Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Планира се удължаване на продажбата на БДЖ “Товарни превози“

Двама от кандидатите искат още време за огледи и подготовка на офертите си

7 коментара
Планира се удължаване на продажбата на БДЖ “Товарни превози“

Агенцията за приватизация планира да удължи срока за продажба на БДЖ “Товарни преводи“, тъй като двама от четиримата кандидати са поискали още време за извършване на огледи на активите на дружеството и съответно за изготвяне на офертите си. В петък, ден преди изтичането на крайния срок за извършване на дю дилиджънс на БДЖ “Товарни превози“, ще бъде обявено решението за кога се отлага внасянето на окончателните предложения за покупка на дружеството, което държи около 74 на сто от пазара на железопътните товари, обясниха пред Mediapool от Агенцията за приватизация и следприватизационон контрол (АПСК).

 

Нагласите са сегашният срок за подаване на обвързваща оферта и внасяне на депозит от 20 млн. евро, който е 12 март, да се премести на 25 март. Това искали от румънската “ТД Груп Феровиар Роман“ и от австрийската “Донау Финанц“ с мотива, че не им стигнало времето за огледи на активите на дружеството, които включват 187 локомотива и 4859 товарни вагона, от които 1458 са запорирани по искане на кредитори на компанията майка “Холдинг БДЖ“.

 

Груп Феровиар“ притежава у нас мажоритарния дял в “Българска железопътна компания“, която е основният конкурент на БДЖ. Компанията е и единственият стратегически инвеститор, желаещ да купи държавните жп товарни превози. Зад австрийската финансова група “Донау Финанц“ не е ясно кой стои. Останалите двама кандидати са собственикът на Параходство "Български морски флот" Кирил Домусчиев, който с брат си Георги е регистрирал за покупката на БДЖ “Товарни превози“ дружеството “Бългериан Карго Експрес“, и Първа инвестиционна банка, за която също не е ясно дали играе за себе си или за друг все още неясен кандидат.

 

С наближаването на края на повторния опих за приватизация на БДЖ “Товарни превози“ нарастват и призивите на синдикати да се спре продажбата, тъй като била незаконна и неизгодна. Дори сформираният наскоро Първи частен синдикат е обжалвал в началото на февруари пред Софийския административен съд решението на АПСК за обявяване на приватизационната процедура, тъй като “Холдинг БДЖ“ е в забранителния за продажба списък с предприятия от национално стратегическо значение за страната. Все още обаче съдът не се е произнесъл дали жалбата е допустима. Според АПСК обаче това са неоснователни твърдения.

 

Целта на държавата е този опит за продажба на дружеството да успее, тъй като на оценяваните на около 100 млн. лв. приходи се разчита “Холдинг БДЖ“ да плати задълженията към германската KfW за мотрисите "Сименс", които са част от общите борчове на държавната железница, надхвърлящи 720 млн. лв.

 

Бъдещият собственик на БДЖ “Товарни превози“ трябва също така да погаси дълговете на това дружество, които надхвърлят 114 млн. лв.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #7

    БОЙКО БОРИСОВ прикрива ОРГАНИЗИРАНА ПРЕСТЪПНА ГРУПА В БДЖ. Тази ОРГАНИЗИРАНА ПРЕСТЪПНА ГРУПА се състои от Владимир Владимиров-председател на СД на Холдинг БДЖ, Велик Занчев-изпълнителен директор на Холдинг БДЖ и Пламен Джуров-управител на БДЖ Товарни превози. Тази ОРГАНИЗИРАНА ПРЕСТЪПНА ГРУПА успя за една година да присвои над 50 МИЛИОНА лева от БДЖ чрез корупционни сделки, опорочени обществени поръчки, кражби в особено големи размери на гориво, източване на държавния резерв и кражба на държавната

  2. Анонимен
    #6

    Повече от наивно е да се смята, че някакъв сериозен стратегически инвеститор ще подаде обвързваща оферта 1 ден преди смяна на Правителството в страната. Това е невъзможна сделка. Фигурира само в болните мозъци на шефовете на БДЖ. Именно с тях трябва да се занимае прокуратурата след около 1 седмица

  3. Анонимен
    #5

    Разгеле да ги продадат, до сега беше само точене!

  4. Анонимен
    #4

    муспи - Прави впечетление липсата на изсраелски купувачи - сякаш живееме на Марс?!

  5. Анонимен
    #3

    Поредният грабеж и то с колосални размери като това с Нефтохим, Девня, Балкан, Кремиковци, БТК,ОЦК, Горубсо и какво ли не още "приватизирано" от престъпните небългарски правителства през последните 24 години. А в същото време турските държавни железници копаят под Босфора в грандиозен проект за железопътно свързване на Азия с Европа, от който проект ще потекат милиарди долари приход, заради изключително стратегическото значение на този проект. ЗАТОВА ПРЕСТЪПНИЦИТЕ ОТ МС НА БЪЛГАРИЯ БЪРЗАТ С ПРИВАТИЗАЦИЯТА. Който яхне този "кораб" - Товарни превози ще сложи ръка на изключително печеливш бизнес. И тук е скрита целта на това бързане и тюхкане колко закъсали са БДЖ.

  6. Анонимен
    #2

    Държавата доказа, че не е добър собственик на Товарни превози. Сега е време да се вкючат и външни инвеститори, за да може тази разпадаща се структура да се раздвижи. Така хем ще има печалба за дружеството, хем услугите ще са на много по-добро ниво.

  7. Анонимен
    #1

    Мисля си,сега е на ход прокуратурата, ако не се е разпуснала. Не е редно да допусне поредната грандиозна кражба.Изгодата от кръстопътното положение на България, трябва да се реализира в полза на обеднялата ни нация.Да защитим "БДЖ" от управниците!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.