Плащането на ток по интернет нараснало с 8% в Западна България

Плащането на ток по интернет нараснало с 8% в Западна България

Осем процентен ръст в интернет плащания на сметките за ток от началото на година до края на август, отчете доставчикът на ток в Западна България ЧЕЗ.

Над 200 000 битови клиенти на компанията плащат безкасово сметките си за електроенергия чрез директен дебит от банкова сметка, през интернет, банкомати или с мобилния си телефон. За осемте месеца броят на този вид транзакции е 1 622 632 и безкасовите плащания достигнат 14% от общия брой плащания, направени в този период.

Най-предпочитаните начини за безкасово разплащане са по интернет чрез системата ePay.bg и директният дебит на банките. Средно на месец 87 000 сметки за консумирана електроенергия се плащат през ePay.bg, а близо 75 000 клиенти на ЧЕЗ покриват задълженията си автоматично чрез банковата си сметка.

През последните години устойчиво нараства броят на клиентите на ЧЕЗ, които предпочитат да бъдат обслужвани от разстояние, тъй като безкасовите начини на плащане спестяват време и усилия на потребителите и ги правят независими от мястото и работното време на касите, посочва компанията.

 За осемте месеца на 2015 г. над 739 000 плащания са извършени по банков път, а чрез интернет - близо 883 000.

Клиентите на ЧЕЗ оценяват разнообразието от 100 вида услуги, които компанията предлага. Най-висока положителна оценка потребителите поставят на многообразието от начини за плащане на сметките за електроенергия – общо 85% от запитаните при последното проучване са  удовлетворени от предлаганите възможности, като най-голяма е удовлетвореността от различните начини за плащане на сметките. Компанията предлага 9 начина за безкасово плащане, включително по банков път, чрез системите на ePay.bg, Icard.bg и Транскарт, директно през сайта на ЧЕЗ, по интернет, на банкомат или чрез мобилен телефон.

Споделяне
Още от Бизнес