Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пилотите на етиопския "Боинг" не са могли да спрат пикирането му

Изпълнявали са инструкциите, но не са успели да контролират машината, сочи предварителният доклад за катастрофата

2 коментара
Пилотите на етиопския "Боинг" не са могли да спрат пикирането му

Пилотите на Етиопските авиолинии са следвали инструкциите, когато техният самолет "Боинг МАКС 8" е започнал да пикира преди катастрофата на 10 март, при която загинаха 157 души. Въпреки това те не са успели да поемат контрола над машината, сочи предварителният официален доклад за инцидента, обявен от министъра на транспорта Дагмавит Могес, цитирана от световните агенции в четвъртък.

Разследването сочи, че преди да падне, самолетът на няколко пъти е започвал да пикира, въпреки действията на екипажа. Пилотите неколкократно са се опитали да изпълнят предоставените от производителя "Боинг" инструкции за действие в подобни ситуации, но не успели да изправят носа на самолета.

Пикирането е било задействано от програма за подобряване на маневрите на машината (Maneuvering Characteristics Augmentation System, MCAS). При нея сензори, разположени на носа на машината, я задействат автоматично, без да уведомяват пилота, в случай на прекалено стръмно изкачване на самолета, което може да доведе до спиране на машината, и системата навежда носа.

Екипажът на практика не е успял да деактивира тази програма. В записите на черната кутия се чувало как капитанът на полета на три пъти е извиквал "Издигни го", след като е инструктирал помощника си да информира службата за въздушен трафик, че имат проблем с контрола на полета.

Преди да бъдат обявени резултатите от доклада, американската телевизия "Ей Би Си" съобщи, цитирайки източник, близък до разследването, че системата MCAS се е активирала и е забила носа на самолета надолу, заради повреден датчик, следящ ъгъла на полета. Възможно е този датчик да е бил повреден в резултат на сблъсък с птица или друг предмет.

Допуска се, че грешни сигнали от такъв датчик може да се причинили и катастрофата на "Боинг 737 Макс" на индонезийската авиокомпания "Лайън Еър" край Джакарта миналия октомври, когато загинаха 188 души, съобщава агенция Блумбърг

"Препоръчва се производителят да преразгледа системата за контрол на полета", заяви Могес на пресконференция в Адис Абеба.

След като Боинг направи оценка на системата за контрол на самолета, авиационните власти трябва да потвърдят, че проблемът е бил решен, преди да се разреши подновяване на полетите с този модел, добави Могес.

След катастрофата в Етиопия, която беше втората със самолет от новия модел на Боинг, страни от цял свят забраниха полетите на самолетите от този модел.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. lz2gkk
    #2

    Ето това, компютърът да е по-важен от човека и да може да игнорира пилотите, е голяма дивотия, много голяма!

  2. Baraev
    #1

    Докато боинг не прекрати порочната практика при наличие на повече от един датчик следящ дадена променлива да взима информация само от един от тези датчици, проблемите само ще се трупат. Еърбъс са точно обратното - 100 датчика да има следящи дадена променлива, информация ще се взима от всички датчици ..

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.