Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пилотите за новите F-16 ще се учат на L-39

Изтребителната авиация отново се оплака, че не лети достатъчно

9 коментара
F-16 Block 70, сн. "Локхийд Мартин"

Обучението на пилотите, които ще усвояват новите F-16 Block 70, вече започна. Първоначално те ще тренират на самолет L-39 ZA, а след това ще заминат за САЩ.

България закупи от САЩ и "Локхийд Мартин" осем F-16 Block 70 за 2.1 млрд. лева, като се очаква първите шест машини да пристигнат в България през 2023, а последните две през 2024 година.

Според плановете на министерството дотогава пилотите вече трябва да са обучени.

В програмата са включени пилоти от военновъздушната учебна база "Георги Бенковски" – Долна Митрополия и авиобазите "Граф Игнатиево" и "Безмер".

Те ще минат първо през теоретично обучение, след което ще бъдат допуснати до летателна дейност.

"Предстои ви да преминете през сложни подготовки, да научите още много от вашите инструктори. Вие сте от малкото пилоти, които имат уникалния шанс да придобият широк спектър на способности, които след това да приложите и надградите в по-нататъшното си обучение", каза командирът на ВВС генерал-майор Цанко Стойков, цитиран от пресцентъра на МО.

Теоретично и практическо обучение ще се проведе изцяло във военновъздушната учебна база "Георги Бенковски" с "използване на натрупания опит от проведените през 2014 и 2016 година курсове за интензивна летателна подготовка".

След успешното завършване на курса на пилотите им предстои да продължат обучението си в САЩ.

Паралелно с обучението България ще трябва да подготви и необходимата инфраструктура за изтребителите F-16 Block 70.

За целта са предвидени 300 млн. лева за следващите три години. Тези средства са извън платените на САШ 2.1 млрд. лева.

На този фон командирът на база "Граф Игнатиево" бригаден генерал Димитър Петров коментира в края на миналата седмица, че "2019-а е била поредната трудна и динамична година". 

"Тревожен е фактът, че общият нальот на летците през 2019 г. е най-нисък за последните 7 години, основно поради недостатъчния брой изправна авиационна техника и ограничени ресурси. Изключение прави 2017 г. Ето защо, безопасността на полетите беше основен приоритет в летателната подготовка", каза Петров.

До пристигането на новите машини ВВС разчитат на съветските МиГ-29 , за да охраняват въздушното пространство.

Заради недостатъчната техника българските пилоти годишно прекарват в пъти по-малко часове във въздуха от колегите им в НАТО.

Екипът на военния министър Красимир Каракачанов сключи рамкови договори за поддръжката на МиГ 29 и щурмовиците Су-25, които може да достигнат общо около 200 млн. лева.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Естествено
    #9
    Отговор на коментар #8

    Успокой топката. ☺ Въпроса за това кой раздаде българските земи след ВСВ сме го изяснили - СССР. F-35 България не може да получи по същата причина по която и Турция. Румъния обаче получи. Сега и Гърция. А ако ще се занимаваш със статистика посочи и тази за продуктите на твоята родина. За сравнение. ☺

  2. Zlatan
    #8

    Естествено : Какво са 30 самолета за Индия ? България при комунизма имаше над 300 летателни бойни еденици. Я провери кой купува С 400 ? 30 самолета за 3 млр долара купува Гърция и то Ф-35 , а не старите Бракми Ф-16 за повече от 2 млрд. долара. Затова гърците ни наричат кондрокефали-дебелоглавци. Затова в 2 световни войни са победители и ни взеха Егейска Македония и Тракия. Всички височини по Южната ни граница са гръцки, а не български. Затова Помпео ги обяви за стожер на Балканит. Не България, а

  3. Естествено
    #7
    Отговор на коментар #4

    Само дето индийците първо се отказаха да купуват руски самолети, след като пакитата ги направиха луди калики през февруари 2019 г. Логично е да търсят нещо, с което да се противопоставят на F-16. "индийските Су-30МКИ въоръжени с Р-77 не са успели да излязат на позиция за стрелба, докато пакистанските F-16 са извършили пускове по тях с AIM-120".Източник: https://www.aeropress-bg.com/news/military-aviation/6228-индия-смята-да-снабди-своите-су-30мки-с-израелска-ракета-за-въздушен-бой

  4. Александър Борисов
    #6

    Когато чуя някой да употребява "нальот","разведка",Физзарядка" и "наряд", ми идва да грабна една тояга,и по главата...

  5. lubo
    #5
    Отговор на коментар #4

    Благодаря за информацията. Индия има нужда от бойни самолети заради Пакистан. Затова и не може да си позволи да плаща евтино. Индия си купи 36 френски самолетa Рафал.

  6. Zlatan
    #4

    National Interest/Washington/
    На изложението „Aero India 2019 “ Индия се отказа да купува новата модификация F-16 Block 70/72 под названието F-21.
    Локхийд Мартин чрез смяна на името на самолета целеше да занули информациите за катастрофите на самолета.
    Действително от момента на експлоатация на този самолет преди 45 години са ф иксирани 671 катастрофи поради технически причини на F – 16 Fighting Falkon . При тези катастрофи са загинали 208 пилоти и 98 други хора оказали се в зоната на крушение на

  7. Естествено
    #3
    Отговор на коментар #2

    Решението е на СССР.

  8. BLM
    #2
    Отговор на коментар #1

    Ами познай къде е учил и на какви самолети е тренирал ген. Димитър Петров. Големият конструктор проф. инж. Лазаров е създал редица самолети от 1926 г. до 1954 г., когато българското самолетостроене е безапелационно ликвидирано с решение на СИВ. Още един "подарък" от "братска" Русия.

  9. Обектив
    #1

    "Нальот" е руска дума. Учудващо е, че в българската авиация, имаща вековна традиция, днес се използват чуждици.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.