Пилотът, превозвал футболиста Сала, не е имал търговски лиценз

Разследващите публикуваха нови снимки от отломките на самолета

Пилотът на самолета, който катастрофира с аржентинския футболист Емилиано Сала на борда, не е имал лиценз за търговски полети, заявиха разследващите инцидента със смъртта на 28-годишния нападател и 59-годишния пилот Дейвид Иботсън, цитирани от ББС в понеделник.

От британското Бюро за разследване на въздушни инциденти потвърдиха, че Иботсън е притежавал личен пилотски лиценз, което означава, че не е можел да вози пътници срещу възнаграждение. Все пак той е можел да качва на борда пасажери за споделено пътуване. Все още не е ясно дали случаят със Сала е такъв.

"Все още не е ясно на каква база е пътувал пасажерът на полет N264DB, но преди това пилотът е превозвал пътници на базата на споделени разходи“, пише във временния доклад на бюрото.

Самолетът, управляван от Иботсън и със Сала на борда, изчезна от радарите на  21 януари край британския остров Гърнзи. Машината превозваше футболиста от френския град Нант, за чийто клуб играеше, до Кардиф, към чийто тим трябваше да се присъедини след рекорден за уелсците трансфер от 15 млн. паунда.

Пред "Таймс" футболният агент Уили Маккей, който е бил нает със сина си Марк от "Нант" за осъществяване на трансфера, казва, че синът му е уговорил самолета, който вече бил изпълнил полети за брокери на сделката предишните седмици.

Самолетът, модел Пайпър ПиЕй-46 Малибу (Piper PA-46 Malibu) от 1984 година, е бил регистриран в САЩ и тамошната Федерална авиационна администрация трябва да каже дали полетът е бил легален, пише ББС.

Разследващите още не са наясно и дали лицензът на Иботсън му е позволявал да лети нощем. Въздушният контрол в Джърси е установил, че около 40 минути след излитането от Нант в 19:15 часа местно време самолетът се е движил на по-ниска височина от изискваното.

Метеорологичният радар по същото време показвал "дъждове, някои от тях поройни, които били в района на самолета“. В 20:02 часа пилотът поискал разчистване за снижаване, но след това отказал ново спускане и с думите,че е избегнал лек проблем, е информирал, че се връща на височина от 5 хил. метра. Десет минути по-късно отново е поискал снижаване и извършил две слизания и качвания на височината, преди да изчезне от радарите.

Останките от самолета бяха намерени на морското дъно на дълбочина от около 68 м, а на 7 февруари бе забелязано и тяло сред тях, което се оказа на Сала, припомня докладът, който публикува и нови снимки от отломките на дъното на Ла Манша.

"Самолетът бе значително повреден, като основата му бе на три части, които се държаха от електрически и летящи контролни кабели. Двигателят бе премахнат от зоните на пилотската кабина, а секцията на фюзелажа бе отчупена от предницата, свързана с крилото“, пишат разследващите.

Самолетът не е съдържал данни от черна кутия и гласови записващи устройства, защото не е било задължително.

Тялото на Дейвид Иботсън все още не е открито. Издирването му ще бъде подновено, след като благотворителна кампания събра 250 хил. паунда за подводната акция,, която бе прекратена заради лошото време.

Споделяне

Още по темата

Още от Свят