чийто обем е нараснал с 21 на сто.

Увеличено е потреблението на студен чай, спортни и енергийни напитки с близо 2 млн. литра, но техният общ пазарен дял е само 0,5 процента.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.