Пилоти отхвърлят плановете на ЕС за увеличение на летателните часове

Пилоти предупредиха за заплаха от отмяна на полети през лятото по повод спорните планове за увеличаване на максималните летателни часове, предаде Би Би Си.

Рискът от катастрофи може да нарасне шест пъти, заявиха пилотите от асоциацията на британските пилоти и още 14 европейски обединения на пилотите.

Пилотите могат да откажат новите летателни часове, ако има риск за живота на пътниците или ако се увеличават възможностите за забавяния.

Предложението на Европейския съюз е задължителните летателни часове да се увеличат от сегашните 12 на 14.

Някои авиокомпании обявиха, че предложенията на ЕС няма да засегнат летателните часове на техните пилоти, но според британската асоциация под натиска на конкуренцията те ще бъдат принудени да въведат промени.

Генералният секретар на британската асоциация на пилотите обясни: "Съгласно предложението на ЕС ще бъде възможно авиокомпания да каже на двама пилоти да летят от Лондон за Сидни с кратък престой в Банкок или Сингапур, вместо сегашната практика екипажът на полета да е от четирима пилоти. Опитът ни казва, че това ще бъде катастрофално".

Плановете предвиждат съкращение на почивните часове и да няма ограничение на последователните нощни полети, които могат да бъдат изисквани от един пилот, според британската асоциация.

Тя цитира доклад на федералните авиационни власти във Вашингтон, според който пилоти, които работят 13 и повече часа, са шест пъти по-предразположени да направят катастрофа.

Според асоциацията плановете на ЕС са непрактични, опасни и несериозни.

Британският евродепутат - лейбърист, който постави пред Европейския парламент въпроса с летателните часове, заяви, че летателните часове за британските пилоти няма да се увеличават.

"В момента имаме 15 различни системи и се опитваме да ги приведем под общ чадър на ЕС. Евродепутатите определиха максимален лимит, над който пилотите не могат да бъдат карани да работят повече.

Британските пилоти имат едни от най-добрите правила, що се отнася до летателните часове и в този доклад няма нищо, което може да им попречи да продължат да работят по същата схема", каза той.

Бритиш еъруйс казаха, че промените едва ли ще засегнат пилотите им.

В специално изявление на авиокомпанията се посочва:" Ние подкрепяме опитите на ЕС да хармонизира летателните часове на пилотите в Европа и в същото време смятаме, че нашите собствени споразумения ще останат в сила и няма да бъдат променяни условията за работа на нашите пилоти".

От Върджин Атлантик казаха, че няма да бъдат засегнати от новите регулации, техните пилоти изпълняват един дълъг полет и изчакват човек за обратния полет.

Изиджетс казаха, че за тях новите предложения не са проблем, тъй като налетените от техните пилоти часове не надхвърлят 750 годишно, което е доста под максималните 900 часа.

Сдруженията на пилотите обаче казват, че каквото и да говорят в момента авиокомпаниите, конкурентният натиск ще ги накара да променят схемите си.

Те ще изложат совите виждания пред съвета на транспортните министри на ЕС в четвъртък.

Още от Свят

Какво би означавало отпадането на мониторинга на Европейската комисия?