Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пилотите на разбилия се Ан-148 се ругали до падането на самолета

1 коментар
Пилотите на разбилия се Ан-148 се ругали до падането на самолета

Данните от разшифрованите записи на черните кутии на разбилия се в Подмосковието руски самолет Ан-148 показват, че виждайки различни показатели на скоростта на своите дисплеи, пилотите се ругали докато машината не се забила в земята. При катастрофата, станала на 11 февруари, загинаха 71 човека. Данните са предоставени на следствието от специалисти на Междудържавната авиационна комисия (МАК) и са приобщени към делото, съобщи в петък Светлана Петренко от следствения комитет на Русия. Тя обаче отказа да каже какво съдържат записите.

Според източници на "Комерсант" записите, които е трябвало да бъдат възстановявани няколко дни заради силните увреждания на черната кутия, се оказали съвсем кратки. В началото, преди да излетят от летище Домодедово, пилотите четат контролната карта, привеждат в действие или проверяват различни прибори и механизми. Не включват обаче отоплението на устройството, което отчита информацията от датчиците на скоростта, макар че това действие е записано в картата.

Скоро след излитането пилотите обръщат внимание на критично ниските и отличаващи се показания за скоростта. Те се опитват да решат проблема, ругаейки се, като в същото време увеличават скоростта и наклоняват самолета към земята. Самото стълкновение със земната повърхност произтича под нечленоразделните вече викове на пилотите, твърди източникът на "Комерсант".

Според него разшифрованите данни свидетелстват за това, че пилотите така и не са разбрали какво е предизвикало изкривяването на показанията за скоростта, изписани на дисплеите им и съответно не успели да се справят в тази критична ситуация.

Отчитайки всичко това, руският авиационен регулатор Росавиация е ангажирал водещи пилоти – инструктори, за да разработи програма за провеждане на симулация на полети с отказ на различни прибори на комплексния пилотажен тренажьор за Ан-148, намиращ се в държавния университет по гражданска авиация в Санкт Петербург. Там ще бъдат обучавани пилоти, които управляват такива самолети.

Експертите от МАК смятат, че невключването на отоплението е могло да доведе до обледеняване на трите приемника, намиращи на фюзелажа и съответно – до изменение на параметрите на предаваните от тях данни на дисплея на пилотите. Както установиха експертите, при височина на самолета около 2 хил. метра, индикаторът за скорост на един от пилотите е показвал недопустимо ниските за такава ситуация 200 км/ч, а на друг пилот е отчитал на нула, докато в същото време реалната скорост на самолета е била 600 км/ч. Тогава екипажът изключил автопилота и целият останал полет преминал на ръчен режим.

Екипажът е предприел рязко снижаване, за да набере, както му се струвало, недостигащата скорост, в резултат на което самолетът се е врязал в земята.

От производителя на Ан-148 - "Гражданские самолеты Сухого" - заявиха след катастрофата, че при тестове самолетите им се справят успешно дори при обледеняване, дори при по-затруднени условия от тези, които се изискват за сертифициране.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Дядо ми Петър
    #1

    И като насочили самолета към земята останките му се разпръснали на повече от километър. Четиво за безнадеждни наивници. Гледайте по Нейшънъл Географик предаването "Разследване на самолетни катастрофи". Всяко разследване отнема месеци и години докато експертите се произнесат за причината. Само на руските експерти всичко им е ясно още преди самолетът да е паднал. (Също както на нашия Цвъц всичко му беше ясно още докато пистолетът на убиеца пуши, та веднага ни го обясняваше по телевизора).

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.