Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Плевнелиев е против лицензиите за камиони на строителните фирми

3 коментара

Регионалният министър Росен Плевнелиев заяви, че подкрепя недоволството на строителните компании от предложението да се лицензират като автопревозвачи, ако искат да извършват превози за собствена сметка с машини над 12 тона.

Идеята е залегнала в промените в Закона за автомобилните превози, които търпят сериозни критики заради новите регламенти за определяне на автобусните линии.

Иван Бойков от Българската строителна камара призова миналата седмица депутатите от парламентарната транспортна комисия да махнат текста от поправките. Организацията е отнесла въпроса до ресорния министър – Плевнелиев, който е застанал на тяхна страна и ги е уверил, че също ще настоява за отпадане на текста.

Бойков обясни, че изискването за превозвачески лиценз е удар за средните и малки строителни фирми, които са 80 процента от около 4-5 хил. регистрирани компании. Те трябва да извадят по 300 лв. за лицензия и по 50 лв. за всяко превозно средство. В противен случай ще трябва да наемат лицензиран автопревозвач. Според Бойков подобно изискване е резултат на лобиране от страна на големи автопревозвачи.

Не разбирам мотивите на транспортното министерство за тази поправка, коментира Плевнелиев. Не става въпрос, че строителните фирми нямат 300 лева за лиценз, а защо се налага да ги плащат.

Транспортното министерство пък обясни, че се бори със сивия сектор. Сега всяка фирма с камион, самосвали и бетоновози извършва не само превози за своите обекти, но и за чужди фирми, без да се отразяват като транспортна услуга и влизат в сивия сектор.

Борба със сивия сектор е и обяснението на транспортния министър Александър Цветков за предложената от него нова Републиканска транспортна схема. Тя предвижда директни автобусни линии да има между градовете с над 30 хил. жители, а конкурсите за обслужване на тези линии да се провеждат от ведомството на Цветков. Сега конкурсите за превозвачи се провеждат от общините.

Депутатите Иван Иванов (ДСБ) и Петър Мутафчиев (Коалиция за България) обвиниха в четвъртък транспортния министър в лобиране за големите превозвачи. Новите условия им дават предимство при търговете за обслужване на линиите. Иван Иванов пък заяви, че проблемът със скандалните поправки ще бъде отнесен до премиера Бойко Борисов в протестна декларация от името на Синята коалиция.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. boomadafaka
    #4

    boy!Lud umora nema...

  2. simeon
    #3

    министри на пътищата след 9 Спетември - ако може - незабавно! Това са престъпници! как Швейцария можа за пет (5) години да се набразди с мегистрали?!

  3. mitko
    #2

    Има много хора с по един камион, мисля че за тях не трябва да се изисква лиценз /300лв.не е проблем,проблема е в изискванията за документите.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.