Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пивоварните у нас изпращат рекордна по продажби година

"Карлсберг" постига най-добрите си резултати от стъпването на българския пазар през 2004 г.

1 коментар
Пивоварните у нас изпращат рекордна по продажби година

Бирената индустрия в България изпраща рекордна година благодарение на хубавото време и ръста на туризма от близо 15 на сто към края на октомври. Това е втора поредна успешна година за пивоварните след три поредни години на спад в периода 2012-2014 г.

Над 5.1 милиона хектолитри от бира ще бъдат изпити до края на 2016 г. в България. За първите 11 месеца с около 6% се увеличават продажбите на бира и със 7% стойността на продаденото пиво, показва проучване на пазара на консултантската компания "Нилсен" (Nielsen), представено от българския офис на "Карлсберг".

За датската компания 2016 г. е най-силната година на българския пазар от стъпването ѝ през 2004 г., заяви изпълнителният ѝ директор Деян Беко пред журналисти в петък.

През тази година компанията отчита увеличение от 20% както в нетните приходи, така и при продажбите като обем, каза той. Миналогодишният ръст на приходите ѝ надхвърли 16%  – от 94 млн. лв. на близо 110 млн. лв. Това означава, че за 2016 г. очакванията ѝ са за оборот от около 131 млн. лв.

Въпреки надминалите очакванията резултати, няма разместване в българския топ три на бирите. Начело е "Загорка", следвана от "Каменица" и "Карлсберг". Разликата между първия и втория обаче се скъсява, като по продажбите само за ноември сме втори, каза Деян Беко. Делът на "Карлсберг България" на българския пазар е 26.9%

Печелившата комбинация

Дълго топло и хубаво лято без валежи, силен туристически сезон и нови продукти – това е печелившата комбинация за "Карлсберг България" за 2016 г., стана ясно от думите на Бранимир Братоев, маркетинг директор.

От 2012 г. няма промяна в консумацията на бира от българите и средно през годината всеки изпива около 74 литра от пенливата течност. Това е почти колкото белгиец, показват данните на браншовата организация "Пивоварите на Европа".

Увеличението на консумацията на бира идва не от заведенията и ресторантите (студен пазар), които непрекъснато падат през последните 6-7 години, а от ръста при продажбите основно в хипермаркетите (18%) и по-малките квартални магазини (4%), които са т.нар. топъл пазар, сочат данните на "Нилсен". Всяка година броят на заведенията у нас намалява с 2-3 процентни пункта.

Това показва, че българинът предпочита да си пие бирата у дома с приятели и роднини, коментира Бранимир Братанов. Другият извод според него е, че въпреки повишаващите се доходи, които отчита НСИ, българите все още ги е страх да харчат по заведения и стагнацията продължава.

Черноморието е регионът, който изпъква с най-големи продажби на кехлибарената течност. За региона на Варна ръстът е 14%, за Бургас – 10%, при средно за страната 6%. Пазарът в София и Пловдив формира около половината от продажбите на бира и задържа стабилни нивата си от 2015 г.  Най-слаби са продажбите на пиво в Северозападния регион, където са запазени миналогодишните нива (+0.1%).

Бирата продавана в пластмасовите бутилки продължава да заема най-голям дял (62%), следвана от тези в стъклени бутилки (24%). Кеновете бележат най-значителен ръст от 26% и достигат пазарен дял от 14.4%. Под 1 на сто са продажбите на наливното пиво. 

"Пиринско" номер 1 по продажби у нас, бомбастичен успех на "Шуменско"

Добрите резултати на "Карлсберг България" се дължат на налагането на "Пиринско" като марка номер едно у нас, на малката "бомбичка" "Шуменско" и на растящите продажби на сайдера "Съмърсби", който отбелязва ръст от 14%.

Ако допреди седем години "Пиринско" беше регионална марка, позната основно в Благоевградския регион, през 2016 г. тя вече е пазарен лидер при бирите с 16.4 на сто дял, каза Бранимир Братанов. Според него успехът се дължи на вкуса на бирата – лека и пивка, достъпната цена и добрия маркетинг.

Продажбите на "Пиринско" са скочили с една четвърт през тази година спрямо 2015 г. Малката "бомбичка" "Шуменско" отчита ръст на продадените обеми от 32% и заема 8.8 на сто пазарен дял. Инвестицията в налагането ѝ на пазара е около 4 млн. лв. Успехът на "Шуменско" беше обяснен с изключително успешната носталгична реклама, чиито послания препращат към 1960-те години и атрактивната цена от 70 стотинки.

"Карлсберг България" отбелязва ръстове и при продажбите на бира във високия ценови сегмент - Carlsberg (50%), Tuborg (7%), чешката Budweiser Budvar (270%) и немската пшеничена бира Erdinger (50%). Продажбите на чешката бира надминаха очакванията ни и дори на моменти имахме проблеми с доставките, посочи Братанов.

Продажбите на сайдера "Съмърсби" са нараснали с 14% за година. Тази напитка се възприема в България като сезон и за това за зимния сезон "Карлсберг България" ще пусне нов продукт с три вида ябълки и парченца от плода.

Плановете са за запазване на нивата и през 2017 г.

Въпреки постигнатите резултати през тази година, от "Карлсберг България" правят предпазливи прогнози за 2017 г. и се надяват да задържат нивото от отиващата си година. Причината е, че консумацията на бира зависи от времето и туристическия поток у нас, които са неизвестни величини, според Беко.

Иначе компанията планира инвестиции в нови продукти и разширяването на териториалния обхват на "Шуменско", която е предпочитана предимно в Черноморския регион през следващата година.

От стъпването си на българския пазар през 2004 г. до момента компанията е инвестирала 198 млн. лв., като от тях 11.6 млн. лв. са вложени през тази година.

"Карлсберг" към момента няма планове да продава бизнеса си у нас, както и да купува нови пивоварни, каза Деян Беко.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Камен Илиев
    #1

    Интересно ще е да се даде и статистика за малките пивоварни и техните марки като Гларус, Диво пиво, Бял Щърк, Айляк и т.н.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.