Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пловдивският кмет спира пробива до Водната палата

0 коментара
Пловдивският кмет спира пробива до Водната палата

Ден преди сесията на пловдивския общински съвет, посветена на недоволството на гражданите от спорен проект за разширяване на кръстовище в центъра на Пловдив, кметът Здравко Димитров обяви на пресконференция, че спира за месец работата по пробива до Водната палата при булевардите "Цар Борис Трети Обединител" и "Марица". В това време ще се преразгледа проектът, ако има нужда ще се преработи, за да се успокоят хората. Ако трябват още анализи за изчистване на проблемите, спирането ще продължи 45 дни, два месеца или колкото е необходимо, заяви Димитров.

Решението идва около три седмици след първата копка по разширяването на кръстовището, което според протестиращи няма да реши проблемите с автомобилния трафик, а напротив – ще докара още. ГЕРБ поискаха свикване на извънредна сесия, бяха подкрепени от "Демократична България" и тя бе насрочена за 26 октомври, но Димитров очевидно се опитва да парира цялата дискусия.

Срещу реализирането на проекта се обявиха още от "Продължаваме Промяната", БСП, имаше граждански протести още при първата копка, беше сезиран и омбудсманът. Досега подкрепа за строежа на съоръжението са заявили от сдружението "Бизнесът за Пловдив".

"По никакъв начин не искам да се политизира темата, но не искам и да имаме втора зоологическа градина, която 3-4 години не можем да построим“, коментира кметът на града на пресконференция. Той каза, че ще вземе най-доброто решение за града и за хората, като то трябва да облекчи движението и да е дългосрочно за следващите 50-100 години.

Кметът добави, че ако тези 30 дни не стигнат, за да се изчисти всичко, ще удължат спирането му с 45 дни, два месеца или колкото е необходимо, като пак ще има обществено обсъждане. Като пример при разрешаване на тежките трафици в градска среда Здравко Димитров посочи София, където, по думите му, "направиха пробиви на Телевизионната кула, на Лъвов мост, и си решиха проблемите с трафика, а ние тук?".

"Нямаме вътрешен ринг, нямаме Околовръстно шосе, 20-тонни камиони карат дърва по улиците на Пловдив. Проблемите с мръсния въздух и задръстванията продължават. За мен пловдивчани не са хора втора ръка, за да търпят такива неудобства", коментира Димитров. Очаква се до дни да бъде издаден Акт 10 за спиране на строителството, като движението ще бъде пуснато на цялото кръстовище с нова временна организация.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.