Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Плевнелиев: Брюксел не вярва вече на сълзи

84 коментара
Плевнелиев: Брюксел не вярва вече на сълзи

"Със сигурност Брюксел, разбира се, подкрепя усилията на новото правителство, но две неща трябва да знаем. Брюксел не вярва вече на сълзи, Брюксел иска конкретни действия", заяви в неделя в интервю за БНР министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев.

Той съобщи, че скоро ще имам "бързо посещение към Брюксел преди министър-председателя и след това вече с него за втори път".

Основните теми на това посещение ще са реформата в Национална агенция "Пътна инфраструктура" (НАПИ) и тръжните процедури, които трябва да стартират.

"Това е най-важният приоритет за тази година. До края на годината да имаме публичен недискриминационен европейски търг за трите лота на магистрала "Тракия". Това е топ приоритет", каза Плевнелиев. 

По отношение на реформата в НАПИ той очерга два основни момента. Най-напред – консолидиране на целия пътен сектор на едно място така, както е във всички страни от ЕС. Министърът потвърди, че пътната агенция ще премине към неговото министерство.

От друга страна, той даде да се разбере, че с подготвяните промени ще отпадне двестепенната структура на управление в агенцията. "Премахването на възможността за политически натиск върху взимане на решения на експертно ниво за нас е изключително важно", каза той и добави, че като част от спешните антикризисни мерки правителството премахва "възможността да има двустепенност, раздути разходи за бордове, бордове на директори, надзорни съвети".

"Целта е много ясна - премахване на възможността за размиване на отговорност, за политически натиск и оптимизиране на разходите. Най-същественото, което ние искаме да постигнем обаче, е да ускорим процедурите по управление на евросредствата и специално в пътната инфраструктура и в пътните проекти, строителните разрешения, обезщетенията, проектирането, управлението", заяви министър Плевнелиев.

Министерството вече е готово с проекта за промени в Закона в пътищата в този дух и иска задължително още през следващата седмица те да бъдат разглеждани в парламента.

Единственото, което може да спаси еврофондовете като възможно най-силната антикризисна мярка за общините и за бизнеса, е е тоталното отваряне на министерството, каза Росен Плевнелиев и добави, че не говорим на езика на Брюксел, а очакваме да усвояваме милиарди.

Като пример той посочи липсата в министерството на работещ архив при положение, че правилата за работа с еврофондове изискват всеки проект да се пази минимум 5 години, след като е приключил. "В нашите министерства това е абсолютно невъзможно, каза Плевнелиев.

"Ами вие знаете ли, че в последните 3 години в голяма част от срещите, които са се провеждали в това министерство с представители на Европейската комисия, дори не се води протокол. Това, което хората от Европейската комисия ви казват, че всеки 3 месеца се връщали и са си говорили, общо взето, едни и същи неща. Министърът на това министерство не е говорил език и, доколкото знам, неговите посещения в Брюксел са били изключително лимитирани", разказа регионалният министър.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

84 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. maria
    #86

    но все пак ще ми бъде любопитно да чуя от министър Плевнелиев аргументите му, защо пътищата трябва да са в неговото министерство, а не в Министерство на транспорта, където си бяха преди Бакърджиев да се направи на велик министър. И където между другото (в транспорта) е цялата транспортна инфраструктура и там е звеното за управление на ОП "Транспорт". Изобщо като гледам как ентусиазирано и тоя се е хванал в пътищата, та ми е ясно - БГ скоро нормални пътища няма да има, а за магистрали да не говорим. Щото другите "Батко и Братко" вече са поели системата и им трябват спешни свежи парички...

  2. ot men
    #85

    Абе тъпа моме. Да не си на работа в транспортното министрество и да те е страх, че ще ти вземат кафето? В тоя небостъргач се размотават хиляди никому ненужни създания, които не знаят защо са родени, защо живеят и какво го дирят там, ама са от "министрество"! Как да има пътища и магистрали, като трябва да ви издържаме - вас- армийте от хилядите некадърници и излишни люде - от Транспорното минитрсество, от НАПИ, от ММРБ, от агенции , от ведомства , от бордове и от бюра, маси и прочие. Дано ви отвее в

  3. Силвия
    #84

    Ха-ха-ха! Преди три и половина години Гагаузов беше казал за същите подчинени му чиновници, че трябвало да им събира преписките за проектите по ИСПА и ФАР лист по лист по коридорите. Оказво си, че и протоколи не водели за срещите си с еврочиновниците. Сигурно за да няма следи. Що за малоумни "евроексперти" работят в тези министерства и защо ги търпят там?

  4. Гавалюгова
    #83

    На основание чл.89,ал.1 от Закона за държавния служител за системно виновно извършвано нарушение по чл.98,ал.2, т.1 от същия закон - "неизпълнение на служебните задължения" изразяващо се в забавено начало на тръжни процедури по проекти по програмата ИСПА и заради слабости в управлението й, констатирани от ЕК, в резултат на което са настъпили значителни имуществени вреди за държавния бюджет в размер на 700 млн. евро да се наложи дисциплинарно наказание "уволнение" по чл.90,ал.1,т.5 от закона на отговорните за програмата в съответните дирекции в МРРБ, МОСВ, МТС, МФ.

  5. умен
    #82

    Щом Гагаузов не е оставил протоколи, нека ползва протоколите на тези, които са идвали от Брюксел. Ако и те не са водели свои протоколи, язък за ЕС!

  6. Мечков
    #81

    Със сумата от 700 млн. евро можеше да се осигури увеличение с 45 лева на месечната пенсия на всеки един от общо 2 милиона и 600 хиляди български пенсионери в продължение на една година.

  7. Възмутена
    #80

    Бездействие довело до щети в размер на 700 милиона евро не е за предлаганото от вас дисциплинарно наказание. Това си е направо престъпление. Тия некадърници в МРРБ, МОСВ, МТС и МФ са направо за прокуратурата.

  8. Чешмата
    #79

    Всчка агенция да си отиде в съответното мияистерство и шефът и да отговаря пряко на министрите!За чий ... са тия надзорни съвети? Само да се бъркат, да вземат пари и за нищо да не отговарят.

  9. Да!
    #78

    става дума.Плевналиев твърди, че в министерството на практика няма никакви официални документи. Цялата документация е разхвърляна в коридорите.Ако това е вярно, а то със сигурност е вярно, става дума за умишлени престъпни действия срещу държавата. Ни повече, ни по-малко!

  10. предложение
    #77

    Драги Росене. Предложи на Бойко да направи като в Бавария Bayerisches Staatsministerium für Wirtschaft, Infrastruktur, Verkehr und Technologie ( за незнаещите немски Bavarian Ministry of Economic Affairs, Infrastructure, Transport and Technology). И тогава разни идиотски Марийки няма да питат защо магистралите са тука,а не са там. Освободете тия гигантски сгради в центъра и ги дайте за хотели или за офиси под наем. И ТРАНСПОРТНО МИНИСТЕРСТВО Е ОГРОМНО И БАШ НА ПЪПА НА СОФИЯ, И НАПИ Е ИЗЛИШНО ЩТРЪКНАЛО

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.