Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Платено преминаване по Северната скоростна тангента и пътищата за Банкя и Панчарево

730 електронни фиша са издадени за шофиране без е-винетка на 17 февруари

23 коментара
Платено преминаване по Северната скоростна тангента и пътищата за Банкя и Панчарево

Винетките за Северната скоростна тангента, която минава през София, както и пътищата за Банкя и Панчарево, са задължителни. На шофьорите, каращи по тези пътища, без е-винетка са наложени санкции. Това стана ясно от думите на Георги Балабанов от Националното тол управление пред бТВ.

В началото на миналата година премиерът Бойко Борисов лично обяви, че по столичната Северна скоростна тангента ще се пътува без винетка, въпреки решението на правителството от края на 2018 г. пътуването да е платено.

На 31 декември 2018 г. столичният кмет Йорданка Фандъкова написа във Фейсбук, че пътуването по Северната скоростна тангента временно ще става без винетка, докато пътят бъде изваден от списъка.

Сега обаче се оказва, че повече от година това не е направено. Нещо повече хората са санкционирани, след като са били заблудени лично от премиера и столичния кмет, че могат да карат без винетка, недоволстват шофьори.

Георги Балабанов от тол управлението каза, че се водят преговори със Столична община за решаването на проблема с тези пътища. Такива проблемни места - пътища в рамките на града, за които се иска винетка, има и в други общини, призна Балабанов. Той не посочи кога ще бъде решен въпросът.

Иначе от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) се похвалиха, че само за един ден 730 собственици на автомобили ще получат електронен фиш за шофиране без електронна винетка. От АПИ не посочват каква част от тях са карали по пътища в градовете, които са част от републиканската пътна мрежа.

Първият ден от експлоатацията на системата за налагане на електронни глоби беше на 17 февруари. Тогава чрез камерите на тол системата се установяваха автомобилите, които карат без платена винетка.

Общо 805 са всички пътни превозни средства, които са ползвали републиканската мрежа без платена пътна такса на 17 февруари, отчитат от АПИ.

Спрените от тол контрола на пътя 75 превозни средства са платили компенсаторна такса.

От понеделник започна автоматичното правоприлагане чрез камерите на тол системата. То цели да дисциплинира потребителите, така че да не бъдат санкционирани.

Камерите на тол системата са разположени върху 295 стационарни контролни рамки, които покриват 10 800 км от близо 20 000 км републиканска пътна мрежа. Контролът се осъществява допълнително и от 105 мобилни екипа.

Камерите на тол системата снимат нарушителите и автоматично ги вкарват в базата с данни. Ако в същия ден бъдат спрени на пътя от мобилните екипи на тол контрола, ще имат възможност да платят по-ниска санкция – т. нар. компенсаторна такса. Тя е 70 лв. за леките коли, 125 лв. за превозните средства между 3.5 т и 12 т и 175 лв – за тези над 12 т.

Ако откажат да платят компенсаторна такса на мобилните екипи, им се издава акт за установяване на административно нарушение и за да продължат пътя си следва да платят стойността на една уикенд винетка за леките коли и седмична винетка за тежкотоварните автомобили. И в този случай нарушителите имат възможност да платят компенсаторна такса, за да избегнат по-високите глоби. Това трябва да стане в 14-дневен срок, по банков път.

Ако нарушителите нe бъдат спрени на пътя, в края на деня системата автоматично издава на собственика на превозното средство електронен фиш, който се изпраща по пощата. Те имат 14-дневен срок от получаването на фиша, за да платят компенсаторна такса по банков път.

В случай че това не се случи и електронният фиш влезе в сила, глобите са 300 лв. за леките автомобили до 3.5 т и 1800 лв. за тежкотоварните превозни средства.

Електронният фиш ще се анулира при плащане на компенсаторната такса в срок, както и в случаите, когато пътното превозно средство е обявено за издирване или за него законът не изисква плащане на пътна такса.

Проверка на валидността на е-винетките, включително и на издадените чрез Агенцията за социално подпомагане, както и на тези на пререгистрирани автомобили, може да бъде направена на сайта www.bgtoll.bg.

Водачите трябва да внимават при въвеждането на данните на пътните превозни средства, независимо дали го правят лично или с помощта на служебно лице.

Отговорността при неправилно декларирани данни относно регистрационния номер на пътното превозно средство, категорията му или периода на валидност на винетната такса е на собственика или на ползвателя. В случай на неправилно декларирани данни се счита, че за пътното превозно средство не е заплатена дължимата винетна такса. Корекции в електронната система за събиране на пътни такси не са възможни, посочват от АПИ.

От АПИ не обясняват защо не е възможно да коригираш данните на автомобила, ако си сбъркал без да искаш. Това според шофьори не е нормално, тъй като всеки човек греши. Такива случаи със сбъркани букви при написването на регистрационния номер имаше стотици през миналата година. За това хората бяха глобени и принудени да си купят отново електронна винетка, въпреки че вече бяха платили по 97 лв. за година. Имаше случаи и са грешно изписан регистрационен номер по вина на продавача.

Вместо да отстранят този пропуск в тол системата, за която бяха похарчени над 200 млн. лв. от бюджета, от АПИ обясняват, че данните на автомобила могат да бъдат въведени на кирилица или латиница, стига графично да отговарят на данните от талона на автомобила. Тирета, интервали или други знаци не се изписват. Знакът за нула (0) и знакът за буквата О не са взаимозаменяеми, посочват още от АПИ.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

23 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Естествено
    #23
    Отговор на коментар #20

    Акциза и ДДС като влизат в държавния бюджет какво? Сметките на АПИ да не са частни? И те са част от бюджета. Но да се върнем на въпроса. Така и не разбрах за какво се харчат акциза и ДДС от горивата.

  2. Филка Русофилка
    #22

    Лъжливата новина, която е пусната за надървяне на комунистическите тролове и дебили, вече беше опровергана от Общината по БНТ. Само по аутобан Тракия трафикът е 40 000 автомобила на ден. Щом са хванали само 805 тарикати по цялата републиканска мрежа, значи сме много напред в класацията и по честност. :)

  3. Борис
    #21

    Банкя и Панчарево са общини на София, а улиците между общините в един град са част от градската улична мрежа, за т.нар. Северна скоростна тангента, която минава вътре в окръжността на софийския околовръстен път и всъщност е хорда, а не тангента, въобще да не говорим. Софийският околовръстен път също е част от уличната мрежа на София-град, а не от републиканската пътна мрежа - служи за връзка между градските части.

  4. [email protected]
    #20
    Отговор на коментар #19

    Еййй големи сте т@паци тука убедихте ме.Акциз и ДДС влизат в държавния бюджет.А за пътищата в България,данъка за строеж на нови пътища,поддръжка и рехабилитации,е от ВИНЕТКИ,от тази година и от ТОЛ такси.Има държави които слагат данък пътища в цената на литър гориво,но България не е от тях!

  5. Коментарът е изтрит в 15:18 на 3 декември 2021 от автора.
    #19
  6. Естествено
    #18
    Отговор на коментар #17

    Глупостите ги пишеш ти, с комунистическа наглост. НЯМА ДЪРЖАВА, КОЯТО ДА РАЗВИВА И ПОДЪРЖА ПЪТНА МРЕЖА САМО С ТОЛЛ И ПРИХОДИ ОТ ВИНЕТКИ. България ще е първата опитала и провалила се.

  7. [email protected]
    #17
    Отговор на коментар #16

    Другарю редник,в чужбина с тези данъци се правят пътища,само ако в данъка на горивата ти е вкаран и данък за пътища,а не акцизи и ДДС.Добре е такива като тебе да се поинтересуват,преди да пишат глупости!

  8. Естествено
    #16
    Отговор на коментар #14

    В чужбина, другарю сержант, с тези данъци се подържа и развива пътната мрежа. Та от известно време се опитвам да разбера какво се прави с тях в България. Обясни ми. ☺

  9. someone
    #15

    А за Бистрица, Бояна, Драгалевци и Симеоново ще има ли, мутри?

  10. [email protected]
    #14
    Отговор на коментар #8

    Ами ДРУГАРЮ,научи се за какво се плаща акциз и ДДС,после задавай глупави въпроси!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

Участвам