Планира се удължаване на продажбата на БДЖ “Товарни превози“

Двама от кандидатите искат още време за огледи и подготовка на офертите си

Планира се удължаване на продажбата на БДЖ “Товарни превози“

Агенцията за приватизация планира да удължи срока за продажба на БДЖ “Товарни преводи“, тъй като двама от четиримата кандидати са поискали още време за извършване на огледи на активите на дружеството и съответно за изготвяне на офертите си. В петък, ден преди изтичането на крайния срок за извършване на дю дилиджънс на БДЖ “Товарни превози“, ще бъде обявено решението за кога се отлага внасянето на окончателните предложения за покупка на дружеството, което държи около 74 на сто от пазара на железопътните товари, обясниха пред Mediapool от Агенцията за приватизация и следприватизационон контрол (АПСК).

 

Нагласите са сегашният срок за подаване на обвързваща оферта и внасяне на депозит от 20 млн. евро, който е 12 март, да се премести на 25 март. Това искали от румънската “ТД Груп Феровиар Роман“ и от австрийската “Донау Финанц“ с мотива, че не им стигнало времето за огледи на активите на дружеството, които включват 187 локомотива и 4859 товарни вагона, от които 1458 са запорирани по искане на кредитори на компанията майка “Холдинг БДЖ“.

 

Груп Феровиар“ притежава у нас мажоритарния дял в “Българска железопътна компания“, която е основният конкурент на БДЖ. Компанията е и единственият стратегически инвеститор, желаещ да купи държавните жп товарни превози. Зад австрийската финансова група “Донау Финанц“ не е ясно кой стои. Останалите двама кандидати са собственикът на Параходство "Български морски флот" Кирил Домусчиев, който с брат си Георги е регистрирал за покупката на БДЖ “Товарни превози“ дружеството “Бългериан Карго Експрес“, и Първа инвестиционна банка, за която също не е ясно дали играе за себе си или за друг все още неясен кандидат.

 

С наближаването на края на повторния опих за приватизация на БДЖ “Товарни превози“ нарастват и призивите на синдикати да се спре продажбата, тъй като била незаконна и неизгодна. Дори сформираният наскоро Първи частен синдикат е обжалвал в началото на февруари пред Софийския административен съд решението на АПСК за обявяване на приватизационната процедура, тъй като “Холдинг БДЖ“ е в забранителния за продажба списък с предприятия от национално стратегическо значение за страната. Все още обаче съдът не се е произнесъл дали жалбата е допустима. Според АПСК обаче това са неоснователни твърдения.

 

Целта на държавата е този опит за продажба на дружеството да успее, тъй като на оценяваните на около 100 млн. лв. приходи се разчита “Холдинг БДЖ“ да плати задълженията към германската KfW за мотрисите "Сименс", които са част от общите борчове на държавната железница, надхвърлящи 720 млн. лв.

 

Бъдещият собственик на БДЖ “Товарни превози“ трябва също така да погаси дълговете на това дружество, които надхвърлят 114 млн. лв.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес

Защо името на премиера се свързва с аферата с къщата в Барселона?