Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Плевнелиев готов да "преглътне" още 41 млн. евро за "Люлин"

16 коментара
Плевнелиев готов да "преглътне" още 41 млн. евро за "Люлин"

Регионалният министър Росен Плевнелиев заяви в сряда, че е склонен да "преглътне" оскъпяване на строежа на магистрала "Люлин" в рамките на 30%, което се равнява на 41 млн. евро. Стойността на договора с турския консорциум "Мапа Дженгиз" е 137.4 млн. евро. За съжаление оценката на всички експерти, които са въвлечени в проекта, е, че оскъпяването е по-високо, каза още министърът след заседанието на правителството в сряда.

Плевнелиев припомни, че турският консорциум спечели търга за магистрала с най-ниската оферта от почти 138 млн. евро. Общата оценка на магистралата обаче е скочила на 210 млн. евро, т.е. строителите искат допълнителни 73 млн. евро. Строителният министър изглежда склонен да даде малко повече от поливната на тази сума. Сега се търсят начини за намаляване на цената и тя вече е под 200 млн. евро, каза Плевнелиев. По думите му до дни ще се постигне споразумение с "Мапа Дженгиз" във връзка с финансовите им претенции.

Преговорите продължават и в момента, каза Плевнелиев. Експерти от Европейската комисия работят паралелно и идват в сряда, за да се коментира каква част от тези допълнителни разходи би могла да бъде поета в рамките на правилата, нормите и процедурите на ЕК, каза още министърът.

Магистралата се финансира с малко над 111 млн. евро по програма ИСПА, която изтича на 31 декември 2010 г. Ако проектът не приключи до тази дата, България губи европейското финансиране. В срок от една година имаме право да завършим магистралата с национални средства, но и ако това не се случи – ще връщаме пари на Брюксел, обясни Плевнелиев.

Турската фирма ще поеме ангажимент да увеличи и броя на българските подизпълнители, за да изпълни работата в срок, каза Плевнелиев.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

16 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. R
    #17

    какви договори са подписвани и как така изведнъж промяна на цената по средата на строежа. Неустойки при неизпълнение не са ли заложени. Не може ли да ги сиктердосате тея шибани фесове и друг да я довършва тая магистрала. Или пак договора е подписан в ощърб на данъкоплатците с идеята някой да се облажва.

  2. питащ
    #16

    цените на строителството уж падат, пък тия искат; А не може ли да беше имало договор, според който като не си изпълнят на старата цена, магистралата остава, а те си отиват?

  3. bg grajdanin
    #15

    Stiga s tova,,fesove,,otkajete se ot taia omraza,do koga s neia?Da pokajem,che sme evropeytsi...

  4. мен
    #14

    само така хем възлагаме строежа на турски фирми, хем връщаме пари на ЕС, хем сме в криза...

  5. Дедо
    #13

    мамицата ви корумпирана!!!

  6. R
    #12

    Мапа Дженгиз, Дженгиз Хан или Дженгиз алъж вериж не ми звучи никак европейско още по-малко поведението им. А след като е имало търг и оферта, това е!!!! Ако не им харесва много здраве. Колко е дълга тази магистрала? Колко и е себестойността? И да не се окаже, че работната ръка е почти без пари а материалите са почти брак. И след 1 год. непрестанни ремонти. Цената на километър най-вероятно е най-скъпата за целия ЕС. Каква европа какви 5лв.

  7. Хари
    #11

    Там ще има по голяма полза за страната.

  8. Европеец
    #10

    Докога ще вярвате на миризливите фесове?

  9. craghack
    #9

    договора и нова процедура. Какво има да ни правят на маймуни с тези допълнителни пари?

  10. Петко войвода
    #8

    Спечелили са търга с нереално ниска цена - прекратяване на договора и довършване на магистралата от следващия в конкурса. И без това само мъкнеха мангали от анадола за да докарат ниски цени , а качеството сигурно е отвратително ... Така е и с пречиствателните станции в Стара Загора и Димитровград.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.