По новата линия на метрото се очаква дневно да се возят близо 130 000 пътници

Днес, петък, до края на деня пътуването и по двете линии на метрото е безплатно, а от утре - 1 септември, цената на месечната картата се вдига от 23 лв. на 35 лв. Причината е пускането и на втория лъч на метрото, който беше открит тържествено в петък. Цената на билета е без промяна – един лев.

Около 130 000 пътници се очаква да пътуват всеки ден по новата линия от жк.”Обеля” до бул.”Черни връх”, което разстояние ще се взима за 15–20 минути. Прогнозата е на изпълнителния директор на “Метрополитена” Стоян Братоев.

11 са станциите по новата отсечка, която е с дължина близо 11 км. Имената на станциите са  Обеля – Ломско шосе – Бели Дунав – Надежда – Хан Кубрат – Княгиня Мария Луиза – Централна гара – Лъвов мост – Сердика – НДК – Европейски съюз – Джеймс Баучер.

При станция Сердика има подземен тунел, чрез който се прави връзката с първата линия на метрото от жк.”Обеля” до бул.”Цариградско шосе”.

По втората линия ще се движат 18 нови влакове средно през пет минути.

Построени са и два паркинга с около 800 места. Единият е над метростанцията на Централната жп гара, а другият - на “Джеймс Баучер”. Буферен паркинг за 500 коли е направен под бул.”Ломско шосе” над метростанция “Бели Дунав”.

Строителството на отсечката струва 425 млн. евро. Финансирането се осигурява от европейските фондове, заем от Европейската инвестиционна банка, държавния и общинския бюджет.

Около 2800 работници са се трудили близо три години, за да изградят 11 км от втория лъч на метрото.

Ефектът от пускането на втория метродиаметър ще доведе до намаляване на автомобилния трафик в София с една пета. Катастрофите ще намалеят с 18%, твърдят от “Метрополитен”. С над 70 хиляди тона годишно ще се намалят изхвърлените в атмосферата газове. Спестеното време на гражданите от по-бързото придвижване с метрото се оценява на 65 000 часа годишно.

Новата линия на метрото ще разкрие и 500 нови работни места.

През есента предстои да започне строителството на продължението на метрото от бул.”Цариградско шосе” през жк.”Дружба” до летището. Участъкът е с дължина 5 км и ще има четири метростанции.

Другата отсечка, чието строителство е планирано да започне през пролетта на 2013 г., е продължението на метрото от жк.”Младост І” към бизнеспарка в жк.”Младост ІV”. Той е с дължина 2.7 км и ще има три станции. В момента тече търг за избор на изпълнители.

След 2014 г. със средства от следващия програмен период ще се изгражда и третият метродиаметър. Той ще има надземни участъци с дължина 9 км и подземни с дължина 7 км. Метростанциите ще бъдат 19. Трасето му е жк.”Левски” - кв.”Герена” - Орлов мост – НДК – бул.”България” - “Красно село” - жк.”Овча купел”.

Споделяне
Още от Бизнес

Как оценявате кризисните икономически мерки на правителството?