Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Платното към София на виадуктите на "Тракия" пред срутване

Окончателно: Гръцката "Актор" ще довършва 15-те км от магистрала "Струма"

10 коментара
Проблемният 67-ми километър на виадукта на "Тракия"

Платната на двата виадукта на магистрала "Тракия" в посока Пловдив - София са "силно амортизирани и в предаварийно състояние". Това съобщи Лазар Лазаров, председател на управителния съвет на агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

По думите му в особено тежко състояние е аварийното платно на виадукта на "Тракия" при 67-километър, край село Церево, където движението е забранено. Този обект се изпълнява от австрийската "Порр".

Не е ограничено движението по лявото платно на виадукта "Вършилата" при 61-километър на магистрала "Тракия" от Пловдив за София. Изпълнител на обекта е сдружение "Геострой - Мостремонт 97 - Пътстрой 92".

Не е направено и лявото платно на виадукта "Бебреш" на магистрала "Хемус" в посока от Варна за София, който към момента също е отворен за движение.

"Спешните" ремонти на трите виадукта се точат вече повече от две години. Решението за рехабилитацията им беше взето след земетресението в Перник през май 2012 г. През септември тази година обектите обаче бяха замразени заради липса на пари в бюджета. По думите на Лазаров за довършването на ремонтите на трите виадукта са необходими още около 25 млн. лв., като средствата са предвидени в бюджета за следващата година. До момента на фирмите изпълнители са платени близо 13 млн. лв.

В бюджет 2015 г. пари са предвидени и за довършване на 5-километровата отсечка от Шумен до Белокопитово на магистрала "Хемус", каза Лазаров. Нейното строителство също беше замразено през тази година поради липса на средства. Правителството на Пламен Орешарски дълго време не плащаше на изпълнителя "Автомагистрали Черно море" и работниците на фирмата протестираха на няколко пъти, след като повече от четири месеца стояха без заплати.

Ремонтът на виадуктите и строежът на отсечката от "Хемус" се правят с държавни средства.

Удължава се договорът с "Актор"

Въпреки заканите за прекратяване на договора с "Актор" за строежа на магистрала "Струма" от Сандански до ГКПП "Кулата", окончателно е взето решение, че гръцката компания ще довърши 15-километровата отсечка.

"За прекратяване на договора изобщо не може да говорим", каза министър Павлова. Тя обясни, че е преценено, че е по-добре "Актор" да довърши обекта, за да се вмести в графика и да не загубим европейското финансиране.

Като първа стъпка е подписано ново удължаване на срока на договора до края на март. Дотогава трябва да е ясен актуализираният график за изпълнението на обекта и да бъде сключен нов анекс за удължаване на срока за изпълнение на обекта. Няма да има доплащане на гръцката фирма, каза Павлова.

"Актор" настояваха за още 39 млн. лв. за да довършат магистралната отсечка. 15-те километра , която се строи вече две години и е наполовина изградена. Това е близо до цената, с която спечелиха търга преди две години – почти 56 млн. лв. без ДДС. Отделно "Актор" получи допълнително 5.5 млн. лв. за изместване на инженерна инфраструктура през март 2014 г.

Нови преговори за земите под Северната скоростна на София

Нов кръг преговори със собствениците на земи по трасето на Северната скоростна тангента на София предстои, съобщи Лазар Лазаров. По думите му част от тях са се съгласили да продадат земите си на по-високи цени на държавата и да не водят дела.

От близо година проектът стои блокиран заради ниските оценки на част от частните имоти, които трябва да бъдат отчуждени. Това не може да се случи заради над 250-те недоволни собственици, които заведоха дела в съда.

Проектът за 200 млн. лв. е сред рисковите по оперативна програма "Регионално развитие" и трябва да се случи чудо, за да бъде приключен до края на 2015 г. Спасителният вариант е разделянето му на фази и прехвърлянето на част от изпълнението му през този програмен период.

Същото се отнася и за продължението на западната дъга на околовръстното шосе на София,  чието строителство все още не е започнало. Този обект обаче се финансира от оперативна програма "Транспорт".

Платеното преминаване по пътищата тръгва от 2017 г. с тирове

Платеното преминаване по пътищата с въвеждането на т.нар. тол система е планирано да стане най-рано от 2017 г. и ще бъде въведено за всички превозни средства, съобщи министър Павлова.

План графикът предвижда през 2015 г. да бъде избран изпълнител, който да направи анализ  кои пътища и срещу каква такса да станат платени. Той трябва да е готов през 2016 г., да се подложи на обществено обсъждани и от 2017 г. да се премине към въвеждането му.

Успоредно с въвеждането на тол-таксите ще се въведе и GPS-система, чрез която да се следи как се движат тировете. Първоначално тя ще бъде въведена за транзитно преминаващите тежкотоварни автомобили над 3.5 тона, а след това и за леките автомобили, каза Лазар Лазаров. Според него ако камионите се отклонят от заплатения маршрут, ще плащат "солени глоби".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Борис
    #10

    В България вече има тол система т.е. платено ползване на пътищата. Плащането у нас, сега, става чрез винетни стикери. Така е и в Унгария, Австрия и др. европйски държави. Вероятно авторите на статията имат предвид система за плащане на място за реално изминат километър като в Италия и някои страни от бивша Югославия? Лошото при подобни системи е, че трябва да се създава допълнителна инфраструктура, а освен това се образуват често опашки от коли и се чака ред.

  2. Борис
    #9

    Т.нар. Северна скоростна тангента (т.е. допирателна) не е всъщност никаква допирателна на кръга на Софийския околовръстен път, а е негова секанта, защото всъщност разсича кръга на околовръстния път и вкарва транзитния международен трафик вътре в София, а не го извежда навън, каквато е ролята на околовръстния път. Не е ясно защо главният архитект не иска да се довърши Северната дъга на Софийския околовръстен път, а иска да вкара транзитния трафик вътре в София с изграждане на нов път?

  3. Valentin Dimitrov
    #8

    Когато се казва, че тази държава е много опасна за живеене и много удобна за умиране, за това има хиляди примери ! Нима избиването на населението по най-различни начини е държавна / европейска политика ?!?!?!?!?!?!?!?!

  4. Gai-Jin
    #7

    До №1, боби1945 Какви Строителни вийски са ти в главата бе, г*л*у*п*а*к? Оценявал ли си качеството на изработеното от тези нещастници без образование и с ограничен умствен багаж? Знаеш ли какви извращения и какви идиотщини се вършеха там от войници и началници? Никога ли не си чувал, че няма качествена работа, направена безплатно? Явно си толкова ограничен, че сигурно БСП не ти и плащат, за да пишеш тъпотии!

  5. dimitardi100
    #6

    Строителни войски бяха едно от най-уродливите звена на репресивния комунистически режим. Изключително ниско качество на СМР, но за сметка на това корупция, робски труд и почернени човешки съдби!

    Едно от най-големите постижения на демократичните промени беше премахването на тази язва от българското общество и прекратяване на престъпленията извършвани там!!!

    Идеята да работиш за родината с доброволен труд, подчертавам доброволен, не е лоша и е на Александър Стамболийски от 20-те години на миналия

  6. Коментарът е изтрит в 21:57 на 7 януари 2021 от автора.
    #5
  7. Коментарът е изтрит в 21:57 на 7 януари 2021 от автора.
    #4
  8. daskal
    #3

    Вие сериозно ли мислите, че до 2017 г. ще имаме магистрали, достойни за заплащане? Както казва 2 - нека да не впрягаме пак каруцата пред коня! Повечето от пътищата ни са кошмарни. Плащаме някакъв рекет Гражданска отговорност, който е абсурден. Сега да не започнат да ни искат пари за правото дори да седнем в колите си.

  9. многодобре
    #2

    За да е платено преминаването по магистралите ще трябва да има и алтернативни на тях маршрути.Така ,че постарайте се повече преди да гледате към кесиите на шофьорите!

  10. boby1945
    #1

    Така е като разбишкахме Строителни войски, сега разни Актьори се мотаят с години, а нашите работници стоят безработни.... Но то един акъл, за кое по напред?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.