Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пилотска грешка е причина за разбилия се изтребител МиГ 29

42 коментара
Пилотска грешка е причина за разбилия се изтребител МиГ 29

Пилотска грешка е причината за катастрофата с изтребителя МиГ-29 миналата седмица, съобщи военният министър Аню Ангелов в сряда.

Според предварителния доклад на разследващата комисия инцидентът се дължи на "грешка в експлоатацията на летателната техника при излитане".

Ангелов обаче не уточни какво точно се е случило, но отдаде случая на това, че пилотът е отклонил вниманието си за секунда при излитането.

Изтребителят МиГ-29 се запали при полет в четвъртък и падна близо до пловдивското село Голям чардак. Двамата пилоти успяха да катапултират и са още в болница.

Инцидентът е стана при учебен полет по време на българо-американското учение "Тракийска звезда", което се провежда на авиобаза Граф Игнатиево.

Ангелов не каза дали пилотите ще бъдат наказани. Военният министър отново отхвърли възможността инцидентът да се дължи на недостатъчния брой летателни часове.

Министърът съобщи по-рано, че Министерството на отбраната няма необходимите средства, за да осигури на военните пилоти толкова летателни часове, колкото имат колегите им в НАТО. Ангелов каза, че българските пилоти имали средно по 80 часа годишно във въздуха при средни за страните членки на НАТО 160 часа. Според експерти и представители на военновъздушните сили обявените от Ангелов часове обаче са силно завишени, като реално военните пилоти прекарват във въздуха дори по-малко от 60 часа годишно.

Командващият военно-въздушните сили генерал-майор Константин Попов съобщи от своя страна, че най-вероятно от следващата седмица ще бъдат вдигнати във въздуха изтребителите МиГ-29, след като полетите им бяха спрени до уточняване дали инцидентът не се дължи на техническа причина.

Това е втората катастрофа с МиГ-29, откакто машините са доставени през 1989 година. Катастрофа с МиГ-29 е имало и през 1994 година, но е била по вина на пилота. Инцидентът е станал при изпълнение на фигура от висшия пилотаж при малка височина.

Състоянието на двамата пилоти, катапултирали при инцидента от миналата седмица, е добро. Единият от тях - майор Илия Дойчинов, ще бъде изписан от военна болница утре, но ще носи един месец специален корсет за стабилизиране на гръдните прешлени.

Предвижда се в четвъртък да бъде направена стабилизираща операция на два лумбални прешлена на другия пилот - капитан Петър Методиев.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

42 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #42

    Не са виновни тия момчетата-колко кадърни пилоти напуснаха ? - а всички тия "тарикати" в МО и НС дето е..ха майката на ВВС,съкратиха военните летища,за да се изсипе рога на изобилието в "тази" ковачница на кадри-Граф Игнатиево-да,да ама НЕ.Ние сме нация водена от малоумно-крадливи продажни политици и детско-послушни генерали /е и за тях остава от далаверата/.Защо не се проверят имотното състояние и на висшите военни /бивши и настоящи?!?/

  2. Анонимен
    #41

    До № 19 Драго мораво синьо другарче, сигур можеш да четеш, след като пишеш. Било би готино да поискаш от "гения" Иво Инджев ЦЯЛОТО му творчество. Та той е (или поне се изживява) като един от водещите журналисти и ПРЕДИ (за което си трае, вероятно го е срам?!?) и сега (с което парадира). А вече е започнал да се изживява и като списувател. Нема лошо... Поне е грамотен (благодарение на ужасния режим, който го е ограмотил)

  3. Анонимен
    #40

    До №34, Публикувано в 02:15 | 03.05.2012
    Колега, как ще пропадне самолета от прибирането на колесника. Първо, кой прибира колесник, когато самолетът още рулира? И след като се прибера, съпротивлението се намалява и скоростта на самолета се увеличава. И за какви незавити капачки на резервоара се говори. Изказването на мининстъра е прибързано. За какво отклоняване на вниманието се споменава. Когато един летец излита или каца, вниманието му е концентрирано на максимум. Гледали сте в Дискавъри, как разследването

  4. Анонимен
    #39

    36. Извинявай, но в линка, който посочваш става въпрос за съветските ВВС до Втората световна война. Смятам, че това въобще не може да се съотнася към случая, който коментираме. А на мен ми се струва, че комисията нещо много бързо излезе със заключение. После да няма пак някой да гледа засрамено.

  5. Анонимен
    #38

    BLUE: Сигурно са пушили в кабината-сАвеЦката техника е непогрешима

  6. vsoft
    #37
  7. Анонимен
    #36

    http://rjstech.com/letchik/psixika-i-vozrast-letchika-kak-i-kogda-stanovyatsya-assami.html#more-63

  8. Анонимен
    #35

    Няма грешка. Проблемът е че не са ги пратили тези самолети за вторични суровини

  9. Анонимен
    #34

    Според мен пилотите са прибрали колесника точно в момента, в който самолета е набрал скорост да отлепи. Това със сигурност са го тренирали и преди, но най-вероятно са пропуснали момента, че имат допълнителна бака с гориво и самолета е по-тежък, което е довело до леко пропадане на самолета и задиране на баката по пистата.Като са се усетили са пуснали колесника отново, но това се случва за 1-2 секунди.Двигателите не би трябвало да са се запалили, а само горивото от спуканата бака, което се е възпламенявало от горещата струя от соплата.Друг е въпроса, че няма приемственост, има прекъсване, между поколенията летци, техници и трябва да се търсят виновниците и причините за това.

  10. Анонимен
    #33

    29 също заслужи Иван Велики с праз. Някои по долу съвсвм грамотно обясни какво е станало и това нямя нищо общо с прибирането на колесника, но за костовашка мисъл фактите са без знацхение важното е да се плюе

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.