Пица срещу ваксина: Великобритания опитва да убеди младите

Сн. ЕПА/БГНЕС

Ресторанти, приложения за споделени пътувания и за доставки на храна се включиха във ваксинационната кампания във Великобритания. Те предлагат отстъпки и дори безплатна пица в опит да убедят младите да запретнат ръкави и да се ваксинират, съобщи Асошиейтед прес.

Програмата, обявена вчера от министерството на здравеопазването и социалните грижи, цели да ускори ваксинацията сред хората под 30 години.

Във възрастовата група 18-30 години делът на ваксинираните е около 60 процента.

Здравният министър Саджид Джавид благодари на бизнесите, че взимат участие и призова хората да се възползват от офертите.

Приложенията за споделено пътуване "Юбър" и "Болт", за доставки "Деливъру" и ресторантите "Пица пилгримс" са сред компаниите, които предлагат стимули.

Програма за реваксинация на населението ще стартира във Великобритания в началото на септември. Това съобщи днес лондонският в. "Дейли телеграф".

Подсилваща доза ваксина ще бъде предложена на 32 милиона британци заради опасения, че ефективността на препаратите може да е намаляла.

Правителството разчита да поставя трета доза средно на 2,5 милиона души седмично. С приоритет ще бъдат имунизирани желаещите над 50-годишна възраст и хората с отслабен имунитет.

Правителството на кралството съобщи вчера, че по време на ваксинационната кампания в страната са използвани 85 милиона дози ваксина. Оттук следва, че 88 процента от пълнолетните британци са получили поне по една доза, а 72 на сто са завършили имунизационния цикъл.

Споделяне

Още по темата

Още от Коронавирус

Подкрепяте ли партия на Кирил Петков и Асен Василев и ще гласувате ли за нея?