Продължават да спадат продажбите на бира у нас и през 2010 г. потреблението на пенливата напитка е спаднало с 4.5 процента. Клиентите се насочват към по-евтините марки и към консумацията в домашни условия.. Това сочат данните на Съюза на пивоварите в България, представени на пресконференция във вторник. Членуващите в организацията компании "Загорка", "Каменица", "Карлсберг", "Болярка-ВТ" и "Ломско пиво" коментираха, че така продажбите са се върнали на нивото от 1991 г.
"Най-голям продължава да е спадът на продажбите в заведенията и ресторантите - 13.2%", каза мениджърът на "Загорка" Рууд ван ден Ейнден. В магазините също има намаляване на продажбите, но то е по-малко за сметка на купуваните по-често евтини бири. Продължава ръстът на продажбите в пластмасови бутилки с 10 процента, докато при стъклените намалението е с 14 на сто.
Мениджърите на основните пивоварни смятат, че ако тази година въобще има ръст в продажбите, той ще е незначителен. Според шефа на "Каменица" Драган Радивоевич пазарът още не е стигнал дъното си. Шефът на "Загорка" не очаква раздвижване, тъй като хотелите и ресторантите още са в криза, а и ръстът на икономиката ни се дълги на износа, а не на нарасналото вътрешно потребление.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
0 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.