Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Плевнелиев ще прави от България източна врата на Европа

19 коментара
Снимка: БГНЕС

Искам България да върне своята позиция на източна врата на Европа, заяви новоизбраният президент Росен Плевнелиев в сряда в Бургас, откъдето започна двуседмична обиколка в шест региона на страната за старт на дебата по стратегическите проекти на страната до 2020 г. Турът обхваща още София, Пловдив, Варна, Стара Загора, Русе и Плевен.

 

Малко след като бе избран за държавен глава, Плевнелиев пък заяви, че иска да превърне България във врата на Европа към Русия и на Русия към Европа.

Затова строим магистрала "Тракия", която да свърши не просто в Бургас, а в пристанище "Бургас" и по нея да преминава целият трафик до порта, който е крайна точка и връзка на адриатическите с черноморските пристанища,обясни бившият регионален министър.

Според него в започналия дебат за регионалното развитие, ще се търси решение за финансирането на пристанището в Бургас, на индустриална зона, на бизнеспаркове, на регионални центрове за иновации

Следващата година е много важна, тогава България трябва да е изготвила своята програма за развитие до 2020 г. и да договаря по най-ефективен начин еврофондовете за периода 2014-2020 г., заяви бъдещият президент.

"За да може още от първия ден да работим на пълни обороти, започнах два месеца предсрочно тази инициатива за стратегическия дебат по регионалните и национални приоритети на България до 2020 г.", каза Плевнелиев. Според него Националната програма за развитие 2020 трябва да е максимално легитимна и работеща и да се обсъди на регионално ниво – отдолу-нагоре. "Регионите да направят своите дебати, да обсъдят своите приоритети,, после да е ясно как ще се финансират те – от еврофондове и национален бюджет", коментира той.

Запитан от журналисти за мнението му за строежа на петролопровода "Бургас- Александруполис", бъдещият държавен глава заяви, че изчаква позицията на изпълнителната власт, от чиято компетенция е проектът. Според него обаче при годишен приход от такси от нефтопровода в размер на 30 млн. лв. и също толкова дневни постъпления от туризъм, "ако трябва човек да избира, мисля, че отговорът за икономическата обосновка и смисълът на този проект е сам по себе си повече от ясен".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

19 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #19

    Плевнелиев направи страхотен проект "Бизнес парк София", който за да функционира правилно, се нуждае от няколко неща. Първо информационен портал, карта, табели, в които е описан всяки бизнес, всяка услуга: къде се намира и как се стига до нея. Второ, таксиметровите шофьори не познават терена и не могат да се ориентират в него, т.е. транспортът е проблем. Има само метро, а това не е достатъчно. Трето, трябва да се разработи като проект в друга насока. Трябва да се създадат: модерен фризьорски салон

  2. Анонимен
    #18

    Браво! Много подходящо за държава, в която ЗАКОНЪТ Е ВРАТА У ПОЛЕ.

  3. ultra
    #17
  4. Анонимен
    #16

    Браво Росене, направо си като истински.Ще умра, такъв майтап не съм виждал.

  5. Анонимен
    #15

    Вратата на изток трябва да бъде здраво залостена. Като преди това през нея бъдат изритани всички руски мекерета. Вместо това комсомолецът е решил да строи триумфална арка.

  6. Анонимен
    #14

    Шут!

  7. Анонимен
    #13

    Плевньо, за твое сведение трафикът от големите пристанища минава не по магистралите, а по железопътните линии. Не напразно най-големите разпределителни гари в Европа се намират до най-големите пристанища (Машен до Хамбург и Кийфок до Ротердам). Само че, твоите съпартийци са решили да ликвидират железницата.

  8. Анонимен
    #12

    Ще, ще... Ще, ще, ще и ще... Айде когато стане, тогава да си приказваме.

  9. Анонимен
    #11

    дирника на европа- надупен на изток!

  10. люк
    #10

    Обичам Гоце и Сергейй и искам един от тяй да ми попей !

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.