ПИМК купиха първия "умен" локомотив в България

Железопътният превозвач има вече 9 локомотива и обслужва осем направления

Железопътният превозвач "ПИМК Рейл" купи първия интелигентен локомотив, който ще се движи в България. Това е "Смарттрон" (Smartrоn) на компанията "Сименс" за 2.5 млн. евро.

Това е четвърти електрически локомотив, който ПИМК купува от "Сименс". Предишните три са от серията "Вектрон"
(Vectron). Освен тези железопътният превозвач, който развива интермодални превози, има още 5 локомотива и 200 вагона и от миналата година вече е на печалба.

Най-интелигентният локомотив, който ще се движи по българските релси носи старобългарското име "Роксана". Той беше показан пред клиенти и партньори на събитие на интермодалния терминал в Пловдив, който ПИМК взе на концесия от държавата за 27 години.

"Смартрон" с контрол от Мюнхен

Електрическият локомотив "Смарттрон" е най-модерната разработка на "Сименс Мобилити" в сферата на железопътния транспорт. Цената му на европейския пазар е 2.5 милиона евро.

Тежащият 83 тона "Смарттрон" се предлага за експлоатация в жп мрежа с променливо-токово захранване. Максималната скорост, която може да развие е 160 км/ч, а мощността му е 5.6 MW.

Отличава се с елегантния си дизайн и технологични характеристики, които са адаптирани за нуждите на товарния жп транспорт.

Локомотивът има дистанционен мониторинг от централата в Мюнхен. Системи, които позволяват да му бъде направена пълна диагностика, както и такива за ранно предупреждение за възможен проблем, т.нар. превантивна поддръжка. Накратко съобщава поне два дни предварително, ако трябва да се смени някаква част или да се направи ремонт.

Засега локомотивът се движи с машинист, но амбицията на "Сименс" е в бъдеще да разработят и машини без да е нужен човек.

През 2016 г. "ПИМК Рейл" стана първият български жп оператор, закупил нов "Вектрон" (Vectron) от "Сименс", като вече е собственик и оперира с три такива локомотива.

"Сименс" са пуснали 750 "умни" локомотива

Досега "Сименс Мобилити" е пуснала в експлоатация 750 локомотива "Вектрон" и "Смарттрон" с регистриран общ пробег от над 220 милиона километра, каза д-р Михаил Маргаритов, главен изпълнителен директор на "Сименс Мобилити България".

Той отбеляза, че "ПИМК Рейл" е първият жп оператор у нас, който разполага с електрически локомотиви от двете серии и поздрави компанията за добрия избор.

"Сименс" работи за модернизирането на българските транспортни системи и подвижен състав от десетилетия, внедрявайки най-новите технологии и надеждни решения, каза Михаил Маргаритон. Той припомни покупката на влаковете "Дезиро" (Desiro) от "Българските държавни железници" (БДЖ), както и новите мотриси "Инспиро" (Inspiro), които ще се движат по третата линия на метрото в София. Мотрисите "Инспиро" могат да работят и без машинист.

"Сега правим следващата важна стъпка. Вярваме, че първият Смарттрон" на българска земя ще даде своя принос в ежедневната спедиторска дейност и бизнес на "ПИМК Рейл", каза д-р Маргаритов.

Бърз растеж за "ПИМК Рейл"

"Ние искаме да създадем история, затова се обръщаме към историята. Всички наши локомотиви носят прабългарски женски имена – Калина, Роксана, Ахинора, Пресиана", каза Пенко Несторов, съсобственик на ПИМК.

Железопътният превозвач "ПИМК Рейл" е създадена през 2015 г. с капитал от 200 000 лв. Дружеството е собственост на транспортния холдинг от Пловдив – ПИМК. Залагат на развитието на интермодалния терминал.

Компанията разполага общо с 9 локомотива, от които 4 са електрически, и 200 вагона за превоз на товари. Обслужва общо 8 направления, едното от които е до съседна Турция.

Компанията предлага и услуги , свързaни с извършването на маневрена дейност на територията на пристанища, терминали или производствени клонове.

През 2018 г. приходите от дейността ѝ са нараснали близо четири пъти и надхвърлят 7.8 млн. лв. След две години на загуба дружеството илиза и на печалба от над 1.7 млн. лв.

Още от Бизнес

Проявите на расизъм на националния стадион бяха: