Плевнелиев: С европари няма да се пълнят дупки

Плевнелиев: С европари няма да се пълнят дупки

С пари от ЕК не могат да пълнят дупки, заяви пред журналисти в сряда министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев. Той бе помолен да коментира идеята на премиера Бойко Борисов страната ни да поиска пренасочване на 1 милиард евро от европейските фондове за ремонт на българските пътища.

Не може да се говори, че парите от европейските програми ще отидат за текущите ремонти на пътищата в страната, каза регионалният министър. Парите от тях ще бъдат единствено за рехабилитацията на пътищата от първи клас и магистралите, попадащи в европейските коридори, допълни той.

Резултатите от ремонта на важните за всички европейски граждани пътища ще бъдат видни едва след година поради сроковете, необходими за проектите и изпълнението им. Рехабилитацията на линеен километър път струва между 400 и 500 хиляди лева, посочи министърът, който заедно със столичния кмет Йорданка Фандъкова бе на инспекция на работите по изграждането на пътен възел "Драгалевци".

До юни тази година ще приключи строежът на възела и ще се отпуши движението по целия ремонтиран участък от софийското Околовръстно шосе от разклона за бул. "България" до Драгалевското шосе, съобщи Плевнелиев.

По същото време ще приключат отчуждителните процедури по участъка от Околовръстното от Симеоновско шосе до разклона за "Младост", който също ще се разшири в трилентов път, каза Плевнелиев. За трасетата са заделени 20 млн. лв. от държавния бюджет.

Министърът уточни, че до две седмици в Народното събрание ще бъдат внесени промените в Закона за държавната собственост, които ще улеснят отчуждителните процедури за инфраструктурни обекти и ще гарантират разумни оценки на терените. Така ще се избегне изнудване от страна на собствениците.

Завършването на пътния възел ще позволи на преминаващите сега през центъра на столицата ежедневно 50-70 хиляди автомобила, пътуващи между кварталите "Люлин" и "Младост", да използват околовръстния път и да пестят време, каза Йорданка Фандъкова.

Участъкът от Южната дъга от Бояна до Драгалевци (4.57 км) се строи над 3 години от "Главболгастрой" и ще излезе между 60 и 80 млн. лв.

Още по темата
Още от Бизнес

Адекватни ли са мерките за кризите с водата и боклука?