Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Плевнелиев: С европари няма да се пълнят дупки

14 коментара
Плевнелиев: С европари няма да се пълнят дупки

С пари от ЕК не могат да пълнят дупки, заяви пред журналисти в сряда министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев. Той бе помолен да коментира идеята на премиера Бойко Борисов страната ни да поиска пренасочване на 1 милиард евро от европейските фондове за ремонт на българските пътища.

Не може да се говори, че парите от европейските програми ще отидат за текущите ремонти на пътищата в страната, каза регионалният министър. Парите от тях ще бъдат единствено за рехабилитацията на пътищата от първи клас и магистралите, попадащи в европейските коридори, допълни той.

Резултатите от ремонта на важните за всички европейски граждани пътища ще бъдат видни едва след година поради сроковете, необходими за проектите и изпълнението им. Рехабилитацията на линеен километър път струва между 400 и 500 хиляди лева, посочи министърът, който заедно със столичния кмет Йорданка Фандъкова бе на инспекция на работите по изграждането на пътен възел "Драгалевци".

До юни тази година ще приключи строежът на възела и ще се отпуши движението по целия ремонтиран участък от софийското Околовръстно шосе от разклона за бул. "България" до Драгалевското шосе, съобщи Плевнелиев.

По същото време ще приключат отчуждителните процедури по участъка от Околовръстното от Симеоновско шосе до разклона за "Младост", който също ще се разшири в трилентов път, каза Плевнелиев. За трасетата са заделени 20 млн. лв. от държавния бюджет.

Министърът уточни, че до две седмици в Народното събрание ще бъдат внесени промените в Закона за държавната собственост, които ще улеснят отчуждителните процедури за инфраструктурни обекти и ще гарантират разумни оценки на терените. Така ще се избегне изнудване от страна на собствениците.

Завършването на пътния възел ще позволи на преминаващите сега през центъра на столицата ежедневно 50-70 хиляди автомобила, пътуващи между кварталите "Люлин" и "Младост", да използват околовръстния път и да пестят време, каза Йорданка Фандъкова.

Участъкът от Южната дъга от Бояна до Драгалевци (4.57 км) се строи над 3 години от "Главболгастрой" и ще излезе между 60 и 80 млн. лв.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

14 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. G-n Nikoj
    #15

    Ако (както е според статията)цената за 1 км път е 0.5 млн лева (500 хил), то за 5-те км от Бояна до Драгалевци са изхарчени 32 пъти повече пари. Защо?

  2. lll
    #14

    Защото предишният кмет на София и сегашен премиер може да обвинява само предишните управляващи, но не и собствената си персона, за разхищения. И ако се направи една простичка сметка, излиза, че един км от околовръстното шосе в полето (само за разширението му) струва почти колкото един км път в планината (визирам пътя за "Цанков камък").

  3. Спиро
    #13

    Плевнелиев: "С европари няма да се пълнят дупки." Ама разбира се, те с пари ги пълнеха предишните, ние ще ги пълним с асфалт.

  4. люболпитен
    #12

    Колко ли струва кв.м на пътния възел, 5-10 милиона?

  5. RAN
    #11

    Не се хващайте на изявленията на този сладкодумен министър относно срокове, цени и всякакви мерни величини. Бившият строителен предприемач е много далеч от инфраструктурните проблеми на страната и най-често говори впечатляващи , но нищо незначещи фрази.

  6. BB
    #10

    Dupkite sashto mojem da gi PREpulnim s divashtina, ima

  7. Дедо Тошо
    #9

    Това е същественото май.

  8. обекта е
    #8

    .

  9. Boomadafaka
    #7

    се строи над 3 години от "Главболгастрой"ABSOLIUTNO UMOPOMRACHITELNA PULNA LUDOST! Tazi teritoria nikoga niama da se oprawi... Za Boga bratia: Anschluss!

  10. що се
    #6

    нали вашия Софиянски беше разпределил трасето предварително, та се наложи да се препроектира целия обект

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.